Help ! Wie ervaring met BMW K75

Gpzje

Die hard MF'er
28 nov 2002
908
0
Nabij Amsterdam
Beste motorrijders,

Mijn buurman verkoopt zijn BMW K75RT, de kleur is mistic red en de fiets is uit 1993. Een jaar geleden is hij compleet opnieuw gespoten.
Verder is hij voorzien van grote koffers aan de zijkanten, een elektrisch ruit en handvat verwarming.
De motor heeft 123.000 km gelopen.
Mijn buurman verkoopt hem omdat hij er te weining gebruik van maakt.
(gaat meestal op de fiets en over een tijdje gaat hij al met de fut, dus rijdt hij nog minder)

Ik rijd zelf een Gpzje, maar zoek een degelijke toerfiets om het hele jaar door woon/werk verkeer te rijden.

Graag wilde ik weten hoe jullie erover denken, is het een goede fiets, goede prijs, hebben jullie ervaring met een soortgelijke motor.
Ik heb al gezocht en ook wel wat gevonden, maar hoop op deze manier nog meer te weten te komen.
De prijs is 4250 euro
Ehh, nee, geen piccie, nog niet tenminste.
Alvast bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
Fijne werkfiets. Als speelfiets is het niets vind ik.
Flinke vraagprijs met die km.stand vind ik. Zeker particulier. Waarom is hij overgespoten en hoe?
 
Fijne werkfiets. Als speelfiets is het niets vind ik.
Flinke vraagprijs met die km.stand vind ik. Zeker particulier. Waarom is hij overgespoten en hoe?

Ik heb geen idee waarom hij is overgespoten, zal ik eens vragen.
Ik heb geen roest of ongelijkheden kunnen vinden in de lak/op het frame.
Ik heb gezocht op internet, bij marktplaats en motoroccasions, maar daar zijn ze allemaal rond de zelfde prijs en zelfs van een ouder bouwjaar.
Uiteraard ook een aantal goedkoper, maar daar staat tegenover dat ik mijn buurman erg goed ken en vertrouw.
 
Als ie goed is onderhouden... en je vind het fijn rijden... dan is het een ideale woon-werk verkeer fiets!

Trouwens, als ik met de vut zou gaan, zou ik meer gaan rijden... :)
 
Als ie goed is onderhouden... en je vind het fijn rijden... dan is het een ideale woon-werk verkeer fiets!

Trouwens, als ik met de vut zou gaan, zou ik meer gaan rijden... :)

Dank voor je reactie !
Vind je de prijs wel oke?
Het lijkt me wel erg wennen om door de file's te rijden.
Deze is een stuk breder dan mijn gpzje..
 
Ik heb geen idee waarom hij is overgespoten, zal ik eens vragen.
Ik heb geen roest of ongelijkheden kunnen vinden in de lak/op het frame.
Ik heb gezocht op internet, bij marktplaats en motoroccasions, maar daar zijn ze allemaal rond de zelfde prijs en zelfs van een ouder bouwjaar.
Uiteraard ook een aantal goedkoper, maar daar staat tegenover dat ik mijn buurman erg goed ken en vertrouw.

Het bouwjaar maakt geen fuck meer uit als een BMW ouder is als 10 jaar. Dan telt alleen de staat nog.
Vraag eerst ff aan je buurman of je hem een dagje mag lenen (eventueel met 4250 als onderpand) zodat je weet hoe zo'n ding rijdt.
 
Dank voor je reactie !
Vind je de prijs wel oke?
Het lijkt me wel erg wennen om door de file's te rijden.
Deze is een stuk breder dan mijn gpzje..
Lijkt mij een nette prijs, als ie goed is onderhouden en er goed uitziet!

En die breedte wen je snel genoeg aan!
 
Lijkt me best veilig om van je buurman te kopen. Je kent 'm toch.

Dat is waar, maar hij heeft hem maar een jaar gehad.
Maar ik twijfel het meest over de km stand van 123.000
Ik hoor toch ook regelmatig dat het toch wel erg veel is.(ivm slijtage etc)
Maar iig bedankt voor de reactie's! :}
 
Hoi,

Ikzelf rijd met een K75S uit '87. In al mijn opzoekingswerk over de K75 lees ik altijd maar dat je er KILOMETERS mee kunt rijden (300.000 km is geen uitzondering). Mits goed onderhouden uiteraard! Hoedanook vind ik de prijs nogal veel voor 120.000 km op de teller. Het is natuurlijk giswerk om te weten te komen hoelang de koppeling en versnellingsbak het nog zullen uithouden (koppeling moet typisch iets meer dan 100.000 km worden vervangen, al is dit natuurlijk geen regel).

Dus: je kan jaaaaren geniet hebben van de fiets met minimale kosten of, je kan initieel nog wat kosten hebben en dan jaaaaren geniet hebben. Daarom lijkt meer dan 4000 euro veel, zeker als de verkoper je geen garantie geeft.

Oh ja, ik heb met 60.000 km op de teller 2400 euro betaald voor de mijne (maar ik heb dan wel geen elektrische handvaten...)
 
Oh ja, ik heb met 60.000 km op de teller 2400 euro betaald voor de mijne (maar ik heb dan wel geen elektrische handvaten...)
Hier in B zijn de motoren wel wat goedkoper (gemiddeld). Maar toegegeven ook voor NL lijkt me de prijs aan de straffe kant.

ps ben blij dat je geen electrische handvaten hebt ;) .
 
die 123.000 km betekend voor een bmw helemaal niks.
Waarschijnlijk is ie net pas ingereden :)

rond de 150.000 km moet je eens denken aan vervangen van het kroonwiel/pignon bij het achterwiel. Verder wil de as van de water/oliepomp wel eens lekken.
maar meer kan ik ook niet bedenken wat er echt stukgaat aan een K. Ze zijn onverwoestbaar....

die prijs is best redelijk, maar je kan er iets vanaf kletsen. 500 euro minder ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan