Het algemene Vulcan topic

Jack Daniel's stickers op de tank gedaan.
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_20210930_104320.jpg
    thumbnail_IMG_20210930_104320.jpg
    103 KB · Weergaven: 39
@xbrman Wat een dikke Vulcan! En die batwing.. maakt hebberig!

Het is inderdaad rustig hier.

Van mijn kant vooral ivm eventuele inruil/verkoop. Maar… verschillende proefritten gedaan op andere motoren en proef gezeten, maar dat is het toch niet voor mij.

Vandaag daarom in Alkmaar een Mustang wide touring zadel met afneembare rugsteun opgehaald, aangezien het doel is om de zitpositie te verbeteren, zodat ik wel lange(re) ritten kan rijden. Daarnaast smoke knipperlichtglazen. Tevens een owners manual op de kop getikt en een WPH.. Op het verlanglijstje staat nog een batwing van Memphis Shades. Ben zelf niet in staat om bevestigingen te maken/creëren, dus dan moet het kant en klaar. En indien nodig voor de zitpositie iets wijzigen aan het stuur, al weet ik nog niet wat dan.
 
@xbrman Wat een dikke Vulcan! En die batwing.. maakt hebberig!

Het is inderdaad rustig hier.

Van mijn kant vooral ivm eventuele inruil/verkoop. Maar… verschillende proefritten gedaan op andere motoren en proef gezeten, maar dat is het toch niet voor mij.

Vandaag daarom in Alkmaar een Mustang wide touring zadel met afneembare rugsteun opgehaald, aangezien het doel is om de zitpositie te verbeteren, zodat ik wel lange(re) ritten kan rijden. Daarnaast smoke knipperlichtglazen. Tevens een owners manual op de kop getikt en een WPH.. Op het verlanglijstje staat nog een batwing van Memphis Shades. Ben zelf niet in staat om bevestigingen te maken/creëren, dus dan moet het kant en klaar. En indien nodig voor de zitpositie iets wijzigen aan het stuur, al weet ik nog niet wat dan.
Hey Bart,

Die mustang zadels zijn kwalitatief wel goed, ik heb op een vorige VN ook een Mustang zadel gehad.
Die batwing van Memphis Shades ziet er goed uit !
Ik heb wel getwijfeld of ik die wing eraf ging halen of niet want vaak vind ik choppers zonder scherm / wing mooier maar ik dit geval maakt het de motor nog dikker dan hij als is dus ik laat het lekker zitten.
Wat voor Vulcan heb je trouwens ?
Hier de dikste foto van mijn bike de de reden waarom de wing blijft zitten ! *D
 

Bijlagen

  • IMG_20211002_170541 (002)a.jpg
    IMG_20211002_170541 (002)a.jpg
    353,9 KB · Weergaven: 37
Inderdaad een hele mooie hoek.. groot apparaat ook wel, of niet?

Ik heb net ruim 2 uur gereden, geen centje pijn.. echt bizar wat een groot verschil zoiets maakt. Stuur wat hoger gezet, koppeling/rem afgesteld. Maar ik vind het originele stuur in een vervelende hoek uitkomen ten opzichte van mijn handen. Zou het graag iets rechter hebben.

Heb overigens een vn900 uit 2012, nu 5500 op de teller. Maar dat moet heel wat meer gaan worden.

Ben ook niet zo van de schermen, vooral die standaard doorzichtige dingen 🤮
Maar wil wel iets van windbescherming, vandaar de batwing.
 
Het chroom boven het achterwiel vervangen. Plan is om hetzelfde te doen met de bovenste beltcover, het chroom rond de teller en het reservoircover vlak voor de bovenste beltcover. Hiermee iets zwarter en wat meer aandacht naar het chroom op het motorblok.

B873698C-5A40-4091-A3FA-817EC339D14F.jpeg
C1F55E43-87ED-4530-B4A4-8C0140116E44.jpeg
285E0634-6D3A-437C-B81F-AD336753DAFA.jpeg
21B19E56-CA59-49BB-AA4F-BEE1D6983F13.jpeg
 
Inmiddels zijn de kapjes binnen en vervangen. Gisteren nog wat leuks besteld, de Silvertail K02. Helaas 2-3 maanden levertijd, dus we wachten nog maar even.
5A551E45-543E-41F9-81B2-6C0214DCEAC1.jpeg
 
En gisterenavond nog even een aansluiting voor de druppellader aan de accu gemaakt voor onder het zadel. Enige nadeel: zadel moet er steeds af om hem te gebruiken.

Iemand nog een handiger plekje gevonden voor zo’n aansluiting zonder het zadel steeds te moeten verwijderen om aan te sluiten? Ik houd me aanbevolen.
 
Er zit al een stekker aan, deze zat er al bij. Vraag me alleen af of er een handigere plek is dan onder het zadel. Welke plek stel je voor? Ik heb nog wel draad over.

Huidige plek:
F87DFE34-18A7-4DE0-9E51-A66164E12F7B.jpeg
 
Heb je geen ruimte achter je zijdeksel.? Zelf zou ik hem met wat extra draad onder in het zijdeksel boren en dan in een rubber doorvoer of vastzetten. Is demontabel als je deksel er helemaal afmoeet. Maar goed, ik ben al rap met zulke dingen, op mijn 1500 classic had ik na een jaar al de zekeringkast losgehakt en achter het zijdeksel geplaatst
 
Ik ben altijd een beetje huiverig met gaten ergens in boren. Ik zal het nog eens op mijn gemak bekijken. Ik heb (nog) geen optimate, de aansluiting die op de foto staat is het gewoon. Bedankt voor de tips.

Toch wel leuk, foto voor en foto na:
D75390BA-0603-4B90-A738-0BB85E863053.jpeg

AF676E16-F601-49B3-9EE8-BCCFCCE04804.jpeg
 
Afgelopen week weer een Vulcan 800 classic opgehaald! Eerder al VT600’jes en een normale Vulcan gehad naast mijn zx10. Nu toch weer een classic. Gelijk voorzien van mini apehanger.

Ik zoek nog een solo Seat en evt Chrome bagage rekje- iemand nog iets liggen?
 

Bijlagen

  • D37758E2-1835-46F1-974C-5A1ABB26753A.jpeg
    D37758E2-1835-46F1-974C-5A1ABB26753A.jpeg
    696,4 KB · Weergaven: 27
Mooie Vulcan zeg! Gefeliciteerd met de aankoop!

In welk opzicht is een ape fijner dan het originele stuur? Ik vind bij mij de hoek van de polsen niet prettig (handen iets naar buiten gericht) en door het Mustang zadel is het stuur lager t.o.v. de zithoogte geworden. Hierdoor ook wel eens aan een 10-12 inch ape gedacht.
 
Mooie Vulcan zeg! Gefeliciteerd met de aankoop!

In welk opzicht is een ape fijner dan het originele stuur? Ik vind bij mij de hoek van de polsen niet prettig (handen iets naar buiten gericht) en door het Mustang zadel is het stuur lager t.o.v. de zithoogte geworden. Hierdoor ook wel eens aan een 10-12 inch ape gedacht.
Ik vind het visueel in ieder geval mooier, en met de standaard sturen zit ik zelf een beetje te wijd / dubbelgevouwen op de motor.
die mini apehangers zijn lekker smal en bij mij persoonlijk lekker op schouderhoogte. dat vind ik comfortabeler en wat sportiever rijden.
 
Ik heb mijn stuur nu lager staan en dit lijkt ook wel goed te werken.

Net getankt na wat koude ritjes, 1 op 14,3.. in de zomer reed hij gemakkelijk 1 op 20.

Is dit verschil bij jullie ook zo groot zomer/winter?
 
Ik heb ook narrow apes, maar gaan op termijn eraf. Ik heb liever een nomale ape. Ik heb ook nog met een 16 inch ape gereden, en dat was wel erg fijn vond ik.
 
Ik heb mijn stuur nu lager staan en dit lijkt ook wel goed te werken.

Net getankt na wat koude ritjes, 1 op 14,3.. in de zomer reed hij gemakkelijk 1 op 20.

Is dit verschil bij jullie ook zo groot zomer/winter?
Dat komt omdat je steeds meer bagger met minder rendement tankt .O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan