Hema motor verzekering

Wat is nou de conclusie die we moeten trekken?>

Is de Hema bezig met je een worst voor te houden of maakt het geen worst uit?
 
die hema site was ik ook al tegen gekomen. lijkt me iig niet slecht.

nou heb ik bij de motorbeurs een proefberekening laten maken door een andere maatschappij (doamotorverzekering) en daar was ik nog eens 13 euries goedkoper uit per maand dan bij de hema. dit was dan wel berekend bij max 8.000 km. per jaar en winterstop. (bij winterstop ben je gewoon verzekerd voor diefstal b.v.)
 
Wat is nou de conclusie die we moeten trekken?>

Is de Hema bezig met je een worst voor te houden of maakt het geen worst uit?

Ik denk denk dat wanneer ik bij de hema verzekerd ben, dit me een aantal worsten in de maand gaat schelen :)
 
Laatst bewerkt:
De hema heeft nu ook een verzekering. Deze is goedkoper dan de ANWB. Daar betaal ik nu 20 en bij de hema zou ik op 15 euro uitkomen + dat je er een XENA art 4 schijfremslot erbij met alarm enzo.

Weet iemand of de verzekering hema goed is?
Ik zou het bijna niet durven te zeggen op bijv. een verjaardag dat ik bij de hema ben verzekerd. :+
Hema brengt het risico ook gewoon onder bij grote verzekeraars. Dus daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken..
Besparing lijkt me niet zoveel eigenlijk:?
 
Vandaag gebeld met de hema verzekeringen. De eerste persoon zei dat ze me niet konden verzekeren omdat mijn motorouder is dan 15 jaar.. later nog een keer gebeld want dat leek me raar. WA kon dus wel gewoon. Ergens in mei krijg ik het slot.
 
Vandaag gebeld met de hema verzekeringen. De eerste persoon zei dat ze me niet konden verzekeren omdat mijn motorouder is dan 15 jaar.. later nog een keer gebeld want dat leek me raar. WA kon dus wel gewoon. Ergens in mei krijg ik het slot.

lol je sluit dus een wa verzekering af voor een oude motor maar je krijgt het slot wel :)

dus voor 60 euro ben je verzekerd een jaar en krijg je een slot van 80 euro :)

ik dacht dat dat slot alleen vanaf wa+ te krijgen viel.

zal de hema toch worst wezen als je motor met een wa-verzekering wordt gegapt :+
 
let op de kleine lettertjes....

ik zit bij een vrij groot kantoor voor midden nl en die krijgen dan ook veel gedaan.

oook handig! zie sig voor spam :P
 
lol je sluit dus een wa verzekering af voor een oude motor maar je krijgt het slot wel :)

dus voor 60 euro ben je verzekerd een jaar en krijg je een slot van 80 euro :)

ik dacht dat dat slot alleen vanaf wa+ te krijgen viel.

zal de hema toch worst wezen als je motor met een wa-verzekering wordt gegapt :+

Dat slot is gewoon een lokkertje. Als dat slot er niet bij zat zou ik me ook niet aanmelden bij hem voor die 5 euro in de maand besparing...
 
die hema site was ik ook al tegen gekomen. lijkt me iig niet slecht.

nou heb ik bij de motorbeurs een proefberekening laten maken door een andere maatschappij (doamotorverzekering) en daar was ik nog eens 13 euries goedkoper uit per maand dan bij de hema. dit was dan wel berekend bij max 8.000 km. per jaar en winterstop. (bij winterstop ben je gewoon verzekerd voor diefstal b.v.)



Hoe heb je dit dan gedaan. Ik heb bij beide een online berekening gedaan...

Hema: 556 p/j
doa: 1771p/j

Wellicht dat de hema de trede korting al heeft berekend en dat bij doa dit nog moet gebeuren?

Het lijkt erop dat de hema de goedkoopste verz. heeft.
(zit al een uurtje te zoeken)
 
Even een schop omhoog voor dit topic.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring nog steeds mee hebben.
Zijn er addertjes? Die zag ik namelijk zo gauw niet.

Wil er mijn Triumph Street Triple R (mrt 2009) gaan verzekeren (dagwaarde ergens rond de 8000 euro ofzo).

Hoor het graag.
 
Even een schop omhoog voor dit topic.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring nog steeds mee hebben.
Zijn er addertjes? Die zag ik namelijk zo gauw niet.

Wil er mijn Triumph Street Triple R (mrt 2009) gaan verzekeren (dagwaarde ergens rond de 8000 euro ofzo).

Hoor het graag.

Zal wel meevallen, je komt uiteindelijk toch weer bij Achmea terecht.
Hema koopt zeg maar verzekeringen in met heel veel tegelijk, en kan ze dan voor een schappelijke prijs aan de man brengen, vergelijk het met de energiemarkt.
 
Even een schop omhoog voor dit topic.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring nog steeds mee hebben.
Zijn er addertjes? Die zag ik namelijk zo gauw niet.

Wil er mijn Triumph Street Triple R (mrt 2009) gaan verzekeren (dagwaarde ergens rond de 8000 euro ofzo).

Hoor het graag.


Grote kans dat je de verzekering aanvraagt, bevestiging krijgt etc.

Enkele dagen later bericht dat ze de motorfiets toch niet kunnen verzekeren.. iets met pk/cilinderinhoud :')

Geachte heer ...,

Naar aanleiding van uw aanvraag voor een Hema motorverzekering delen wij u
mee, dat het niet mogelijk is een motor waarvan de Kw waarde hoger is dan
10% van de cylinderinhoud bij Hema verzekeringen in dekking te geven. Wij
kunnen uw motor dus niet verzekeren.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten. De verzekerings-
overeenkomst is niet tot stand gekomen.



Met vriendelijke groet,


HEMA Verzekeringen
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ik vond het wel absurd dit te lezen. Straks gaan ze je bij de bakker ook motoronderdelen proberen te verkopen.
 
@ Yahon: is het ook wel een beetje. Maar AON zit er gewoon achter zover ik weet. Een erg grote verzekerings-organisatie die bijvoorbeeld ook shirt-sponsor is van Manchester United (en ik steun héél indirect graag vd Sar :))

Overigens is dit topic al 3 jaar oud dus ze houden het ook al weer 3 jaar vol minimaal, in ieder geval een teken dat ze wel íets goed doen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn motor al ruim 2 jaar bij de hema verzekerd,en mijn auto ook,heb onder tussen mijn auto totall loss gereden en ben netjes uitbetaald en zeer goede service gehad,zij brengen de verzekering ook weer onder bij avero en dat is een grote verzekeraar.

maar al met al vind ik het een hoop schelen als je 2 autos en een motor hebt verzekerd bij de hema of de concurrent,het scheeld mij 60 euro per maand
 
Wij willen een snorscooter kopen en die verzekeren via onze alles in één polis van Interpolis, goede ervaringen mee vwb uitkeren en ze hebben gelijk alle gegevens.

Maar zei de verkoper, niet alle verzekeraars verzekeren brommers.
Interpolis dus ook niet.
Hij adviseerde om rond te shoppen, Unigarant was de meest voorkomende maar informeer ook eens bij de Hema.

En idd, (Casco- diefstalverzekering), bij Unigarant €20,- en bij de Hema € 9,- per maand.
 
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het claimen van schade?

Hoe zit het met de kleine lettertjes?
Is er een onmogelijke nacht clausule? (best populair om te eisen dat je je motor alleen binnen mag stallen als het met twee sloten en een alarm beveiligd is)
Is gevolgschade gedekt bij een aanrijding met wild? Rij je lekker een zwijn overhoop. Krijg je de deuk in je band vergoed, maar het feit dat je daarna onderuit ging is toch echt een ander ongeval.
Hebben claims buiten jouw schuld invloed op je no-claim korting?

En wat zit er verder nog bij? Verhaal service? (verzekering waagt er een briefje aan om schade op de tegenpartij te verhalen) Rechtsbijstand? (verzekering duikt echt in de materie om jouw gelijk te verdedigen)
Opzittenden verzekering?
 
Ik heb mijn motor verzekerd bij een ander verzekeraar maar mijn scooter bij Hema.
Ik ben in April aangereden door een auto en ik zit nog steeds te wachten tot ze het geld uitkeren.
Met de auto en motor werkt dit misschien anders omdat de factuur gelijk doorgestuurd kan worden naar de verzekeraar maar zo niet dan is het een langlopend proces. Had ze laatst nog gebeld en toen kreeg ik te horen dat de tegenpartij verzekeraar niet had gereageerd op hun brief en dat ze nog maar een zouden gaan sturen. Zo... die zit. BAM, nu gaat de tegenpartij wel ff door de knietjes en smeekt om geen brieven meer te sturen. (excuus voor sarcasme)
Hema vertelde me dat ze een backlog hadden in de zomer en dat ze vandaar achter liepen met hun bestanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan