A
Ja. Injectie is 'luier'. Mist de pit.Ik heb wat ervaring met de oudere EVO (carburateur) sportsters. Maar nu heeft mijn pa een 'pensioensportster' 1200 gekocht om zijn laatste motorjaren alsnog te kunnen rijden (en dat respecteer ik enorm). Alleen is dit een rubbermount sportster 1200 met injectie (2007 dacht ik). Van het begin af aan heb ik het gevoel dat die motor veel minder snel is dan de oude carburateur Sporty. Vooral onderin voelt hij arm en futloos aan.
Is dit gewoon iets om mee te leren leven (ik heb geen zin om zijn motor echt te gaan verbouwen met andere uitlaten en zo), of is er een trucje om hem net wat beter te laten lopen in zijn originele aankleding?
Thanks!
Bij mijn Guzzi is de injectie (als het eenmaal goed werkt) een vette verbetering t.o.v carburateurs. Bij deze Sportster is het verschil tussen carb en injectie echt heel duidelijk: Inderdaad minder pit, minder "staccato" gasresponse en trager terugkeren naar stationair omdat alles bijgeregeld wordt naar een akelig arm stationair mengsel. Dat zegt niets over de potentie van het injectiesysteem, maar zoals het afgeleverd wordt is het eigenlijk gewoon prutJa. Injectie is 'luier'
Waarom denk je dat?
Idd.Bij mijn Guzzi is de injectie (als het eenmaal goed werkt) een vette verbetering t.o.v carburateurs. Bij deze Sportster is het verschil tussen carb en injectie echt heel duidelijk: Inderdaad minder pit, minder "staccato" gasresponse en trager terugkeren naar stationair omdat alles bijgeregeld wordt naar een akelig arm stationair mengsel. Dat zegt niets over de potentie van het injectiesysteem, maar zoals het afgeleverd wordt is het eigenlijk gewoon prut
Ik geloof best dat met aanpassingen, zoals bij jou de Super Tuner, er veel uit injectie te halen isMijn sportster 1200 uit 2007 had een screamin eagle luchtfilter, uitlaat en de super tuner daar mee was hij zeker niet lui.
Misschien wat late reactie. Maar wat vind je vader er zelf van? De trage gasrespons herken ik van mijn sportster 1200 injectie. Zelf heb ik die fiets om rustig te rijden en voor dat gebruik vind ik het voldoen en stoort het mij niet.Ik heb wat ervaring met de oudere EVO (carburateur) sportsters. Maar nu heeft mijn pa een 'pensioensportster' 1200 gekocht om zijn laatste motorjaren alsnog te kunnen rijden (en dat respecteer ik enorm). Alleen is dit een rubbermount sportster 1200 met injectie (2007 dacht ik). Van het begin af aan heb ik het gevoel dat die motor veel minder snel is dan de oude carburateur Sporty. Vooral onderin voelt hij arm en futloos aan.
Is dit gewoon iets om mee te leren leven (ik heb geen zin om zijn motor echt te gaan verbouwen met andere uitlaten en zo), of is er een trucje om hem net wat beter te laten lopen in zijn originele aankleding?
Thanks!
Misschien wat late reactie. Maar wat vind je vader er zelf van? De trage gasrespons herken ik van mijn sportster 1200 injectie. Zelf heb ik die fiets om rustig te rijden en voor dat gebruik vind ik het voldoen en stoort het mij niet.
Wat mij verder opvalt is dat mijn 1200 een beetje op toeren gehouden moet worden, een beetje zoals een grote eencylinder. Het verschil tussen koude en warme motor vind ik bij mijn sportster ook groter dan ik van andere motoren ben gewend. Na een half uurtje draait hij wat mooier rond in de lagere toeren en is bijvoorbeeld een km of 90/100 in zijn 5 wel te doen.
@matiezz hoe heb jij die bagage bevestigd ? is dat op een rekje op de rear fender of …?
dank je voor je reaktie, had gehoopt dat het zonder 'rekje' konHeb een klein rekje bevestigd op mn spatbord. Doet niet veel, maar genoeg om mn spanband aan vast de maken. Werkt prima, vorig jaar 4500km zweden mee gedaan.
Dit is de mijne !
Wel plannen om hem te veranderen
Houden zo. Sportster Sport is prima zoals hij van de band rolt. Extreem leuk om op te rijden ook !Dit is de mijne !
Wel plannen om hem te veranderen
In het wphb staat welke HD gebruikt voor wat.Heren, even een vraag;
Ik heb via Ali andere switches besteld die volgens de ad zó in de kabelboom van een '96-up Sporty kunnen worden geklikt.
Online Shop 1 Pair Motorcycle 1"25mm Handlebar Control Switch With Wiring Harness For Harley | Aliexpress Mobile
Natuurlijk gebruiken die chinezen weer totaal andere kleurcodes...wat is nou wat?
Plaatje 1 is linker stuurhelft, 2 is rechts..