help mijn triumph trophy draait vierkant

gefrma

Rookie
17 okt 2010
6
0
Belgie
Hallo


Ik heb een probleem met mij triump trophy 1200 bwj 98
Hij start niet zo goed , en als ik al kan rijden dan valt hij stil als ik moet remmen en of moet afkomen van versnelling .
Ook als ik hem start laat hij luide knallen en ruikt naar benzine en er komt toch veel rook uit de uitlaat

Wat moet ik doen , kan iemand helpen aub
 
hoi bedankt voor de hulp , de moto heeft in april een groot onderhoud gehad , met alle mogelijke zaken die moeten gebeuren bougie afstellen kleppen co geregeld , allerhande filters vervangen , dus enkel carburators kan nog even checken zeker .alvast bedankt als er nog mogelijkheden zijn aub laat het me weten .
 
ik verdenk als eerste de (afstelling van) de carburateurs, of een bougie die niet meewerkt... kun je daar wat mee?

:^

vonkjes tellen.. ;) wanneer de bougies voor 't laatst vervangen? klinkt iig alsof er een of meer cilinders niet ontbranden.. kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar stap 1 is controleren of bougies vonken.. ja? door met lucht en brandstof controleren - nee, bougie vervangen, nog niet - bobine controleren etc..

lukraak aan je carbs draaien is meestal geen oplossing.. als het van de ene op de andere dag is gebeurt is het eerder verstopping van iets dan afstelling.. als je sterke benzinelucht ruikt is het erg aannemelijk dat er onverbrande benzine in je uitlaat komt..
 
Laatst bewerkt:
:^

vonkjes tellen.. ;) wanneer de bougies voor 't laatst vervangen? klinkt iig alsof er een of meer cilinders niet ontbranden.. kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar stap 1 is controleren of bougies vonken.. ja? door met lucht en brandstof controleren - nee, bougie vervangen, nog niet - bobine controleren etc..

lukraak aan je carbs draaien is meestal geen oplossing.. als het van de ene op de andere dag is gebeurt is het eerder verstopping van iets dan afstelling.. als je sterke benzinelucht ruikt is het erg aannemelijk dat er onverbrande benzine in je uitlaat komt..
en als die niet vonkt moet je even een doosje bougievonkjes gaan .
 
Te eenvoudig om over te slaan en afstrepen wat iets NIET is: regel eens aan warmGEREDEN motor opnieuw het stationair-toerental in.
====

Behalve bougies, kunnen ook (conventionele) bougieKAPJES rare streken verzinnen, dankzij ingebouwde 2 verziekingen, tegen radio/tv-storing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan