Ja ik... Heb dat dus geprobeerd maar het lukte niet. Dit omdat ik de olie langs de nippel drukte, ondanks het langzame drukken.Vul een spuit met remvloeistof en zet deze d.m.v. een slangetje op de ontluchtingsnippel op de klauw.
Draai de nippel een halve slag open en druk de spuit langszaam in totdat het reservoir vol is.
Daarna kan je nog op de conventionele manier ontluchten maar meestal is dat al niet meer nodig.
Is er iemand die dit heeft geprobeerd zonder succes ?
Ik al mijn twijfels of zo inderdaad de lucht zou verdwijnen door er druk op te zetten, maar nu moet het zelfs zonder drukals er geen bellen meer uitkomen moet je je hendel een avondje ingeknepen houden dmv een tiewrap. zorg er dan wel voor dat er dan nog geen druk op het systeem staat dus:
* nippel losdraaien
*hendel inknijpen en vastzetten (de vloeistof die er dan uitkomt zou luchtbel vrij moeten zijn)
*nippel vastdraaien
*avondje wachten
*hendel los maken en systeem op druk pompen
als het goed is is zo alle overgebleven lucht omhoog gekomen en er via je resevoir uit je systeem verdwenen werkt bij mij nog steeds prima als ik hem niet direct ontlucht krijg.
Ik al mijn twijfels of zo inderdaad de lucht zou verdwijnen door er druk op te zetten, maar nu moet het zelfs zonder druk
en als de druk van je systeem is knijp je je hendel makkelijker inzo is je cilinder volledig open, dus komen de luchtbellen er het makkelijkste uit, waardoor het dus de minste weerstand heeft.
Je systeem is pas geopend als je van de hendel afblijft.zo is je cilinder volledig open, dus komen de luchtbellen er het makkelijkste uit, waardoor het dus de minste weerstand heeft.
Maar door je remhendel in te knijpen druk je de olie samen zodat je zuigers uit de cilinders komen. Er zit dus een onderdeeltje in je rempomp die olie de leiding in drukt en vervolgens tegenhoudt om te voorkomen dat de olie terugstroomt en dat de druk wegvalt. Er zit dus een soort terugslagklepje in je rempomp lijkt me?! Hoe kan dan die luchtbel je eruit probeert te krijgen 'ontsnappen' naar het reservoir van je rempomp?? Dat terugslagklepje dat voorkomt dat de olie je reservoir terug in stroomt houdt dan toch ook de lucht tegen?als er geen bellen meer uitkomen moet je je hendel een avondje ingeknepen houden dmv een tiewrap. zorg er dan wel voor dat er dan nog geen druk op het systeem staat dus:
* nippel losdraaien
*hendel inknijpen en vastzetten (de vloeistof die er dan uitkomt zou luchtbel vrij moeten zijn)
*nippel vastdraaien
*avondje wachten
*hendel los maken en systeem op druk pompen
als het goed is is zo alle overgebleven lucht omhoog gekomen en er via je resevoir uit je systeem verdwenen werkt bij mij nog steeds prima als ik hem niet direct ontlucht krijg.
De druk is er altijd vanaf als je de hendel los laat.en als de druk van je systeem is knijp je je hendel makkelijker in
Er zit niet echt een klepje in.Maar door je remhendel in te knijpen druk je de olie samen zodat je zuigers uit de cilinders komen. Er zit dus een onderdeeltje in je rempomp die olie de leiding in drukt en vervolgens tegenhoudt om te voorkomen dat de olie terugstroomt en dat de druk wegvalt. Er zit dus een soort terugslagklepje in je rempomp lijkt me?! Hoe kan dan die luchtbel je eruit probeert te krijgen 'ontsnappen' naar het reservoir van je rempomp?? Dat terugslagklepje dat voorkomt dat de olie je reservoir terug in stroomt houdt dan toch ook de lucht tegen?
Ik ben geen werktuigbouwkundige maar beredeneer het gewoon zoals mij logisch lijkt! Klopt het een beetje en zo niet, hoe zit het dan??
Ik heb trouwens bij de bovenste banjo ontlucht maar zonder resultaat...