helm laten stuiteren

BugsM

Die hard MF'er
1 sep 2002
575
0
Dorp van de 5 heuvelen
Ik heb mijn helm van halve meter hoog laten stuiteren en nu vraag ik me af hoeveel een helm kan hebben. Hij viel precies boven op, dus (gelukkig) niet op het vizier of iets wat kan afbreken. Helaas kun je het wel zien :X , maar daar is wel wat aan te doen, maar hoe zit het met de spanning enzo?
 
Ik heb me laten vertellen door de verkoper van mijn helm dat een helm dat moet kunnen hebben. Niet te vaak doen natuurlijk. ;)
Het wordt pas gevaarlijk als je valt met je helm. Dan kan je hem afschrijven.
 
Laat hem gewoon voor de zekerheid even testen, dat kosstte in de tijd dat de guldens nog bestonden, 25 piekkies...
Waarschijnlijk is er niks aan de hand hoor maar dan weet je het zeker. Voel je jezelf stuk lekkerder misschien bij ;)
 
Moeten ze toch tegen kunnen.
Ik zou er niet mee zitten.
Gewoon weer op doen en :]

:^
buiten zit een harde schaal, die beschadigt niet zo snel.. wat een helm kan beschadigen ook bijn zachte botsing als hij van binnenuit ook kracht moet verwerken.
Blijkbaar ram jij met je kop iets bij elkaar waardoor de bescherming vervalt. Als er niks inzit kan dat dus niet gebeuren (tenzij je'm echt op de grond ramt ofzo natuurlijk)
 
zachtjes met een munt stuk effe tikken
als alles het zelfde klinkt zal het allemaal best mee vallen
als je een ander geluid hoor dan is er binnen in de helm dus al een deuk in het absorbtie materiaal
dan is ie zeker niet goed meer
de schaal alleen kan best al wat hebben maar waar het om gaat is dat de binnenkant nog goed is maar effe laten testen is wel zekerheid
 
je hebt 'm toch niet zelf laten vallen ?! ;-) niet zo slim. als iemand anders jouw helm nou had laten vallen had je nog iets met z'n WA verzekering kunnen doen ... en als ie beschadigd is hoef je 'm vaak niet eens te laten testen. het wegwerken van beschadigingen is al duur genoeg.

maar ja, helaas ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan