Rare combi, maar wel de waarheid helaas.... dat weet je zelf ook wel.rare combi dit hé
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rare combi, maar wel de waarheid helaas.... dat weet je zelf ook wel.rare combi dit hé
Je bent nooit te oud om te leren maar de basis moet er zeker zijn d.w.zGoedendag allen,
Ik ben Robin, 26 jaar en momenteel al 7 jaar werkzaam bij defensie.
Nu lijkt het mij al geruime tijd fantastisch om een carrière switch te maken en te gaan focussen op het beroep van motorfietstechnicus. Helaas geen technische vooropleidingen, dus begin helemaal op nul. Ooit een informatie dag op het ROC bijgewoond, maar konden geen passende maat werk opleiding verzorgen.
Ik woon in m’n eentje op mn zelf dus er moet wel geld in t laatje komen om alles te kunnen betalen.
Dit idee zit al ruim 1.5 jaar in mn hoofd om te gaan doen, wat een grote stap is, maar kan het gewoon niet loslaten.
Zijn er mensen op dit forum die ook ooit deze stap gemaakt hebben (of vergelijkbaar) en mij hier wat meer over kunnen vertellen, hoe ze dit aangepakt hebben?
Heeft de landmacht geen onderhoudswerkplaats voor ordonancemotoren? In mijn tijd werd dat nog op de kazerne in oirschot gedaan.Ik zelf zit bij de marine en heb soms werkweken van 70 uur als ik vaar, met bijbehorende toelages kan dat ook leuk oplopen, meer dan bijv bij de landmacht. geen idee of ik gelukkig word van process operator. Geld is leuk, maar plezier in je werk vind ik net iets belangrijker.
Deze reactie heb je wat aan, maak er werk van en wees initiatiefGoedendag allen,
Nu lijkt het mij al geruime tijd fantastisch om een carrière switch te maken en te gaan focussen op het beroep van motorfietstechnicus.
Goeie reactie waar @Niborbo wat aan heeft en mee verder kanJe bent nooit te oud om te leren maar de basis moet er zeker zijn d.w.z
Tech aangelegd
Motorfietsen is een belangrijk onderdeel van je leven.
Hobby word werk is niet altijd gunstig voor velen.
Handigheid is een pré maar veel kan geleerd worden.
Ben je diagnosestellig aangelegd,,,,,,b.v storingen oplossen op elektrisch vlak(belangrijk gezien de toekomst).
Onderschat niet het sleutelen aan verschillende motorfietsen......vaak pielwerk etc etc en veel verschillen type motoren.
Ik zou zeggen stap een motorzaak bij je in de buurt binnen en vraag hoe of wat.
Oja het is mijn werk
En dan krijgt een automonteur gemiddeld nog een paar honderd euro meer dan een motorfietsmonteur per maand....Ik ben zelf inmiddels al meer dan 15 jaar automonteur, en voor het salaris hoef je het absoluut niet te doen.
Denk er daarnaast om dat je, in mijn geval als apk keurmeester iig, constant aan het bijleren bent, iedere 2 jaar een her-examen om te laten zien dat je alle kennis nog hebt.
Ook zul je de rest van je carrière moeten blijven door leren, met de steeds veranderende technieken. Zal bij motorfietsen niet veel anders zijn, die lopen alleen een aantal jaar achter op de auto's wat betreft techniek, dus je kan je toekomst misschien een beetje aan zien komen.
vooral niet vergeten dat een motor monteur net als auto monteur steeds meer richting electro/electronica gaat, je dus niet alleen techniek in je vingertjes moet hebben, maar ook een goed analytisch vermogen met hebben en schema's kunnen lezen, canbus en etc begrijpen enz enzEen gek idee: Maar er zijn mensen in de forum die een werkplaats hebben die best groot is, maar niet atijd professioneel gebruiken.
Misschien rondvragen? Misschien kan je via een werkplaats daar werken. Wie weet. Dan kan een niet professionele plek, omdat er niet elke dag geld gegerereerd wordt veranderen naar een werkplaast dat dagelijks geld in het laadje stopt.... ik denk dat er kans is.
De echte motorordonans bestaat niet meer, alleen LMB, KCT en de KMar hebben nog motoren. Dat van de KMar gaat sowieso gewoon naar de dealer. De opleidingsmotoren uit Oirschot ook. LMB heeft net nieuwe crossers, KTM 350, ik weet het niet zeker maar ik verwacht dat die voor het meeste werk ook gewoon naar de dealer gaan.Heeft de landmacht geen onderhoudswerkplaats voor ordonancemotoren? In mijn tijd werd dat nog op de kazerne in oirschot gedaan.
Ben zelf nu ook aan het kijken voor proces operator. Toch er voor gekozen om het sleutelen als hobby te houden en er wel meer in te verdiepen om er eventueel een zak centje mee te verdienen. Volgens mij heb je als proces operator aardig wat vrije tijd en hoor dat het leuk verdient. Kan je daar betaald een opleiding voor volgen? En word het niet heel eentonig op een gegeven moment, of is het per werkgever toch weer verschillend wat je doet?Welk beroep je ook doet en of kiest, er komt altijd een bepaalde sleur in, en vooral bij (de nu nog bestaande) motortechniek, zal dat zich veelal beperken tot losschroeven plastic, om bij de bougie's te komen, en servicebeurtjes, banden en remmen , kettingsetjes..ook zal je werkdruk heel anders zijn , je klant betaald je baas , maar als je te langzaam bent , moet je baas meer uren aan de klant declareren, en als dat te veel wordt blijft de klant weg, en een foutje heeft een VEEL grotere impact daar dan bij het leger
Ik denk dat er veel minder gespecialiseerde motorfietsmonteurs zijn b.v. gericht electronica en canbus, en of storing zoeken
Is dat wat je zoekt als motorfiets monteur? Praat eens met monteurs os vraag mensen hier met een eigen zaak wat het eigenlijk inhoudt, want vaak heeft iemand een vertekend of romantisch beeld van iets wat totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid..
Ik ben ( gespecialiseerd) procesoperator, pak ruim 4000 netto in de ploegendienst, en met mijn kennis, zet ik bij binnenkomstde machine goed, of neem hem goeddraaiend over, en zit 5 van de 8 uur op internet, 2 uur pauzeren, en 1 uur testjes en controle....
Jaar of 5 geleden was ik in Bologna in de Ducati fabriek, en raakte puur bij toeval in gesprek met een nederlander die daar werkte.
Die had letterlijk alles achter gelaten in NL , en was daar gaan werken, was zijn absolute droom, motoren bouwen waar je zelf helemaal idolaat van bent,,..
Nou na 6 maanden was hij het eigenlijk wel helemaal zat, en werd een motor gewoon een stuk metaal wat hij elke dag weer diverse keren in de hand had..en was er van zijn ideaal beeld niet veel meer over..
Dus mijn advies, informeer je goed of je beeld overeen komt met de werkelijkheid, en dat je meerdere collegea inlevert voor een of twee vaste collegea die je elke dag weer ziet
Natuurlijk is de werkgever, de tak van industrie en de intensiteit en nog veel meer bepalend, en je kunt natuurlijk je specialiseren of in de breedte ontwikkelen, dus 1 plaats heel diep leren of ( in ploegendienst ook wenselijk) je in de breedte ontwikkelen zodat je op meerder plaatsen inzetbaar bent..opleidingen zijn natuurlijk VAPRO a-b-c.. A slelt absoluut niets voor , maar is voor veel bedrijven al voldoende, maar soms niet toereikend voor de wet... zo moet je voor energiecentrales vaak hoger opgeleid zijn om wachtchef te worden..Ben zelf nu ook aan het kijken voor proces operator. Toch er voor gekozen om het sleutelen als hobby te houden en er wel meer in te verdiepen om er eventueel een zak centje mee te verdienen. Volgens mij heb je als proces operator aardig wat vrije tijd en hoor dat het leuk verdient. Kan je daar betaald een opleiding voor volgen? En word het niet heel eentonig op een gegeven moment, of is het per werkgever toch weer verschillend wat je doet?
Ik zit nu 20 jaar in dienst. Met MAVO D binnen gekomen, afgelopen juni cum laude HBO afgestudeerd en de baas heeft alles betaald.Goedendag allen,
Ik ben Robin, 26 jaar en momenteel al 7 jaar werkzaam bij defensie.
Nu lijkt het mij al geruime tijd fantastisch om een carrière switch te maken en te gaan focussen op het beroep van motorfietstechnicus. Helaas geen technische vooropleidingen, dus begin helemaal op nul. Ooit een informatie dag op het ROC bijgewoond, maar konden geen passende maat werk opleiding verzorgen.
Ik woon in m’n eentje op mn zelf dus er moet wel geld in t laatje komen om alles te kunnen betalen.
Dit idee zit al ruim 1.5 jaar in mn hoofd om te gaan doen, wat een grote stap is, maar kan het gewoon niet loslaten.
Zijn er mensen op dit forum die ook ooit deze stap gemaakt hebben (of vergelijkbaar) en mij hier wat meer over kunnen vertellen, hoe ze dit aangepakt hebben?