Heb een niet ongevalvrije motor gekocht, wat nu?

Typefoutje waarschijnlijk :?
Voor het overschrijven moet je alleen deel 2 en het overschrijvingsbewijs (kopie deel 3) mee geven.
Het deel 1 blijft bij het voertuig en als de nieuwe eigenaar dan met de betaling en het vrijwaringsbewijs en het niet meer geldige oude deel 2 komt, kun je hem daarna deel 1 geven. Daarna mag die van mij pas de motor mee nemen.
Overschrijven lukt alleen met deel 2 en overschrijvingsbewijs.

Mail mij het kenteken maar dan kijk is zo in de RDW gegevens of ie nog op naam staat.
 
Je kan helemaal niets doen , ik vind ook eerlijk gezegt dat als je iets koopt van iemand je achteraf nooit meer moet gaan zeuren. de een bied aan en vraagt een prijs wanneer iemand betaald heb je een overeenkomst. overschrijven en klaar.

Ik heb namelijk zelf ook zo'n probleem nu ik heb dus mijn fzr1000 VERkocht aan iemand in goede trouw het overschrijvings bewijs meegegeven hij zou de vrijwaring opsturen .... NOTTT .... heb hem nu 2 keer gebeld en blijft dan zeueren over dingen zoals dat de spiegels er niet bijzitten en er een ander achterwiel in zit bla bla bla ... dingen die hij ook kon zien toen die hem kocht !!?? wanneer je iets koopt heb je het van te voren gezien en weet je dus wat je koopt.

Mijn koper heeft trouwens 450 euro betaald voor die fzr1000 dus snap helemaal niet waar hij nog over durft te zeuren.

ps: Dealers zijn echt meesters in overdrijven .. ga niet zomaar uit van iets wat de dealer zegt .. een krom voorwiel en/of voorvork had je zelf heus wel gemerkt hoor !!!


Link hoor, want kennelijk ben jij nog steeds kentekenhouder. Mail het kenteken maar als je wilt dan kijk ik of ie al op de nieuwe eigenaar zijn naam staat.
 
Is dit niet een beetje kort door de bocht, om in motortermen te blijven. Dit is volgens mij toch echt een wanprestatie. Jij koopt niet wat je afsprak te kopen. Denk maar eens aan verborgen gebreken bij het kopen van een huis. Niet iedere consument wordt geacht technisch inzicht te hebben en alles te achterhalen. Volgens mij maak je wel degelijk kans als je een door beide contractanten ondertekend contract hebt, waarin duidelijk staat dat jij een schadevrije motor hebt gekocht. Tenzij de verkoper tweede eigenaar was en al die tijd niet wetende met een beschadigde motor heeft gereden, maar dat lijkt mij stug.

Hier in Belgie tellen zelfs de geschreven woorden "in de staat waarin hij zich bevindt" niet meer, als de schade niet op het contract staat is de verkoper in fout, en kun je recht halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan