HD EVO Start/accuproblemen

Geen bevriende of bekende vonkentrekker die voor een kratje bier ff langs wil komen?
 
ben al aan het rondbellen geweest.. geen geluk nog. morgen maar eens wat garage bedrijven langsgaan, kijken we iets kunnen lenen/huren
 
ok ! goede tip, thnx

Vandaag niet gelukt met zoeken, most hier in huus an de klus...
munne maat heeft al vakantie dus die gaat volgende week aant zoeken.
 
Je basis moet wel ok zijn :Y

Terechte opmerkingen.

Soms wil de massa wel eens beroerd zijn. Te dun, te klein bevestigingsoog, slecht contact.
Starter zelf dito. Geen rommel er in of versleten koolborstels etc.

Test de diverse onderdelen met een losse externe accu. Dan weet je wat je weg kunt strepen.
 
Ik heb ooit op mijn boot mijn contactslot vervangen omdat ik de sleutel kwijt was.
Daarvoor had ik een startknop als noodoplossing en geen enkel probleem.
Toen starte de boot pas als ik de sleutel los liet, startmotor draaide wel maar starte pas bij loslaten sleutel.
Bleek achter op het contactslot een aansluiting te hebben welke maar circa 5 volt doorgaf en bij loslaten sleutel een stoot van 12 waardoor hij dan starte.
Aansluiting verandert achterop het contact en probleem opgelost.

Dus wat je kan proberen is effe een ander contact slot of een startknop er op zetten om te testen.
Werkt hij dan wel goed heb je je probleem gevonden.
 
nog steeds op zoek naar een tang.. op marktplaats 1 gevonden, maat kijkt of hij die snel kan scoren.

de nieuwe Odyssey gaan we vanaaf erin zetten.
eerst weer de olie eraf, olietank eruit..... leuk zo'n thunderbike ;-)

Kabels wil ik meteen checken, of er corrosie op zit.

contactslot hebben we niet, is electronisch ding.. startonderbreking oid, alarm en zo..
startknoppie (klein) op het stuur. alles intern bedraad, dus kom daar maar eens bij om iets te meten ;-)

het vreemde vind ik dat hij de startkrans niet eens pakt, daarvoor is toch geen 360 amp nodig...
 
Zo!

problem solved!

Odyssey erin, bendix pakt de krans, maar niet altijd! als hij de krans pakt, start de bike gewoon.

solenoid bekeken, contacten iets ingebrand niet zo erg dat dat ze slecht contact maken...
als we de solenoid met de hand induwen start de bike meteen!

dus, oplossing is geworden... een solenoid kap met een drukknop erop!!
28 euro! als we dat geweten hadden....

we happy! alle startrelays rommel, stuurdrukknoppie etc overbodig!

thnx voor de input en het meedenken mannen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan