Harley-Davidson XI Heeft iedereen zijn breather valve nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben gestopt met het kopen vd bigtwin. :X


Hier nog een.

Ik heb jaren een abbonement gehad op de bigtwin,
ben er rond 2000 mee opgehouden.
Eerst was het een leuk blad voor en door eigenbouwers
met een aantal handige technische tips van kenners.

Tegenwoordig bestaat het uit een of twee fietsen van een pelle uit nijehurfurdson of zo.
Een aantal projecten van een bekende chopperbouwer uit noord holland.
En een aantal fietsen die volgehangen zijn met genuine harley accesoires....

Het enigste wat de afgelopen vijftien jaar vooruit is gegaan aan de bigtwin is de papierkwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook zo'n mooi blad wat inmiddels ter ziele is:

Awol_Vol_2_Iss.1.jpg
 
Vanmorgen de motor weer opgehaald van zijn onderhoudsbeurt. Volgens de monteur rijdt hij heerlijk (wist ik al natuurlijk maar altijd fijn om te horen van de expert :) ) Wel zitten er wat dingen aan te komen, zo is er eeen kleine oliezweetactie onderweg tussen de primaire kast en de bak maar daar kan ie oud mee worden. Wat echter wel moet gaan gebeuren van de winter is het vervangen van de spanners van de nokkenasketting. De ketting heeft toch inmiddels wel een spoor gemaakt in het kunstof materiaal. De vraag is nu, vervangen van alleen de spanners of ombouwen met een Screaming Eagle set naar hydraulische spanners en meteen een grotere oliepomp als bonus. Setje kost alleen 650,- zonder de verdere meuk zoals pakkingen, shims ed. Geen idee wat de losse spanners kosten die er nu in zitten maar allicht minder :). Uren die erin moeten zullen ws vergelijkbaar zijn. Wat zeggen de experts hier ?

En nee, dit is niet met de 2 ponds hamer op te lossen........
 
Als het goed is kan dat hele kettinkje met spanners vervangen worden door tandwielen. Ik had daar ooit een website voor gezien ook maar ik weet niet meer welke :+
 
Heb ik ook over gelezen. Schijnt ook weer problemen te kunnen geven met uitlijning vd krukas ofzo... En lijkt me ook erg prijzig..
 
Ik heb op een beurs bij een S&S stand staan draaien aan drie verschillende opstellingen
Een met veer een met hydraulisch en eentje met tandwielen
Nou die met tandwielen ging een heel stuk gemakkelijker rond ( maarja S&S maakt die tandwiel oplossing dus dat was geen verrassing )
 
Vanmorgen de motor weer opgehaald van zijn onderhoudsbeurt. Volgens de monteur rijdt hij heerlijk (wist ik al natuurlijk maar altijd fijn om te horen van de expert :) ) Wel zitten er wat dingen aan te komen, zo is er eeen kleine oliezweetactie onderweg tussen de primaire kast en de bak maar daar kan ie oud mee worden. Wat echter wel moet gaan gebeuren van de winter is het vervangen van de spanners van de nokkenasketting. De ketting heeft toch inmiddels wel een spoor gemaakt in het kunstof materiaal. De vraag is nu, vervangen van alleen de spanners of ombouwen met een Screaming Eagle set naar hydraulische spanners en meteen een grotere oliepomp als bonus. Setje kost alleen 650,- zonder de verdere meuk zoals pakkingen, shims ed. Geen idee wat de losse spanners kosten die er nu in zitten maar allicht minder :). Uren die erin moeten zullen ws vergelijkbaar zijn. Wat zeggen de experts hier ?

En nee, dit is niet met de 2 ponds hamer op te lossen........
Lijkt mij een oplossing voor iets wat geen probleem is.
Die slepers slijten, das normaal.
Bij elke grote beurt worden die nagekeken, net zoals die van de primaire ketting.
Lekker zelf vervangen tzt, of laten doen.
 
Lijkt mij een oplossing voor iets wat geen probleem is.
Die slepers slijten, das normaal.
Bij elke grote beurt worden die nagekeken, net zoals die van de primaire ketting.
Lekker zelf vervangen tzt, of laten doen.

Inderdaad.
 
Lijkt mij een oplossing voor iets wat geen probleem is.
Die slepers slijten, das normaal.
Bij elke grote beurt worden die nagekeken, net zoals die van de primaire ketting.
Lekker zelf vervangen tzt, of laten doen.

Ik noem dat geen slepers maar slepertjes.Dingetjes zijn zo groot als een postzegel.een primaire ketting blok draait als het gesmeerd wordt 2 ton.Ik heb slepertjes van een nokkenasketting gezien die met 23 mile aan gort waren.systeem is gewoon niet goed.Ik zeg ombouwen.
 
Ik noem dat geen slepers maar slepertjes.Dingetjes zijn zo groot als een postzegel.een primaire ketting blok draait als het gesmeerd wordt 2 ton.Ik heb slepertjes van een nokkenasketting gezien die met 23 mile aan gort waren.systeem is gewoon niet goed.Ik zeg ombouwen.
Systeem is niet zo sterk a dat je zou mogen verwachten.
Het heel snel slijten is mi exemplarisch.
Vorige weke nog gezien van 50k+, waarbij het nog prima in orde was.
Tevens was ik de eerste die bij deze dealer-onderhouden fiets, dat kapje er af haalde :X
 
Motorsaloon had me er bij de beurt van 42.000 al op gewezen dat dit bij de 50 wel eens zou kunnen gaan spelen. Of ze er toen ook naar hebben gekeken weet ik eigenlijk niet. Ga denk ik ook maar gewoon voor vervangen, in alle fora wordt geschreven dat de 2e set meestal langer meegaat omdat de boel dan al lekker glad gesleten is. En dan nog, bij de volgende 50.000 ben ik bijna 10 jaar verder.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan