Leviathius
Die hard MF'er
- 12 mei 2016
- 260
- 47
Ja is wel vervelend, maar ik wil niet lullig doen.
Dit had je gewoon kunnen weten/vinden op internet,
en daarnaast had jouw rij instructeur hier ook gewoon van op de hoogte moeten zijn (mocht dat niet zo zijn).
Aan de andere kant zou ik zeggen ga gewoon in Mei even oefenen voor AVB, en een paar dagen na je verjaardag het examen doen.
Enige extra kosten zijn AVB, AVD moet je toch halen.. en 1a2 lesjes per examen moet je voor lief nemen.
Ik heb zelf ook toen ik 20 werd opnieuw AVB/AVD gedaan omdat ik niet nog 9 maand wou wachten,
Dus die kosten voor een 'extra' AVB examen neem ik dan maar voor lief, zo kon ik tenminste wel haast een jaar eerder naar A2.
Ik zit hier met hetzelfde probleem als ElHombre, maar zoals jij het nu uitlegt had ik het nog niet bekeken. Ik was erop gefocust dat het dan evenveel zou kosten als het A2 rijbewijs halen, want AVB erbij enzo. Maar inderdaad, als je gewoon in je vrije tijd de AVB oefeningen goed oefent, dan heb je waarschijnlijk maar 1 lesje nodig voor je AVB en 1 a 2 voor AVD. Dat is nog best te overzien. En 300€ betalen om 1jaar eerder je A te hebben is niet duur
Ik zit hier met hetzelfde probleem als ElHombre, maar zoals jij het nu uitlegt had ik het nog niet bekeken. Ik was erop gefocust dat het dan evenveel zou kosten als het A2 rijbewijs halen, want AVB erbij enzo. Maar inderdaad, als je gewoon in je vrije tijd de AVB oefeningen goed oefent, dan heb je waarschijnlijk maar 1 lesje nodig voor je AVB en 1 a 2 voor AVD. Dat is nog best te overzien. En 300€ betalen om 1jaar eerder je A te hebben is niet duur
*edit*: Bedenk me net, moet je in dat geval dan ook opnieuw je theorie examen doen? Want daar heb ik nou niet echt zin in
Je theorie is 1,5 jaar geldig, ik had vrijstelling gekregen van het CBR (theorie 1 week verlopen) omdat ze dit belachelijk vonden terwijl ik al ruim 1 jaar een motorrijbewijs had.
het antwoord is nee omdat hij al een motor(A2) rijbewijs heeft. Dat is iets anders dan dat je je theorie certificaat hebt.Je theorie is 1,5 jaar geldig, ik had vrijstelling gekregen van het CBR (theorie 1 week verlopen) omdat ze dit belachelijk vonden terwijl ik al ruim 1 jaar een motorrijbewijs had.
Ik zie geen fzr400rr
Ondertussen...
Vanaf gister precies 2 jaar mijn A2 rijbewijs in bezit.
Al 2 lesjes gehad en mijn rijschool is nog bezig met het inplannen van een examen dus de Suzuki mag binnenkort de deur uit.
Sinds vorig jaar februari een kleine 19000km mee gereden en volgend weekend nog effe een weekendje Eifel meepakken.
Hoe staat het met de overige A2 rijders?
Wat voor Suzuki heb je? Ik heb nu bijna een jaar een gs500 en heb er iets meer dan 7000 km mee gereden. Wat wordt je volgende motor?
Sv650s uit 2003.
Staat nog een oude foto in de openingspost.
Twijfel nog een beetje maar ben voornamelijk aan het kijken naar een eerste generatie Tuono.
Wil graag wel weer een dikke twin maar wel iets met rechte zithouding.
Sv1000 met superbikestuur is ook nog een optie.
Het topic leeft!
Ondertussen in de winter de motor helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd zodat hij nu weer helemaal netjes is.
Daarnaast weer iets van 1000km per maand er bij op gezet, en er nog mee naar de moezel geweest. Dit jaat helaas wel wat minder gereden ivm studie.
De Ducati SS600 blijft eerst nog wel even, mischien dat ik hem straks inruil voor een m900 maar dat weet ik nog niet zeker.
December mag ik voor mijn A rijbewijs, en zoals ik er nu over denk gaat er sowieso een Triumph Daytona 675 komen in deze kleur:
[afbeelding]
Heb je wat meer info/ervaring over je duc? Want ik ben erg benieuwd. Heb vorig jaar nog gekeken of ik evt de 1000ss die hier in de schuur staat terug te schroeven maar dat ging echt heel veel geld kosten dus toen besloten dat niet te doen.
Als ik m'n volledige rijbewijs heb maar eens kijken naar een Ducati is sindsdien de gedachte.
Je kan mijn Duc ss600 wel overnemen eind dit jaar
De motor staat 25kw op kenteken maar heeft eigenlijk 39kw blok vermogen,
dus dit komt neer op 35kw op het achterwiel.
De duc is echt een supermotor om A2 ervaring op te doen, en in de Eifel/moezel hield ik met gemak de 848/899 etc. bij.
Ding is ook snel zat voor A2, in 5 seconden naar 100 en een topsnelheid net onder de 200. Daarnaast lekker veel koppel dus al onderin groot deel van je vermogen.~
Ik rij ook een Duc op A2 rijbewijs, maar kom er inderdaad verder zelden een tegen. Zonde want het blijft toch echt een fantastisch merk.
Dat is ook waar, het is niet de goedkoopste manier om je hobby te beoefenen. Welke Duc heb je naar lopen kijken?