helm laten vallen

mike73

Rookie
16 okt 2007
4
0
Hoi,

Na een lekker ritje van 't weekend leg ik mijn nieuwe helm even bovenop de wasmachine. De telefoon gaat , en binnen een paar seconde hoor ik boem ! mijn zoontje zat bij de helm, hij is dus van +- 1 meter gevallen. heel klein krasje.

Shit, shit helm laten betekend dat nieuwe kopen? '(
of valt het nog wel mee ? Veiligheid boven alles maar moet ie echt vervangen ? hoeveel onveiliger zal de helm nu zijn ?
 
:^

Als er geen scheuren (scheurtjes) inzitten is er niets aan de hand.

Iets anders is het als je je helm op je hoofd hebt en dan ermee valt. De piepschuim vulling wordt dan blijvend ingedrukt en kan de volgende keer de klap niet meer opvangen.
 
Eén meter? Zou nog moeten kunnen denk ik. Van het balkon of de trap af laten lazeren wordt weer anders. Laat staan na een ongeluk.

Bekijk je hem wel even heel erg goed? En liever een nieuwe dan later problemen!
 
:^

Als er geen scheuren (scheurtjes) inzitten is er niets aan de hand.

Iets anders is het als je je helm op je hoofd hebt en dan ermee valt. De piepschuim vulling wordt dan blijvend ingedrukt en kan de volgende keer de klap niet meer opvangen.

:^

Dus nothing on the hand zou ik zo zeggen... :)
 
Polycarbonaat / Lexan helm: tricky. De buitenschaal geeft mee, waardoor de binnenschaal indeukt (en daarmee minder dempende werking heeft).

Carbon/glasfiber helm: no problemo.
 
wollen muts kopen en daarmee gaan rijden, tests hebben bewezen dat een wollen muts heel blijft als je hem van een flatgebouw afgooit.
:+
 
Als hij van 1 meter naar beneden is gevallen zou ik het risico nemen om er meer door te rijden. Lijkt me niet dat er veel mee aan de hand is.

Overigens zou ik er ook voor zorgen dat ik mn helm voortaan ergens neer leg waar hij niet af gegooid kan worden door een klein jongetje :+
 
Tijdje geleden viel de BMW systeemhelm van mijn vriendin van de auto... (effe op het dak gelegd...)
Helmschaal was daarna gescheurd!! En dus niet meer te gebruiken... '(
 
Ligt eraan waarin :X :X

Maarre, zo lang je geen beschadiging iod ziet gewoon lekker mee gaan rijden ;)

zoiets toch niet erg ?? :P

full

 
:^

Als er geen scheuren (scheurtjes) inzitten is er niets aan de hand.

Iets anders is het als je je helm op je hoofd hebt en dan ermee valt. De piepschuim vulling wordt dan blijvend ingedrukt en kan de volgende keer de klap niet meer opvangen.

Ook als je met je helm op je hoofd voorover met 70 km het water in sodemieterd ?
( nee, serieuze opmerking :X )
 
Laatst bewerkt:
bij geen scheuren of diepe deuken gewoon rijden met dat ding!
als hij bij een val van een meter al kapot zou zijn dan is er serieus wat mis met de kwaliteit van dat merk!
Jezelf niet druk maken verder!!
 
En nu iets van mijn kant:

ik liep naar en kennis van me, even wat afgeven, had mn helm op mn hoofd (Shoei multitec)
Uit het niets "begroet" die kennis me door me met de vlakke hand tegen mn helm te slaan."Hey Rez!!" "*BAF!*"
ik instant koppijn, half duizelig, humeur naar de klote en de helm zat al niet lekker meer naar mijn gevoel...
(nu wel overigens, maar t blijft me soms een beetje achtervolgen)

kan dat kwaad? (zo een mep)

Was het een onwetend persoon, dan kon het niet weten, maar dit was een persoon met de blauwe pet, op dat moment in zn vrije tijd B| . Sowieso, zoiets doe je niet
 
heeft hij vrij hard geslagen als je koppijn ervan krijgt lijkt me zo. maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

en de volgende keer: met je vuist tegen zijn neus aan slaan en dan zeggen: oh sorry, zie nu pas dat je geen helm op hebt.
 
En nu iets van mijn kant:

ik liep naar en kennis van me, even wat afgeven, had mn helm op mn hoofd (Shoei multitec)
Uit het niets "begroet" die kennis me door me met de vlakke hand tegen mn helm te slaan."Hey Rez!!" "*BAF!*"
ik instant koppijn, half duizelig, humeur naar de klote en de helm zat al niet lekker meer naar mijn gevoel...
(nu wel overigens, maar t blijft me soms een beetje achtervolgen)

kan dat kwaad? (zo een mep)

Was het een onwetend persoon, dan kon het niet weten, maar dit was een persoon met de blauwe pet, op dat moment in zn vrije tijd B| . Sowieso, zoiets doe je niet


Ja dat is zwaar kl*te B| :Y als iemand dat doet ik had ook een nieuwe helm (agv ti-tech rossi replica) ik denk net 2 dagen, ik loop een cafe binnen voor sigaretten eerst iemand (die ik ook ken) die mijn vizier dichtslaat met vieze bierkleef handen en daarna iemand (die ik ook ken) geeft er ook een mep op. Ik was echt pissed wou terug meppen maar hun weten ook niet beter :N ... heb het ze daarna uitgelegd dat za dat niet moeten doen ...
STELLETJE KL**TZ*KK*N @#$*** :X :X :X
 
ik werd er ook vrij agressief van en gaf hem een duw, met de opmerking dat dat ding 400 eppo heeft gekost en waar ie mee bezig is.
krijg een opmerking van iemand anders : Je hebt ze ook voor een paar tientjes!

had me toen maar omgedraaid en was weggelopen (bij motor aangekomen even minuutje gewacht tot t bloed niet meer kookte)

volgende keer assie met zn nieuwe koekblik aankomt geef ik daar ook een goeie mep op
"O, maar een auto heb je al voor 100 euro"
 
ik werd er ook vrij agressief van en gaf hem een duw, met de opmerking dat dat ding 400 eppo heeft gekost en waar ie mee bezig is.
krijg een opmerking van iemand anders : Je hebt ze ook voor een paar tientjes!

had me toen maar omgedraaid en was weggelopen (bij motor aangekomen even minuutje gewacht tot t bloed niet meer kookte)

volgende keer assie met zn nieuwe koekblik aankomt geef ik daar ook een goeie mep op
"O, maar een auto heb je al voor 100 euro"


Yep dat moet je doen. Het is echt vervelend als iemand dat doet je schikt en de dreun kan ook nogal hard zijn en pijnlijk ja ;( .
Weet je wat ook irri is als je op een teras zit en er komen mensen aan die je kent die je helm bij het vizier pakken en zo ergens anders zetten. Als ik die zie aankomen hou ik mijn helm altijd stevig vast *D zodat er niemand aan kan of hoeft te komen.
 
ik werd er ook vrij agressief van en gaf hem een duw, met de opmerking dat dat ding 400 eppo heeft gekost en waar ie mee bezig is.
krijg een opmerking van iemand anders : Je hebt ze ook voor een paar tientjes!

had me toen maar omgedraaid en was weggelopen (bij motor aangekomen even minuutje gewacht tot t bloed niet meer kookte)

volgende keer assie met zn nieuwe koekblik aankomt geef ik daar ook een goeie mep op
"O, maar een auto heb je al voor 100 euro
"


_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan