Help indentificeren DKW motofiets

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Geachte

Mij is recentelijk een motorfiets toegekomen, het betreft een DKW. En daar houdt direct ook al mijn kennis omtrent de DKW motorfietsen op.

Heb blok is erbij, maar zit in kratten en heb ik nog niet bekeken. Ik heb enkel een zuiger gezien met 3 zuigerveren. De verkoper weet evenmin om welk type het hier gaat.

Ik heb op het balhoofd, net onder de bovenste lagerschaal een framenummer gevonden:
48593949

Ik heb verder nog deze fotos:
IMG_20181228_215226.jpg

IMG_20181228_215249.jpg


Weet iemand om wat voor type het hier gaat?

Mvg
Lucas Rijnders
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook Sammie.
Hij lijkt veel weg te hebben van een RT200,
1955 DKW RT 200/2

Maar wat meer foto's zouden niet misstaan hier, zeker van het blok en de rest wat er bij zit.
 
Ik denk een RT 125 van rond 1950.
Heb zelf een RT 98 van 1936 maar die is het zeker niet.
 
Ik gok op RT 125 of RT 200, vanwege de framebuis die onder het motorblok(je) doorliep. De RT 98 had dat volgens mij niet. Aannemende dat het motorblok er nog bij is: staat er geen cilinderinhoud op de cilinder vermeldt?

Edit: alleen een zuiger erbij lees ik nu ... daarvan zou je de diameter kunnen opmeten. Boring van de 125 was 52 mm, van de 200 was dat 58 mm.
 
Thanks halflive. Ikzelf dacht ook dat het een 200 zou zijn. Misschien een 250. De verkoper heeft ergens documentatie liggen maar die moet ie nog zoeken, dan weten we meer.
 
Als je dit gaat restaureren...laat dan voor je veiligheid dat balhoofd fatsoenlijk op het frame lassen, want dit ziet er niet uit en zal gegarandeerd (nog) een keer afbreken..
 
Tijdje geleden maar de motor is ondertussen geidentificeerd en geschiedenis is bekend. Het is een dkw rt250/2 uit 1956. Originele nederlandse motor die op 22mei 1956 in nederland verkocht is.

Heb alle losse onderdelen die erbij zitten uitzocht en tot de conclusie gekomen dat ik cilinder en krukas mis. Wellicht nog wat klein gerei her en der.

Heeft iemand wellicht nog een cilinder en of krukas of wellicht andere rt250/2 onderdelen te koop? Zo ja, dan hoor ik dat graag!

Groet,
Lucas
 
Joh, doe eens een oproep bij de DKW club en/of het motorfietsweb. Dat heeft denk ik meer pakkkans dan hier.
Daarnaast zou je JVmotors eens kunnen bellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan