Ik heb nu een shoei, daarvan heb ik het pinlock opnieuw af moeten laten stellen, zodat de pinlock harder tegen het vizier gedrukt word(was bij mij niet afdoende, moet nog.aals terug dus) , maar dat doen ze door de pikjes te draaien, waar de pinlock op vast zit
Duur is niet perse beter, ik heb vorige week de testen van Arai nog opgezocht bij Motoplus/Motorrad.Vergeet die meuk en koop wat fatsoenlijks, een Arai,Termaat heeft er genoeg in de aanbieding,voor rond de 299,- heb je er al 1.
Mensen kopen de mooiste motoren,maar je veiligheid mag niks kosten
Tsja...
Mijn RPHA11 besloeg ook. Ik heb ding een paar maanden gebruikt en ligt nu in de kast te wachten tot het circuitseizoen weer begint. Ik had het toch gekocht voor op straat en het circuit dus vrij zonde.
Ik vind het echt bende dat HJC. De RPHA 11 is volgens mij nog wel de duurste ook. Ook de windruis is bizar voor zo'n prijs.
Daar merkt ik dus zeker wel het verschil tussen een topmerk en een "B" merk.
Ik had voor een inmiddels verjaarde A merk helm gegaan in deze prijsklasse.
Duur is niet perse beter, ik heb vorige week de testen van Arai nog opgezocht bij Motoplus/Motorrad.
ja natuurlijk,ze kunnen dus net zo goed hun kopjes die bij sommige toch miljoenen waard zijn met een goedkope HJC sieren,wat denk je nou zelfEhh, marketing.... en iedere race een gratis nieuwe helm voor de toppers zolang ze hem maar wel opzetten...
Die rijden dan zeker helemaal achteraanAch een foutje kan gebeuren, mijn vader heeft problemen gehad met Arai en Shoei.
Zelfs na reparatie een een ruil had hij problemen. Er kunnen altijd wel fabriek fouten optreden.
Heb inmiddels een vervanger gekregen en die werkt perfect. Aardig stil super comfortabel en ben er erg blij mee voor een helm van 300 euro (afgeprijsd naar 170).
Iedereen nogmaals bedankt
Tevens heb ik wel rijders gezien bij de MotoGP die HJC rijden :p
ja natuurlijk,ze kunnen dus net zo goed hun kopjes die bij sommige toch miljoenen waard zijn met een goedkope HJC sieren,wat denk je nou zelf
Ook de SBK en MGP jongens hebben niet de zelfde knar,die kiezen zelf hun helm uit.
Er zit gewoon veel verschil tussen een goedkope en een dure helm.Ik ben zelf van
een relatief goedkope Arai naar een dure replica overgestapt,het verschil is groot te noemen.
Veel lichter en betere ventilatie,het draagcomfort is een wereld van verschil.
Dat was ook al zo toen ik van mijn goedkope AGV overstapte naar een Arai.
Mijn hoofd krijgen ze met geen stok in 1 of ander goedkope helm.
Mijn ervaring is juist precies andersom.
Eerst een hjc, en nu een shoei.
Ik zie het prijsverschil niet echt terug, shoei is iets beter, maar vizier blijft beslaan, en de shoei was wel 3 x zo duur als mijn hjc (allebei glasvezel) .
Ik ga na deze shoei gewoon weer voor een goedkopere hjc
Dat is in het geheel niet wat ik zeg.
Wel is het zo dat de consumenten versies van een zogenaamd top merk er niet altijd (veel) beter uit de tests komt dat de minder dure merken.
De doppen die ze maken voor MotoGP en F1 kan je ook kopen maar kosten dan ineens rond de € 3.000 heb ik mij laten vertellen. Dat zal vast anders zijn dan een helm van € 250 maar ze zijn ook vast anders dan jouw Aria.
.
Ik was gisteren in een motorzaak aan het kijken naar helmen.Mijn ervaring is juist precies andersom.
Eerst een hjc, en nu een shoei.
Ik zie het prijsverschil niet echt terug, shoei is iets beter, maar vizier blijft beslaan, en de shoei was wel 3 x zo duur als mijn hjc (allebei glasvezel) .
Ik ga na deze shoei gewoon weer voor een goedkopere hjc
De helmen hieronder starten bij 99 euro, gemiddeld rond de 200 euro.Je vraagt je af waarom ze in de Superbike en MGP niet van die goedkope helmpjes dragen,nou ja dat zal dan voor de show zijn zeker.
Leest de testen in Motorrad over goedkope helmen maar eens,die voldoen net aan de
norm,maar volgens hun kan en moet het beter.
Ik was gisteren in een motorzaak aan het kijken naar helmen.
En de verkoper wist mij al te melden dat de Shoei veel sneller zal beslaan dan een Nolan/X-lite..
De Shoei zou veiliger zijn omdat er niet zoveel ruimte bij de slapen op je hoofd zit.
Maar dit is weer nadelig voor de ventilatie, en daardoor kan zelfs een Shoei met Pinlock sneller beslaan dan een Nolan/X-lite waarbij het bij mij helemaal nooit gebeurde, zelfs niet in een verhitte strijd op het circuit.
Een Arai zou weer veilig zijn vanwege de radius van de helm.
Die glijd lekker door op de grond.
Ik heb een Nolan N103, Caberg, 2x Shoei QWest en de RPHA 11 gehad.
Hierbij zijn de Shoei's en de RPHA11 uit dezelfde prijscategorie en die andere iets (of zelfs een stuk) goedkoper.
De Qwest is niet perfect. Zeker niet, maar wel by far de beste helm die ik heb gehad.
Neemt niet weg dat het interessant is te lezen dat er ook andere ervaringen zijn.
Voor mij in ieder geval nooit meer een B merk (ook niet een topmodel zoals de RPHA 11). Liever een wat goedkoper model van een A merk zoals de Qwest gezien mijn ervaringen.
Wat natuurlijk altijd valt of staat met een discussie als deze is dat er zo veel factoren meespelen. De context van waaruit iemand iets adviseert is heel belangrijk heb ik zelf ondervonden in mijn zoektocht naar een helm afgelopen jaar.
Los van de vorm van jouw hoofd, ook de motor waarop je rijdt (rechtop of voorover gebogen), wel of geen kuip, mooi weer of wind en regen, etc. etc.
Een simpel voorbeeld in mijn geval is dat ik de RPHA11 weer 10 keer beter vind wanneer ik op het circuit rijd. Simpelweg vanwege het feit dat die 2x keer zo licht aanvoelt als de Qwest en daar hecht ik op de baan weer veel waarde aan (op straat niet zo).
Zelfs als het regent en ik het vizier op een kiertje moet laten pak ik toch de RPHA 11.
Ik zweet misschien wat meer.Grappig ik had voor het circuitrijden (owcup) juist de Shoei GT-Air gekocht voor het regenrijden :-)
Wel met Pinlock, maar nooit een beslagen vizier gehad.
Maar ik ben maar een gebruiker, heb er geen verstand van zoals de verkoper
(tevens de helm voor ( in de aanbieding) 250euro kunnen kopen bij Goedhart)
Zoals je het nu stelt, heeft de Nolan (voor mij) al een paar streepjes voor!
Laatste Moto-plus werd de N87 genoemd als testwinnaar voor helmen tot €250.
Daarnaast rijd ik al een paar jaar met Nolan, dat bevalt me prima en daarom hoef ik eigenlijk al niet eens een ander merk meer. Ik ga er voor kijken................
En past er ook een bril goed in??Dit is wel grappig dat je dit zegt, want dit is exact het probleem waar ik dus tegenaan loop.
Dat van die ventilatie geloof ik ook direct, want hij sluit heel goed aan op mijn slapen, en ik moest aan het begin ook zeker wennen aan de shoei omdat ik hem warm vind, dus idd slechte isolatie.
Nou hebben we het eigenlijk telkens over goed of slecht van de helm, maar eigenlijk hebben we het hier over comfort, ik weet gelukkig niet het verschil van mn hjc en mn shoei na een klapper
Check, vijf dagen per week en twee keer per dag op en af + tanken af en op..Ik weet niet of er een bril ik kan, ik heb de gt air, en daar zit een uitklapbaar zonnebril in.
En verder heb ik geen bril, dus deze vraag kan ik je echt niet beantwoorden.