Helm vraagje...

Hammet

Rookie
31 okt 2003
21
0
Ingen
Zijn er hier ook mensen die een crosshelm gebruiken voor op de weg?? Ik heb namelijk een vreslijk gave helm gevonden, die ook nog eens goed zit. Ik wil mijn SM alleen voor de hobby op de weg gebruiken, misschien een keer ene circuitje. Gebeurt dit vaker, ik heb ze namelijk nog nooit gezien die een crosshelm daarvoor gebruikte, of kijk ik dan niet goed???
 
hmm.. heb er al meerder met een crosshelm op een supermotard gezien.. maar als jij alleen met droog weer en niet te koud rijd, dan moet je het zeker doen, je hebt meer frisse lucht, beter zicht.. en in combi met leren pak staat het stoerder op een SuperMotard
 
Een crosshelm voor op de weg is onhandig: (in vergelijk met integraal)
- Omdat een crosshelm open is, is ie dus koud.
- Een crosshelm regend in.
- Die helm klep is vervelend bij snelheden boven de 100-120.
- Een crosshelm maakt veel herrie omdat ie open is.

De Arai Tour-X (uitspreken als Tour-Cross) is heel handig, kost alleen 490 Euro.

Tip: koop een nieuwe integraal en een tweede hands cross helm.
 
kvin zo'n tour-x echt geen porum...

een x-helm valt me reuze mee. Ik heb nog wel een integraal waar ik op kan terugvallen als het kwa weer te bar en boos wordt maar heb daar nog geen gebruik van hoeven maken.

en koud?
04.jpg


och, als zij ermee kunnen "rijden"
 
Inderdaad, een goede X helm is over het algemeen minder duur dan een goede Integraal helm.
Daarnaast is het in de zomer helemaal een aanrader, aangezien je crosshelm veel minder snel beslaat.
en echt last van de klep heb ik niet echt.
Heb met bijde ervaring maar vind de crosshelm fijner, beslaat veel minder snel waar je met dicht vizier echt veel last van hebt.
 
Ik heb alleen maar een x helm en rij alleen op de openbare weg. Omdat je een losse crossbril hebt beslaat deze echt veel minder dan een integraal. Maar als het regent, kan het best pijn doen, want je hebt geen bescherming voor je gehele gezicht. Als het kouder wordt, kun je gewoon een das of sjaal voor je mond/neus doen, heb je nergens last van.
Ik heb totaal geen last van de klep, je rijd met een off/all road meestal geen hele hoge snelheden.
Dus de keuze hangt af van wat je zelf belangrijk vind :)
 
"en koud?"

Ik zie hier iemand die intensief aan het sporten is. Dat is heel wat anders als
dat je van Rotterdam naar Eindhoven (bijvoorbeeld) rijdt met 120 per uur met 5 graden. Berekend met de wind-chill factor is het dan ongeveer -15 graden (dat is dan zonder tegenwind).

Ik rij op de 640 Adventure 160-180 km/h, dan is zo'n klep niet erg handig.
 
Die tour X is idd stoer en handig. Een goeie combinatie tussen integraal en cross. Kwou me er een aanschaffen, maar was helaas buiten mijn budget :]

Stoer: tja... dat is jouw mening.
handig: een losse bril lijkt me handiger, zeker als je off-road gaat rijden. Vizier zal snel beslaan en een bril heeft vaak een rol-off of tear-of waardoor je altijd met schoon vizier kunt rijden.
 
Stoer: tja... dat is jouw mening.
handig: een losse bril lijkt me handiger, zeker als je off-road gaat rijden. Vizier zal snel beslaan en een bril heeft vaak een rol-off of tear-of waardoor je altijd met schoon vizier kunt rijden.


Maar topic starter geeft aan Sm te rijden, en dus niet off road, en mijn integraal helm waar ik nu nog steeds mee rijdt beslaat niet, goede ventilatie en pin-lock
 
handig: een losse bril lijkt me handiger, zeker als je off-road gaat rijden. Vizier zal snel beslaan en een bril heeft vaak een rol-off of tear-of waardoor je altijd met schoon vizier kunt rijden.

Men kan er altijd nog een bril bijnemen en het vizier demonteren, als men dat tijdelijk aangenamer vind.
8-)
 
Ik heb weliswaar geen SM, maar ik rij al jaren uitsluitend met een crosshelm (merk Techno) en een crossbril.

Ik heb nog wel ergens een AGV Biaggi repli liggen, maar die crosshelm zit gewoon veel luchtiger. Niet zo benauwd.

Ik kan je aanbevelen wel een neuskapje op je bril te klikken, anders krijg gigantische pijn in het puntje van je neus van de druppels die met 150 km/u op je neus terecht komen.

En dat verhaal over die helmklep die lastig zou zijn bij hogere snelheden ben ik absoluut niet met je eens. Op verschillende fietsen met en zonder voorruit nooit problemen gehad, tot de 180 gaat het zeker prima.

Ik rij nu op een R1100GS met klep op mijn helm dus. Volgas is geen probleem met deze helm.
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf ook met een crosshelm, als het kouder dan ±10 graden wordt rij ik met een intergraal helm.
 
Ik heb zelf een crosshelm voor op de Husky. Deze heb ik om 2 redenen gekocht: ten eerste omdat mijn Arai (intergraal RX7) snel beslaat als je stevig aan het supermotard'en bent, en SM rijden is erg "crashgevoelig", dus zou ik het zonde vinden als ik met de SM onderuit zou gaan, en mijn mooie Arai zou beschadigen. Daarom een X-helm uit de aanbieding gekocht, en een budgetcrossbril erbij. Werkt perfect 8-) Alleen hagel doet erg *au* })
 
Op dinsdag 25 november 2003 20:31 schreef superfrog het volgende:
Ik heb zelf een crosshelm voor op de Husky. Deze heb ik om 2 redenen gekocht: ten eerste omdat mijn Arai (intergraal RX7) snel beslaat als je stevig aan het supermotard'en bent, en SM rijden is erg "crashgevoelig", dus zou ik het zonde vinden als ik met de SM onderuit zou gaan, en mijn mooie Arai zou beschadigen. Daarom een X-helm uit de aanbieding gekocht, en een budgetcrossbril erbij. Werkt perfect 8-) Alleen hagel doet erg *au* })

Oplossing:

eumx_goggles_beaknoseguard.jpg


Ik rij ermee door de regen en hagel (niet dat het elke dag hagelt natuurlijk :+ ), en heb sinds ik dit op mijn bril heb zitten echt nergens meer last van. Kost bij Louis iets van 9 eypo.
 
Iemand nog tips waar je voor weinig een crosshelm kan kopen en een bijpassende bril??
Of kan ik beter gewoon wachten op de motorbeurs in Utrecht??
 
Iemand nog tips waar je voor weinig een crosshelm kan kopen en een bijpassende bril??
Of kan ik beter gewoon wachten op de motorbeurs in Utrecht??


MX-zaak, crosshelm is niet zo duur als een integraal tenzij je een goedgekeurde wedstrijdhelm wilt. Bril kost je +/- 20 euro
 
apparte systeemhelm.. het kinstuk klapt zo ver dat het helemaal achter de helm hangt, maar het leuke daarvan is dat je het kinstuk omhoog kan doen, en het vizier omlaag....

zijn apparte dingen, zitten voor geen meter (vind ik, maat van me zweert erbij), maar zien er wel grappig uit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan