Het 125/250 Cross Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
'04 crf250 ook een prima ding.. allemaal eigenlijk wel behalve 2006. Kleppen zijn van slechte kwaliteit.
ik ga voor de crf250 2005. de 2006 ligt iets boven mijn budget of ik moet een koopje tegenkomen.

ik ken overigens 2 mensen met een crf250 2006 maar die hebben geen problemen met de kleppen...
 
idd, ik ken ook iemand met n crf '06 en heeft ook geen problemen! hele jaar mee gereden zonder dat ze iets hadden. (wel koppelingsveren vervangen voordat ze ermee gingen rijden, die schijnen zwak te zijn :? )

'04 had toch wel wat last van kleppen die slecht waren hoor ik altijd...
 
hallo,

heeft er nog iemand fotos van een versnellingsbak doorsnee van een honda Cr125 uit 1985.
hoe die zooi inelkaar moet enzo :9

Gr.Nico
 
Morgen waarschijnlijk bij een CR 250 kijken voor een maatje van me, ook van 1991.
Ik weet ongeveer wel waar je naar moet kijken, maar hoe kun je makkelijk de staat van de achterbruglagers/prolink zien/voelen ?
 
misschien was jouw geval exemplarisch? ik ken n jongen die er zeker 3x per week mee rijd en die heeft geen problemen gehad? ('06)
 
Morgen waarschijnlijk bij een CR 250 kijken voor een maatje van me, ook van 1991.
Ik weet ongeveer wel waar je naar moet kijken, maar hoe kun je makkelijk de staat van de achterbruglagers/prolink zien/voelen ?
beste is om de motor met het achterwiel van de grond op wat stevigs te zetten. nu naast je motor gaan staan en het achterwiel fink van links naar rechts sjorren. kijk nu bij de plek waar je achterbrug in het frame zit, als het ernstig is voel je het zo. achterwiel ook controleren! en ook je balhoofd op speling door in de voorrem te knijpen en de motor naar voren te duwen. achterveersysteem is lastig te zien, maar vraag of hij hem optilt en weer neerzet en kijk/voel goed of er speling op zit.

let ook op tandwielen, banden, remblokken. zijn allemaal dingen die nog behoorlijk in prijs kunnen oplopen. gaat de motor moeilijk in zn vrij als hij aanstaat? dan zijn je koppelingsplaten versleten.

zuiger zal ik zowiezo meteen vervangen voor de zekerheid. kost ook al gauw 130 euro incl pakkingen ed. :X ) btw, een verkoperstruckje is on de assen van de schanierende delen gewoon snoeihard aan te trekken zodat je geen speling voelt. maar na 1 keer rijden merk je dat je genaait bent :(

succes en als je twijfelt niet doen, er zijn zat andere!
 
kom op mensen waar blijven de foto;s!, cross seizoen is officieel voorbij, maar ik mag toch wel aannemen dat er toch nog foto;s zijn gemaakt vna de laatste paar keren crossen?

laatste keer niet op een crossbaan maar op een bouwterein bij de a35 almelo gecrosst. ging wel lekker, de foto is gemaakt met m'n mobiel boven op een zandberg.
op de achtergrond zie je wel die schuine wand (liggen meerdere zandbergen), dat is best gaafom tegen op te rijden 8-)
inactieopdecr250jg3.jpg


ff schoongemaakt en klaar voor de winterslaap
cr250rwz1.jpg
 
hehe joah. echt wildcrossen doe ik niet (meer). en de meeste crossbanen gaan nu dicht, en het wordt toch slecht weer (niet dat dat erg is met een crosser haha).
 
Pas maar op daar te rijden Barry..
Ik werk er naast(ford) en de voormannen schuwen zelfs niet om de politie te bellen voor kinderen van 6 jaar die daar met hun 50cc automaar rondjes rijden vóór de bult... B|
En op zondag word er ook vaak gecontroleerd..Dus je hebt geluk gehad.. ;)


Maar het is wel leuk... _O- :Y
Haha... :9
 
kweet niet waar jullie wonen, maar bij alkmaar op bedrijventerrein "de boekelermeer" ligt een stuk braak liggend terrein waar een baan op is gemaakt. het is wel een zware baan omdat het zacht zand is, maar doordoor heb je geen plassen. het wordt gedoogd door gem. alkmaar om daar te rijden. :]
 
"winterslaap"????

net weer filters zitten verschonen :9 morgen weer aan het werk....


maasvlakte weer eens voor de verandering zand is altijd leuk om in het zand te spelen

DSC03612.JPG
 
ja ik gaat nou weg even 3 kwartier rijden voor we eindelijk bij de maasvlakte zijn, maar het is wel lache altijd daar

zal fototoestel meenemen kan ik wat fotos nemen van me pa (doet hij nooit van mij dus vandaar)

mzzls Jeffrey
 
Ik vraag me nu al heel lang af hoe zo een hole-shot kit die op de voorvork word gezet eigenlijk werkt?
Is er iemand die dit eens wil uitleggen hoe je door zo iets op je voorpoten sneller weg raakt uit de start.
En waarom heeft de max1 dat dan niet.
:?
 
Motor wordt voor meer in de vering getrokken, daardoor heeft hij veel minder de neiging om op et achterwiel te gaan, en je voorwiel gaat minder 'zoeken'. :)
Ik gebruik em ook, werkt super.. :Y
 
Ja nog van vorige week foto's:

DSC036642.JPG


zo gingen we weg van huis...
alleen mijn cr125 had weer technische problems dus ben maar op de yz 450 doorgegaan>>>

DSC036662.JPG


DSC036672.JPG


DSC036692.JPG



even voor de duidelijkheid: de yz450 is van me'n pa, maar ik heb nu al 3 weken achter mekaar dat mijn crtje der mee niet meer kan rijden vanwege gleuf probleempjes!

3 weken terug schopte ik men schakelpookje deraf, 2 weken terug me stuur helemaal krom en gaskabel gebroken (waar deze fotos nog van zijn)

en deze zaderdag 11-11-06 omwijs lekker parcour gereden met 2 gasten ktm en nog wat goeie mannen (vooral degene met die white edition yz450 :} )
maaru ketting helemaal uitgelebberd dus die kwam vast te zitten bij men voortandwiel even schakeltje dertussen uit en we kunnen weer deze week!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan