is er hier iemand die wat van rugprotectoren weet? ik van vanmiddag even bij Motoport Leek geweest(super geholpen overigens). voor dat ik heen ging had ik in mijn hoofd om te kijken naar een rugprotector om in mijn pak te steken(Revit Seesoft). daar werd mij verteld dat de grotere rugprotectors veel meer bescherming bieden. heb er twee verschillende om gehad en even op een motor gezeten. eerste en force field, en daarna een alpinestars, deze laatste zat vele malen beter. ik twijfel alleen erg tussen wat voor protector ik wil. een rugprotector incl. niergordel en alles biedt meer bescherming, maar is (bij de gevallen die ik bekeken heb) 120 euro duurder. ook heb je weer een ander ding wat aangetrokken moet worden. ik ga af en toe met de motor naar school, heb dus dan ook een extra ding om mee te sjouwen. misschien iemand die mij kan vertellen of een inschuifprotector voldoende is? beide waren CE2 gemarkeerd, voor hoever dat iets zegt. de ruggenwervel lijkt mij het belangrijkste wat bescherm moet worden, dat doen beide wel. zie ik nog voors en tegens over het hoofd?
is er hier iemand die wat van rugprotectoren weet? ik van vanmiddag even bij Motoport Leek geweest(super geholpen overigens). voor dat ik heen ging had ik in mijn hoofd om te kijken naar een rugprotector om in mijn pak te steken(Revit Seesoft). daar werd mij verteld dat de grotere rugprotectors veel meer bescherming bieden. heb er twee verschillende om gehad en even op een motor gezeten. eerste en force field, en daarna een alpinestars, deze laatste zat vele malen beter. ik twijfel alleen erg tussen wat voor protector ik wil. een rugprotector incl. niergordel en alles biedt meer bescherming, maar is (bij de gevallen die ik bekeken heb) 120 euro duurder. ook heb je weer een ander ding wat aangetrokken moet worden. ik ga af en toe met de motor naar school, heb dus dan ook een extra ding om mee te sjouwen. misschien iemand die mij kan vertellen of een inschuifprotector voldoende is? beide waren CE2 gemarkeerd, voor hoever dat iets zegt. de ruggenwervel lijkt mij het belangrijkste wat bescherm moet worden, dat doen beide wel. zie ik nog voors en tegens over het hoofd?
Zit er niet standaard in je jas al rugprotectie?
Dag allemaal
Ik ben Jeroen en 20 jaar.
Ik ben afkomstig van België.
Ik had dit gedeelte van het forum nog niet ontdekt maar zat wel bij het mt 07 gedeelte. Dus ik heb een mt 07 begrenst op 35kw. Het is mij wel opgevallen dat ik hier nog geen enkele begrenste mt 07 gezien heb.
Op mijn mt 07 staat ondertussen een gps houder voor tomtom rider v2. Ik heb zelf het achterspatbord langer gemaakt omdat anders mijn achter vering altijd vuil werd. Natuurlijk staat er ook een andere uitlaat op nl : sc project
Hiervoor heb ik ook nog een honda cbf 125 gehad maar die ging niet goed vooruit origineel daardoor zijn er heel wat modificatie aan gebeurd.
foto :
[afbeelding]
de andere uitlaat, gpshouder , aangepast achterspatbord heb ik nog geen foto van. Je moet het maar vragen als je dat wilt zien.
Motographic de MT07 is rond de 7000 euro en veel mensen die in aanmerking komen voor A2 hebben dit bedrag niet, denk ik
Ik heb een motor!! Ik stuiter bijna van het balkon af maar ik ben er zo blij mee.
Het is een prachtige Kawasaki ZR7S uit 2004 met 21600 nogwat km op de teller. 25 kw op kenteken dus die zorg heb ik niet, hij wordt op het gas/gashendel (hoe je dat ook noemt) begrenst naar 35kw en krijg een uitdraai mee. Hij staat nu nog bij de garage, VN Motoren in Rijen (top gozer). Caborateurs worden schoongemaakt want hij liep stationair niet mooi en zakte niet mooi terug in de toeren bij het rijden. Verder wordt ie helemaal nagelopen en nieuwe vloeistoffen en wat cosmetische ingrepen (o.a. knipperlicht voor) en dan met een volle tank afgeleverd!
Nu mag ik er nog over dromen, over een aantal weken naar kijken en ik hoop eind deze maand op rijden... Joepie!
Heerlijk! Gefeliciteerd!
35 kW alleen op uitdraai of laat je het ook op kenteken zetten?
derde moto wat waren je vorige moto's ?hoi. ik ben martijn, 20 jaar oud, sinds januari dit jaar mijn motorrijbewijs.
ondertussen is dit mijn derde motor al, en zo te zien ben ik lang niet de enige met een gs500e.
ik ben ook te vinden in het groninger topic en het gs500e topic
fototju:
[afbeelding]
(mag ook wel in de OP)
hoi. ik ben martijn, 20 jaar oud, sinds januari dit jaar mijn motorrijbewijs.
ondertussen is dit mijn derde motor al, en zo te zien ben ik lang niet de enige met een gs500e.
ik ben ook te vinden in het groninger topic en het gs500e topic
fototju:
(http://imgur.com/VPgcJSn) Deze afbeelding is 3840 bij 2160 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.
(mag ook wel in de OP)
derde moto wat waren je vorige moto's ?
Mooie GS500 Martijn! Ziet er netjes uit.
Ik zit er zelf aan te denken om een ZXR400 als eerste moto aan te schaffen straks. Iemand ervaring? Een ZZR250 vind ik ook erg mooi, die zijn wat nieuwer, en wat duurder.
de zxr400 heeft net als mijn vorige motor(fzr400) standaard teveel pk's.
het zijn echt heerlijke motoren, alleen zul je dan wel opzoek moeten naar een met 25kw op het kenteken of zelf op 35kw begrensen natuurlijk.
*toevallig heeft de zxr400 ook een 'type 2 goedkeuring' voor een 25kw kit. dit kan een dealer dus voor je regelen (hoef je niet langs rdw etc...) -- geldt niet voor alle bouwjaren trouwens.
ik rijd zelf een zxr400 op 35kw, heerlijk ding! 2e typegoedkeuring voor 25kw is dacht ik alleen bouwjaar 1999