Help, ik krijg geen winterbanden !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is inderdaad best te doen met gewone banden, gewoon een schietgebedje vooraf en voetjes aan de grond. Op ijs gebruik ik mijn voeten min of meer als zijwieltjes. Heel beheerst met de koppeling omgaan, een beetje wielspin is helemaal niet erg.

Maar als je echt per se iets voor de winter wil zou je ook een kleine allroad band kunnen overwegen. Heb zelf nu een Michelin Sirac achter erom liggen, kan me voorstellen dat het iets helpt, heb het nog niet uitgeprobeerd op ijs of sneeuw sinds die band eronder zit. :+
 
ik zie net pas dat er winterbanden onder motoren en scooters te krijgen zijn...

iemand, buiten inktvlek zelf, die er ervaring mee heeft?
het lijkt mij namelijk ook wel wat voor de volgende brommer :)

edit: voor vragen over banden in het algemeen, kijk even in dit topic
 
Laatst bewerkt:
Wat magnamanic zegt dus...
ik wed dat 90% van de reageerders nig nooit met de motor in de sneeuw heeft gereden...
 
Wat magnamanic zegt dus...
ik wed dat 90% van de reageerders nig nooit met de motor in de sneeuw heeft gereden...

In een grijs verleden reed ik wel eens met een groene KLX in de sneeuw maar dan met noppenbanden. Met m'n Pirelli Super Corsa SP bandjes op m'n R6 kom ik niet eens buiten als er ook maar ergens een drupje regen voorspelt wordt :o
 
Ik heb afgelopen winter meer dan 10.000 km gemaakt op lasertec's voor en achter...
Dus ook op de dagen dat het een half uur duurde voordat je de wijk uit was, en op wegen kwam waar nog enigzins gestrooid was.

Maarja, ik heb er dan ook de ballen verstand van.
 
Laatst bewerkt:
20101207193922.I.R%20Spyke.jpg


Hoeft je wiel er niet eens uit! als dat niet makkelijk is :] :9
 
ik zie net pas dat er winterbanden onder motoren en scooters te krijgen zijn...

iemand, buiten inktvlek zelf, die er ervaring mee heeft?
het lijkt mij namelijk ook wel wat voor de volgende brommer :)

edit: voor vragen over banden in het algemeen, kijk even in dit topic

Ja ik heb ze ook van IRC. Ik wilde er eerst niet echt in geloven moet ik eerlijk zeggen. Tot ik in 2009 twee keer op de zelfde dag 180 graden gedraaid stond en mopperend bij de motorzaak waar ik het spul in onderhoud heb aan kwam. Toen zij de eigenaar "weet je wat we monteren die dingen , is het niks dan geef je ze weer terug , is het wel wat dan betaal je ze" Zo gezegd zo gedaan en ik kan je zeggen dat het mij bijzonder goed bevalt. Bij sneeuwval heb je veel meer grip en kan je redelijk normaal accelereren. Knee down gaat helaas niet maar voor een weg met sneeuw vind ik het echt niet slecht. Ijzel dan gaat niks je redden ook deze banden niet. Ik moet wel zeggen dat ik soms als het echt aangereden sneeuw is ook snow grip gebruik , daar heb ik vorig jaar een review van geschreven op Motorshopper.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen winter meer dan 10.000 km gemaakt op lasertec's voor en achter...
Dus ook op de dagen dat het een half uur duurde voordat je de wijk uit was, en op wegen kwam waar nog enigzins gestrooid was.

Maarja, ik heb er dan ook de ballen verstand van.

Niet zoveel kilometers afgelegd en sneller op de gestrooide weg, maar goed te doen op BT45's.

Winterbanden in mijn maat... die zijn er (nog?) niet.
 
heidenau is een prima winter banden firma.
en ja ik gebruik ze ook als ze in mijn maat zijn :Y ook voor de scooter.... :]
deze firma bestaat al heel lang, kijk gewoon eens goed rond op internet :Y
ze zijn zekers niet duur :N
voor mijn versys gebruik ik nu 3 jaar de pirellie corsa als winterband...
en bevalt prima :Y
 
als je zoekt zal je zien dat er in scooter maten wel wat te krijgen is, komt door de duitse postbodes op de scooter die 's winters ook wilden kunnen rijden.
voor de motor zijn ze al een tijdje bezig (3 jaar) maar echt vlot gaat het niet. de heidenau k60 snow en irc zijn denk ik wel de enige merken die nu een beetje met motorbanden maten komen/hebben.
let wel, sneeuw gaat met noppen ook best goed maar een aangevroren brug is met elke band glad.
of probeer het zo eens.


 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb ze ook van IRC. Ik wilde er eerst niet echt in geloven moet ik eerlijk zeggen. Tot ik in 2009 twee keer op de zelfde dag 180 graden gedraaid stond en mopperend bij de motorzaak waar ik het spul in onderhoud heb aan kwam. Toen zij de eigenaar "weet je wat we monteren die dingen , is het niks dan geef je ze weer terug , is het wel wat dan betaal je ze" Zo gezegd zo gedaan en ik kan je zeggen dat het mij bijzonder goed bevalt. Bij sneeuwval heb je veel meer grip en kan je redelijk normaal accelereren. Knee down gaat helaas niet maar voor een weg met sneeuw vind ik het echt niet slecht. Ijzel dan gaat niks je redden ook deze banden niet. Ik moet wel zeggen dat ik soms als het echt aangereden sneeuw is ook snow grip gebruik , daar heb ik vorig jaar een review van geschreven op Motorshopper.


ik heb je rebiew even gelezen en ik ga ook zo´n spuitbus halen, ideaal!
ik rijd op (auto) winterbanden maar de lokale bedrijfsbus eigenaar is te eigenwijs daarvoor, ik zal het busje aan hem geven als kadotje denk ik :)
en eentje voor mezelf voor op de motor natuurlijk!

maar ik wil eigenlijk nog steeds winterbanden op de moto/scoot, prijzen (150 voor een set) zijn niet raar dus waarom niet
 
Laatst bewerkt:
i.i.g. bedankt voor alle linkjes.

Heb nu tenminste al keuzes uit goede 4 season banden voor werkelijk redelijke prijzen.
Vond het al gek dat er niets te krijgen zou zijn.
Alleen merk je wel dat de keuze's voor de 16" beperkter is.

Op de scooter heb ik op het laatst ook continue de 4 seasons laten zitten.
Gezien het natte klimaat merkte je veel voordeel met deze bandjes.
Tot nu toe heb ik de motor/ motorscooter nooit hoeven laten staan in de winter.
Bedachtzaam en met de juiste bandjes kom je er wel.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd het hele jaar met Michelin Anakee's Dikke all road banden dus. Ook in de sneeuw gaat dat goed. Met ijzel maakt het allemaal niets uit wat je er onder hebt, dan is het gewoon heel erg veel gevoel gebruiken en zoveel mogelijk rollen. Maar het sneeuwt in Nederland maar een paar dagen per jaar, daar hoef je het niet voor te doen. Als je geen supersport banden hebt lukt dat best. Winterbanden zijn lekker met regen en andere nattigheid, dan heb je net wat meer vertrouwen. Maar zoals gezegd, het gaat prima zonder.
 
Ik rijd het hele jaar met Michelin Anakee's Dikke all road banden dus. Ook in de sneeuw gaat dat goed. Met ijzel maakt het allemaal niets uit wat je er onder hebt, dan is het gewoon heel erg veel gevoel gebruiken en zoveel mogelijk rollen. Maar het sneeuwt in Nederland maar een paar dagen per jaar, daar hoef je het niet voor te doen. Als je geen supersport banden hebt lukt dat best. Winterbanden zijn lekker met regen en andere nattigheid, dan heb je net wat meer vertrouwen. Maar zoals gezegd, het gaat prima zonder.

Vorig jaar en het jaar ervoor kwam ik toch met de standaard michelin bandjes niet makkelijk vooruit.
Met de 4 seasons was het verschil echt wel ENORM te noemen.
Alles is te doen, maar beetje meer grip kan geen kwaad als je je fiets dagelijks gebruikt.
Zelfs vorig jaar met kerst, om de vastzittende koekblikken heen gereden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik doe simpel, en pak gewoon de auto :+

Ik heb ook wel regelmatig gereden met sneeuw, en de voeten op de grond en rustig gas geven en dan lukt het prima. Bochtje om is echter een ander verhaal :')
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik 4 seasonbanden van Heidenau.

Bedankt voor de linkjes !

Mag op slot dit Topic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan