Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

De vier van 4 takt?

  • Ja 4 takt, lekker betrouwbaar en een echt motor geluid.

    Stemmen: 50 49,0%
  • nee 2 takt, meer illegaal vermogen en een dikke fun factor.

    Stemmen: 32 31,4%
  • Beide hebben wel wat kan ik dat ook kiezen?

    Stemmen: 12 11,8%
  • Doe mij dan maar een wankel motor!

    Stemmen: 8 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    102
916 vorkje ofzo :D
daar zit ik idd ook naar te kijken, maar dat heeft ook nog een andere reden O-)
daar krijgen jullie als het goed is morgen een update van.
het nadeel van de meeste usd voorvorken is dat het stuur lager zit. dit komt dus niet mooi uit met de kuipen + lijkt mij dit niet erg comfortabel met mijn bijna 2m.

gr max

Denk dat een 916 vork te zwaar afgeveerd is voor dat ding van jouw. Kan je beter juiste veren en goede olie en keeringen in jouw vork steken.

Is de ingaande en uitgaande demping instelbaar op jouw vork?
 
Dat kan best maar je hebt geen rijbewijs om een dergelijke motor te besturen. Dus, bij brokken narigheid.

Je mag ook een volvermogen rsv 1000 verzekeren maar dat betekend niet dat je er op mag rijden.

Rij wat je wil en draag de consequenties of leg je neer bij de huidige regels maar ga er niet oneindig over discussiëren want het antwoord is eenduidig.
Nee als KNMV het in orde vind een 70>kw motor te begrenzen naar 35kw dan is er helemaal geen narigheid bij brokken. Mijn vraag is alleen hoe het zit als je wordt aangehouden en of het dan alleen een boete is??
 
2g1xG84.png

Forum Infopolitie
 
Ja oke... er staat bij dat bij de 1e aanhouding een transactie van 210,- plaatsvindt. Maar het is een topic uit 2007 natuurlijk.. dus wat verouderd

Maar dan weet ik voor nu wel even voldoende! tx
 
Nee als KNMV het in orde vind een 70>kw motor te begrenzen naar 35kw dan is er helemaal geen narigheid bij brokken. Mijn vraag is alleen hoe het zit als je wordt aangehouden en of het dan alleen een boete is??
Heb je het over NU met je A1 rijbewijs, of over een A2 (dus straks) rijbewijs?

Ik heb zelf op 25kW gereden met de clausule van de verzekeringsmaatschappij en een 2x een uitdraai van 25kW op zak, de eerste had ik gekregen van de vorige eigenaar en ik heb er zelf 1 laten maken om het te dubbel checken.

Ik ben nooit staande gehouden, maar feitelijk is alles wat niet op kenteken staat NIET goed! Door de clausule van de verzekeringsmaatschappij ben je wel verzekerd, maar kan de politie alsnog een boete uitschrijven voor een niet kloppend kentekenbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig doen verzekeraars veel moeilijker met uitdraai en de boete is inmiddels 340 euro, uit mijn hoofd. En dan moet je ook de motor nog thuis zien te krijgen.
 
Als je flinke schade veroorzaakt ben je dus niet verzekerd. Dat kan in de tonnen gaan lopen. Zijn al heel veel topics over geweest.
 
Maar af en toe moet er toch iemand zijn, om er weer van te leren. Maar waarschuwingsstickers op pakjes sigaretten werken ook niet. Ook niet met foto's er op. En van een kale kip kunnen ze natuurlijk niet plukken!
 
Maar af en toe moet er toch iemand zijn, om er weer van te leren. Maar waarschuwingsstickers op pakjes sigaretten werken ook niet. Ook niet met foto's er op. En van een kale kip kunnen ze natuurlijk niet plukken!
Alles in het leven is dodelijk :+ (Vooral al die E-Nummers enz nu.)

Dus vandaar, eens in de zoveel tijd een sigaar omdat het lekker is en kan? O-)
(heb overigens voor dit jaar niet gerookt :') )
 
Laatst bewerkt:
@Dark_falcon
Gaat idd om het A2 rijbewijs dan

Punt is: Ik overweeg meerdere type motoren hoor, maar ook o.a. een honda cbr600rr vanaf 2003.
Oftewel: De grotere broer van mijn huidige motor! :)
En nu kan ik ook wel kijken naar een 400cc supersport, maar ik zou toch liever straks een motor kopen die ik begrens om hem na die a2 periode te ontgrenzen en verder mee te rijden. En dan is zo'n 600cc natuurlijk bloedsnel :P
Lijkt me ook wel leuk om de cbr125r dan op stal te zetten: het begin van een privé 'RR' collectie :P
 
heb nu een arrow uitlaat onder mn motor, duurde even.. had geen tijd om te monteren.
maar hij zit er nu onder *O* en wat een vermogenwinst qua gevoel :)
ging eerst tot max 6-7 toeren en nu tot max 9-10..
alleen hij is nog wel begrenst in de 5e en 6e versnelling dus topspeed is niet zo veel verbeterd -O-
 
@Dark_falcon
Gaat idd om het A2 rijbewijs dan

Punt is: Ik overweeg meerdere type motoren hoor, maar ook o.a. een honda cbr600rr vanaf 2003.
Oftewel: De grotere broer van mijn huidige motor! :)
En nu kan ik ook wel kijken naar een 400cc supersport, maar ik zou toch liever straks een motor kopen die ik begrens om hem na die a2 periode te ontgrenzen en verder mee te rijden. En dan is zo'n 600cc natuurlijk bloedsnel :P
Lijkt me ook wel leuk om de cbr125r dan op stal te zetten: het begin van een privé 'RR' collectie :P
Je 125 is geen RR, dus als je je stal wil gaan uitbreiden met dezelfde type aanduiding kom je toch echt aan een CBR500R O-)
Die rijd ook lekker en echt zuinig :X
 
Ja, klopt.. Die 125 is geen RR idd, maar je moet wat :P
Ik hoef geen collectie met bv zo'n cbr500r XD

Had leuk geweest als ze er een 4cilinder van hadden gemaakt... zowel fabrieks af te verkrijgen op 35kw als volvermogen met dan net geen 70kw
 
Ja, klopt.. Die 125 is geen RR idd, maar je moet wat :P
Ik hoef geen collectie met bv zo'n cbr500r XD

Had leuk geweest als ze er een 4cilinder van hadden gemaakt... zowel fabrieks af te verkrijgen op 35kw als volvermogen met dan net geen 70kw
Dat is de CBR650F :+
 
Aha, idd
Maar dan praten we alweer over 'F'jes hè ;)
Man man man, ik moet voor A2 echt eens meerdere type motoren proefrijden.. Zo'n 'F' heeft het stuur iets hoger zitten dan een 600rr bv. Ben dan ook benieuwd hoe zo'n laag SS stuur bevalt
 
Denk dat een 916 vork te zwaar afgeveerd is voor dat ding van jouw. Kan je beter juiste veren en goede olie en keeringen in jouw vork steken.

Is de ingaande en uitgaande demping instelbaar op jouw vork?
mijn vork is idd instelbaar. ingaande demping wel, uitgaande demping durf ik niet te zeggen.
echter heb ik hier 0,0 verstand van dus ga ik daar ook niet aanzitten.

een 916 vork is ook compleet instelbaar dus deze kan je dan ook (laten) afstellen op een lichte fiets?
je ziet deze conversie wel vaker voorkomen.
maar dat kan ik altijd nog doen. voorlopig laat ik het zo.
en ook zal dit niet verkeerd zijn aangezien ik sinds een paar dagen een rd350 ypvs blok heb liggen die er onder moet komen *D
al duurt dat nog wel even ivm rijbewijs ;(
 
Aha, idd
Ben dan ook benieuwd hoe zo'n laag SS stuur bevalt

Mij totaal niet. Maar goed, dat is een mening van één van de 1,3 miljoen motorrijders die Nederland rijk is. Of eigenlijk moet ik zeggen: één van de 1,3 miljoen Nederlanders met een motorrijbewijs. Want allemaal rijden doen ze zeker niet, jammer genoeg.
 
een mito met rd350 blok is een redelijk vaak voorkomende combi.
het mito frame is erg sterk. deze worden ook gebruikt in de supermono met dikke een cilinders.
http://www.mito350.tk/index.php
hier in nederland maken ze er kant en klare setjes voor om ze er onder te hangen.
ook als je googelt op mito 350 zijn er genoeg projecten om te zeggen dat dit goed gaat.

en wat ik zelf toch wel de mooiste vind:

gr max
 
een mito met rd350 blok is een redelijk vaak voorkomende combi.
het mito frame is erg sterk. deze worden ook gebruikt in de supermono met dikke een cilinders.
http://www.mito350.tk/index.php
hier in nederland maken ze er kant en klare setjes voor om ze er onder te hangen.
ook als je googelt op mito 350 zijn er genoeg projecten om te zeggen dat dit goed gaat.

en wat ik zelf toch wel de mooiste vind:

gr max
Alleen zijn het blokken die veel onderhoud vereisen, je kan niet er niet even een weekendje mee weg :/

Vind de 500cc tweetakters ook zo mooi :9~ Maar niet haalbaar bij wat ik van een motor wil :+
 
Alleen zijn het blokken die veel onderhoud vereisen, je kan niet er niet even een weekendje mee weg :/

Vind de 500cc tweetakters ook zo mooi :9~ Maar niet haalbaar bij wat ik van een motor wil :+
dat onderhoud klopt zeker, maarja dat weet je van tevoren
en dat is idd de volgende stap, bank overvallen een een 500cc tweetakt halen O-)
 
dat onderhoud klopt zeker, maarja dat weet je van tevoren
en dat is idd de volgende stap, bank overvallen een een 500cc tweetakt halen O-)

Ben benieuwd, maak je er ook een project topic van ?

Heb in het 25kw gedeelte al zóvaak uitspraken gezien in de trant van: ''ik ga er een hayabusablok onder hangen'' dat ik licht sceptisch ben geworden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan