Harley-Davidson XI Heeft iedereen zijn breather valve nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
lager hoeft niet per se de boosdoener te zijn..
kan ook zijn dat de ring die tussen de korf en sluitring te dun was/is of helemaal vergeten tijdens een revisie ofzo.
meestal laten de magneten los en slopen de boel van binnen, bij jou zitten ze tenminste goed vast :Y
:+

als je een externe dynamo wilt hebben kan je van alles doen.
zoals de oude IH dragracers met een pully op de voorste primaire ketting wiel en as door de primary cover.
of helemaal de oude IH copieren en op de plek van het olie filter en ontluchting een dynamo plaatsen, helaas is vanaf 83 de ruimte voor een extra tandwiel niet meer aanwezig dus zal je zelf iets moeten bedenken met een ketting ofzo. de ontluchting kan je op een ander manier wel ergens kwijt of je neemt koppen met ontluchting.
of je zaagt gewoon de hele bak eraf en gooit er een BT bak achter, kan je helemaal alle kanten op wbt afname voor de dynamo.
 
als je een externe dynamo wilt hebben kan je van alles doen.
zoals de oude IH dragracers met een pully op de voorste primaire ketting wiel en as door de primary cover.
of helemaal de oude IH copieren en op de plek van het olie filter en ontluchting een dynamo plaatsen, helaas is vanaf 83 de ruimte voor een extra tandwiel niet meer aanwezig dus zal je zelf iets moeten bedenken met een ketting ofzo. de ontluchting kan je op een ander manier wel ergens kwijt of je neemt koppen met ontluchting.
of je zaagt gewoon de hele bak eraf en gooit er een BT bak achter, kan je helemaal alle kanten op wbt afname voor de dynamo.

Leuk om te doen, maar of die dat gaat redden met 400,-- :N
 
lager hoeft niet per se de boosdoener te zijn..
kan ook zijn dat de ring die tussen de korf en sluitring te dun was/is of helemaal vergeten tijdens een revisie ofzo.
meestal laten de magneten los en slopen de boel van binnen, bij jou zitten ze tenminste goed vast :Y
:+

:+
als je een externe dynamo wilt hebben kan je van alles doen.
zoals de oude IH dragracers met een pully op de voorste primaire ketting wiel en as door de primary cover.
of helemaal de oude IH copieren en op de plek van het olie filter en ontluchting een dynamo plaatsen, helaas is vanaf 83 de ruimte voor een extra tandwiel niet meer aanwezig dus zal je zelf iets moeten bedenken met een ketting ofzo. de ontluchting kan je op een ander manier wel ergens kwijt of je neemt koppen met ontluchting.
of je zaagt gewoon de hele bak eraf en gooit er een BT bak achter, kan je helemaal alle kanten op wbt afname voor de dynamo.

Ik kreeg gisteren een verrassend mailtje, van een meelezer van dit topic.
Die kan me mogelijk wat verder helpen.

Ik hoop het maar :)

Indien voortgang, dan melden wij ons weer :)
 
Paar vraagjes.

Mijn sportster 883 gaat nogal hardhandig in de 1e versnelling, d.w.z door een harde klak of een hoop geratel als de motor nog koud is. De rest van versnellingen gaan verder wel soepel en ook terug schakelen naar z'n 1 is onder het rijden probleemloos. Eerder lekte de motor een weinig olie langs de schakelas (2 druppen per rit geschat) nu lekt hij niet meer en sinds vandaag maakt hij dus dat klakkende geluid. Ook vind ik dat er vrij veel speling op de schakel as zit, ongeveer een millimeter op en neer en zijdelings. Is dit normaal of?
 
Paar vraagjes.

Mijn sportster 883 gaat nogal hardhandig in de 1e versnelling, d.w.z door een harde klak of een hoop geratel als de motor nog koud is. De rest van versnellingen gaan verder wel soepel en ook terug schakelen naar z'n 1 is onder het rijden probleemloos. Eerder lekte de motor een weinig olie langs de schakelas (2 druppen per rit geschat) nu lekt hij niet meer en sinds vandaag maakt hij dus dat klakkende geluid. Ook vind ik dat er vrij veel speling op de schakel as zit, ongeveer een millimeter op en neer en zijdelings. Is dit normaal of?

Ja...
 
Paar vraagjes.

Mijn sportster 883 gaat nogal hardhandig in de 1e versnelling, d.w.z door een harde klak of een hoop geratel als de motor nog koud is. De rest van versnellingen gaan verder wel soepel en ook terug schakelen naar z'n 1 is onder het rijden probleemloos. Eerder lekte de motor een weinig olie langs de schakelas (2 druppen per rit geschat) nu lekt hij niet meer en sinds vandaag maakt hij dus dat klakkende geluid. Ook vind ik dat er vrij veel speling op de schakel as zit, ongeveer een millimeter op en neer en zijdelings. Is dit normaal of?

Ja...
 

2185245.jpg
 
Paar vraagjes.

Mijn sportster 883 gaat nogal hardhandig in de 1e versnelling, d.w.z door een harde klak of een hoop geratel als de motor nog koud is. De rest van versnellingen gaan verder wel soepel en ook terug schakelen naar z'n 1 is onder het rijden probleemloos. Eerder lekte de motor een weinig olie langs de schakelas (2 druppen per rit geschat) nu lekt hij niet meer en sinds vandaag maakt hij dus dat klakkende geluid. Ook vind ik dat er vrij veel speling op de schakel as zit, ongeveer een millimeter op en neer en zijdelings. Is dit normaal of?


ivo is hier helemaal de sportster-professor ,.....misschien dat die iets kan zeggen wat hout snijdt.....

misschien is 't wel iets eenvoudigs ,..je schreef dat de lekkage ineens was opgehouden ?,
....heb je d'r een aspirientje ingegooid dan ?
Extra toevoegingen in versn. bak olie doen om lekkages te stoppen bijv, ...dat kan misschien verkeerd uitpakken mbt klevende kopp. plaatjes.

Staat de koppeling wel goed afgesteld ?

Wat voor olie zit 'r in die bak ?
 
Laatst bewerkt:
Misschien zit er geen olie meer in? *O*
Hard slaan bij mijn shovel is koppeling afstellen.Maar das bij een echte Harley.
Bij een sportster weet ik het niet.
 
ivo is hier helemaal de sportster-professor ,.....misschien dat die iets kan zeggen wat hout snijdt.....

misschien is 't wel iets eenvoudigs ,..je schreef dat de lekkage ineens was opgehouden ?,
....heb je d'r een aspirientje ingegooid dan ?
Extra toevoegingen in versn. bak olie doen om lekkages te stoppen bijv, ...dat kan misschien verkeerd uitpakken mbt klevende kopp. plaatjes.

Staat de koppeling wel goed afgesteld ?

Wat voor olie zit 'r in die bak ?

Ik heb geen idee wat voor olie er in de bak zit, ik heb het er zelf niet in gegooid.Ook geen toevoeging oid. En ik heb inderdaad het idee dat de platen wat kleven bij het vrij komen van de koppeling. Ik zal vd week even de speling meten op de primaire ketting en koppeling. En de bak olie verversen.
 
Mijn Sportster klakt al van nieuw af aan :) of ie nou koud of warm is, van vrij in zijn eerste dan.

Je bent niet zo gauw tevree.

Je oog valt alleen maar op HaDee.

Dit is de motor waar je echt van houdt.

Maar helaas , als hij niet warm is , maar koud.

Dan is dit fenomeen geen grap,

Want al bij de de eerste trap,

Openbaart zich een enorme klak

Al uit de nieuwe versnellings-bak.....
 
Je bent niet zo gauw tevree.

Je oog valt alleen maar op HaDee.

Dit is de motor waar je echt van houdt.

Maar helaas , als hij niet warm is , maar koud.

Dan is dit fenomeen geen grap,

Want al bij de de eerste trap,

Openbaart zich een enorme klak

Al uit de nieuwe versnellings-bak.....

Aldus sprak de dichter des forums :}
Ben je ook te boeken voor sinterklaas en andere gelegenheden? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan