Heeft Honda het niet meer? Zijn ze saai geworden?

Raar. Als ik op de site van Honda kijk zie ik toch een hoop leuke motoren. Zelfs redelijk innovatief als je kijkt naar de DCT motoren en de vultus al is die laatste niet echt mijn ding.

In de Cruiser/chopper lijn laten ze wel een steekje vallen naar mijn idee maar dat is alleen in de NL. Als je naar de internationale site gaat hebben ze meer modellen die Honda Nederland gewoon niet meer levert.
Daar hebben ze zelfs de rebel nog die hier al heel lang niet meer verkocht wordt en de Fury en shadow lijn die hier ook niet meer geleverd worden. Het ligt naar mijn idee dus meer aan Honda Nederland (importeur) dan aan Honda zelf.

Street - Honda Powersports
 
Laatst bewerkt:
He Bert wat zit je hier de zaak weer heerlijk op te naaien :)

Sssttt................

Maar dat van dat hotelletje is wel waar. ;) Maar een 748 zit vast minder prettig als een Multistrada als je rustig toert.
 
Laatst bewerkt:
Ach.. mijn VFR heeft me in 10 jaar, ~47 weken per jaar en 100.000 km nog niet één keer laten staan.
Voor een woon-werk fiets toch wel heel fijn :)


En iemand die een VTR SP saai vindt heeft er duidelijk nog nooit op gereden :+
 
Ach.. mijn VFR heeft me in 10 jaar, ~47 weken per jaar en 100.000 km nog niet één keer laten staan.
Voor een woon-werk fiets toch wel heel fijn :)


En iemand die een VTR SP saai vindt heeft er duidelijk nog nooit op gereden :+

Er staat dan ook "heeft honda het niet MEER" ;)

De VTR is ondertussen oud. Helaas maken ze zoiets niet meer, daar gaat het om :P
 
Als je je verveelt op een motor heb je gewoon niet genoeg aan het gas gehangen en dus te traag gereden.
 
:( de berijder maakt een motor saai,of het nu een honda ,yamaha ,suzuki ,davidson is,maakt niet uit.

ik verveel me nooit op mijn cbr 600.

elke kilometer is het genieten.

maar ja ik ben ook de 50 gepasseerd....
 
Het ligt eraan waar je de motor voor gebruikt.
Als je het circuit opgaat telt elke seconde.
Maar ik rij woon-werk en toer in de weekenden.

Wil ik dan een spannende motor die lekker onvoorspelbaar en giftig op het gas is?
Nee, dan wil ik een lekker rijdende snelle motor die voorspelbaar en veilig is.
En als ik eens rustig wil rijden dan wil ik niet na 10 minuten rugpijn en last van de polsen krijgen.

Haal je het onderste uit de kan? Ja, dan kan een Fireblade voor jou te mak zijn en te weinig uitdaging bieden.
Maar waar ik hem voor gebruik is deze prima.

Mijn 929 is helaas niet meer, en ik ga kijken voor wat anders.
Ik zal uiteraard de Fireblade rijden, maar ook een R1 en Gixxer (Kawa´s trekken mij niet...).

Degene die het beste past bij wat IK een fijne motor vind, dat gaat hem worden.
Grote kans dat het weer zo'n saaie Honda wordt...
 
De huidige Fireblade is saai ja. Als je dat spannend vindt dan is je ultieme vakantie ook een weekje naar Drenthe.

Prima hoor, als ik die vakantie dan maar op dit stukje van Drenthe mag doorbrengen mét fireblade ;)

tt%20circuit%20assen%20lucht%202_466.jpg
 
Het ligt eraan waar je de motor voor gebruikt.
Als je het circuit opgaat telt elke seconde.
Maar ik rij woon-werk en toer in de weekenden.

Wil ik dan een spannende motor die lekker onvoorspelbaar en giftig op het gas is?
Nee, dan wil ik een lekker rijdende snelle motor die voorspelbaar en veilig is.
En als ik eens rustig wil rijden dan wil ik niet na 10 minuten rugpijn en last van de polsen krijgen.

Haal je het onderste uit de kan? Ja, dan kan een Fireblade voor jou te mak zijn en te weinig uitdaging bieden.
Maar waar ik hem voor gebruik is deze prima.

Mijn 929 is helaas niet meer, en ik ga kijken voor wat anders.
Ik zal uiteraard de Fireblade rijden, maar ook een R1 en Gixxer
(Kawa´s trekken mij niet...).

Degene die het beste past bij wat IK een fijne motor vind, dat gaat hem worden.
Grote kans dat het weer zo'n saaie Honda wordt...

Oke, logisch. :+
 
SuperSport voor woonwerk :?

Voor woonwerk is er de CB serie.
CB650F niets voor je.

Zou zelf voor de NC750X gaan, topkoffer erop voor lunchpakket en boodschappen op de terugweg. Vermogen op papier lijkt wat magertjes, maar onderschat het koppel van een 2-pitter niet.

Als poen geen rol speelt heeft BMW ook een leuk fietsje: F700GS.

Tamheid op lage snelheden (file / stadsverkeer) heeft mijn voorkeur, 80-120km/h acceleratie ook belangrijk vanwege snel kunnen inhalen op provinciale wegen.

Laag gewicht ook handig voor handling en verdwaald raken in de weinige bossen die Nederland rijk is.

Honda is niet saai, wel praktisch.
 
Ik heb voor de VFR een Kawa ZXR 750 gehad die ik ook voor woon-werk (aka verplichte fun kilometers) gebruikte.
Met 115k op de teller weggedaan omdat het voor mij tijd werd voor wat jongers en waar m'n vriendin ook wat beter achterop zat maar niet omdat hij niet meer goed of geschikt was.
Zelfs nog erbij gehouden maar stond uiteindelijk toch teveel stil en hij was gevoelig voor carb icing waarmee hij als pekelbrik ook niet echt nuttig was -O-
 
Moet je misschien eens proberen om het gas open te draaien. Dat schijnt te helpen.

Heb ik uiteraard gedaan :P hoewel ik wel toe durf te geven dat ik geen briljante crosser ben, verre van, gewoon iemand met een jeugdtrauma die sporadisch nog ff in de zandbak moet spelen (op therapeutische basis).
Maar ook met het gas open verrast het nergens, doe mij maar lekker een dikke 2takt en iedere ronde een paar 'ó shit' momentjes :+


Let wel, ik zeg niet dat de CRF geen competitieve machine is, maar hij doet gewoon alles precies zoals je zou verwachten. Net zoals m'n Fireblade waarmee ik morgen door de regen mee naar het werk moet. Dan vind ik het heerlijk, maar op de crossbaan heb ik liever iets wat me af en toe verrast.
 
Laatst bewerkt:
SuperSport voor woonwerk :?

Voor woonwerk is er de CB serie.
CB650F niets voor je.

Zou zelf voor de NC750X gaan, topkoffer erop voor lunchpakket en boodschappen op de terugweg. Vermogen op papier lijkt wat magertjes, maar onderschat het koppel van een 2-pitter niet.

Als poen geen rol speelt heeft BMW ook een leuk fietsje: F700GS.

Tamheid op lage snelheden (file / stadsverkeer) heeft mijn voorkeur, 80-120km/h acceleratie ook belangrijk vanwege snel kunnen inhalen op provinciale wegen.

Laag gewicht ook handig voor handling en verdwaald raken in de weinige bossen die Nederland rijk is.

Honda is niet saai, wel praktisch.

Dus als je naar je werk rijdt mag je geen pret hebben?
Sinds de CB750 (wat een topding was dat - in 1976 ;) ) en de Africa Twin is er geen Honda geweest waar ik van denk: die wil ik! Dus mij betreft hebben ze 't al een hele tijd niet meer, maar zoals altijd, ieder z'n meug....
 
Terug
Bovenaan Onderaan