Heerlijk toeren op de NSS300

AdventurErwin

Die hard MF'er
15 apr 2011
426
411
Roosendaal
Vanmiddag 150km gereden ihkv het inrijd proces.
Heerlijk gereden door België, Brabant en Zeeland.
Tijdens een stop nog even een fotootje gemaakt want ik blijf het een plaatje vinden :]

1c99e2ee919175e6775a41d26df6470a.jpg
 
Niet precies, ik ben van de Majesty teruggestapt naar een motor, Triumph Speedmaster uit 2008.
Fijne motor en een van de weinige waar ik met mijn rugproblemen goed op kon zitten.
Ik ging hem echter steeds minder pakken en na 3 jaar besloten om toch weer een motorscooter te pakken. Na veel wikken en wegen ging de uiteindelijke keus tussen de 2015 Burgman 400 en de Honda. Ik vind de Honda wat mooier, zag er sportiever uit, was lichter in gewicht en ging er toch vandoor als de brandweer. In het Himalaya wit straalde hij nog een bepaalde chique uit. Na deproefrit op de Honda was de keuze gemaakt en was ik om en nog geen spijt gehad. Rijd lekker, ruimte zat met mijn 1,72m en een ruimte onder het zadel waar je bang van word. De koppeling doet zijn werk ook verfijnder dan mijn Majesty deed dus ook dat was een voelbare verbetering.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg mooi uit

maar hoe zit het met de turbulentie om je hoofd ivm dat mooi ruitje

grtz
 
Hey! Eindelijk nog iemand die ook een forza en ook een witte heeft gekocht.

Een hoger ruitje is een aanrader, niet alleen vanwege het comfort, maar ook voor de looks ;-)

Bevalt hij nog steeds?
 
De lage ruit is inderdaad minder bescherming dan ik destijds bij mijn Majesty had.
Gisteren nog door Zeeland gereden en aangezien er een stevige wind stond was het behoorlijk "werken" op de Honda. Een motorscooter is toch al gevoeliger voor wind vanwege het grote (dichte) oppervlak aan de zijkant en in mijn geval de lagere ruit.
De wind komt vanaf mijn ruit ongeveer op schouderhoogte terecht, waardoor ik niet echt kan zeggen dat dit turbulentie rondom mijn helm geeft maar krijg gewoon de wind vol op mijn helm net als bij het rijden op een naked bike met stuurkuipje. Althans zo ervaar ik het.
Ik heb wat foto's gezien van een hogere ruit op de NSS300 maar het kan mij niet bekoren, sorry.
In dit geval ga ik voor de looks :]
Op verzoek nog twee leuke plaatjes die ik gisteren, tijdens een adrenaline time out, heb geschoten bij de Zeelandbrug nadat ik bijna door de een of andere ei#$$#&**$#@$!@# vanachter werd aangereden.

full
 
Laatst bewerkt:
Om nog even terug te komen op bovenstaande kan ik inmiddels bevestigen dat het lage scherm plaats heeft gemaakt voor een hoger Puig scherm.
Plaatsen was een ramp maar uiteindelijk is het gelukt.
De sportieve looks zijn er enigszins op ingeleverd maar het comfort is er vele malen op vooruit gegaan. :]

20160213_133646.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die ruit er prima op staan! Mooi ding hoor die Honda. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor de Honda motor scooter. En ik zie de NSS 300 toch ook wel een beetje als een verdere opvolging van de Foresight, mijn allereerste motorscooter :)
 
hoe zit het met de beenruimte op de scoot las laatst test dat dat best krap is?
ik vind de witte met hoogscherm heel mooi,veel mooier dan dat lage scherm.
 
hoe zit het met de beenruimte op de scoot las laatst test dat dat best krap is?
ik vind de witte met hoogscherm heel mooi,veel mooier dan dat lage scherm.
Dank voor het compliment, de beenruimte bevalt mij prima.
Moet er dan ook aan toevoegen dat ik geen reus ben met mijn 1,72 maar zit echt prima, kan de beentjes best vooruit steken tijdens de rit.
Toen ik deze vorig jaar nieuw kocht twijfelde ik nog tussen de nieuwe Burgman 400 en deze maar uiteindelijk toch de Honda gekozen, het voelde net allemaal wat fijner aan maar dat is en blijft natuurlijk zeer persoonlijk.

Honda heeft ook een eigen hoger scherm maar ik vond deze van Puig net even wat mooier.
Alles heeft toch altijd met eigen smaak, lengte en gewicht te maken.

Gr,

Erwin
 
Mooi ding, Dat scherm zie zelf toch niet als je op het zadel zit,
maar het geen je er voor terug krijgt, comfort,
heb je elke rit weer plezier van.

'Looks heb je zelf het minste plezier van'
 
Laatst bewerkt:
Klopt Theo maar heb er toch over zitten twijfelen en met name welk scherm ik dan het mooist zou vinden, daarom de keuze voor Puig.
Het gevoel is zo anders, eerst storm tegen en nu lijkt het alsof ik een zetje in mijn rug krijgen, zeer comfortabel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan