Heel vreemd controle lampje......

biertje?

MF veteraan
6 jan 2002
1.507
0
Ik heb twee nieuwe controlelampjes ingebouwd. Het betreffen 12V mini-gloeilampjes. Nou doet het volgende zich voor. Het ene lampje brandt prima op 12V, het andere alleen als ik het draadje (van de voeding) langs het draadje naar het lampje haal. Zou gauw ik normaal kontakt maak, gaat het lampje uit, maar als ik er heel kort langsstrijk dan flits het lampje wel!
Heb de gloeilampjes al verwisseld, maar het zelfde lampje blijft het doen. Met een LED+weerstand ook gebrobeerd, maar dat gaf geen probleem.

p.s. De lampjes zijn nog niet aangesloten op de accu, maar getest met een andere 12V-voeding.

:?
Snapt u het nog....ik niet meer.
 
Nou ik ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen.
Heb al een eigen cockpit met LED-lampjes gemaakt.....

Maar dit rare verschil tussen twee volstrekt identieke lampjes ben ik nog niet eerder tegengekomen.... Misschien een andere MF'er wel en is hij/zij wel in staat tot een zinnige reply.....
 
Nou ik ben niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen.
Heb al een eigen cockpit met LED-lampjes gemaakt.....

Maar dit rare verschil tussen twee volstrekt identieke lampjes ben ik nog niet eerder tegengekomen.... Misschien een andere MF'er wel en is hij/zij wel in staat tot een zinnige reply.....

ben je zeker dat het dezelfde lampjes zijn? heb ooit eens iets gelijkaardigs meegemaakt, ze leken allemaal op elkaar 12V maar er zat er een van 24V tussen , en werkt het lampje als je hem afzonderlijk op een baterij aansluit?

zou anders ook zeggen , mss zijn de contacten vuil?
 
ben je zeker dat het dezelfde lampjes zijn? heb ooit eens iets gelijkaardigs meegemaakt, ze leken allemaal op elkaar 12V maar er zat er een van 24V tussen , en werkt het lampje als je hem afzonderlijk op een baterij aansluit?

zou anders ook zeggen , mss zijn de contacten vuil?

Bedankt.
Je suggesties heb ik al gedaan.
Het rare is juist dat bij een constant kontakt het lampje niet brandt, maar als ik heel snel en kort kontakt maak (of maar met een koperdraadje van het bundeltje) het lampje wel kort flitst......

En hetzelfde gloeilampje in een ander lampje werkt wel normaal :?
 
Dus het zijn lampjes met gloeidraadjes? Zo ja, dan zit bij dat vreemde lampje mischien het gloeidraadje los? Geef er eens een paar tikken op met spaning erop, kijken of ie weer flitst.

Maarre.. hoe duur waren ze? Anders mikte [me]VeeFour Fun dat lampje toch zo de pedaalemmer in en kocht een nieuwe.[/me]
 
Opgelost......

Er was wat soldeer in het fittinkje terecht gekomen, waardoor er sluiting ontstond.
Bedankt voor alle bijdragen!

Modjes....deze kan dicht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan