Het benzine verbruik topic

Met deze 25 jaar oude Guzzi California 1100i, een verbruik van zo’n 1:20 tot 1:21 het afgelopen jaar met ruim 11:000 gereden km’s…. dit vaak binnendoor en niet hard scheuren natuurlijk, gewoon lekker rond touren maar ook naar Luxemburg en Duitsland, België op en neer en dan 120-130km/h.
 

Bijlagen

  • 89DD5090-808C-44CB-8156-550C0F6516C8.jpeg
    89DD5090-808C-44CB-8156-550C0F6516C8.jpeg
    54,1 KB · Weergaven: 2
Wat een zuinigerds zijn jullie allemaal. Met mijn GL1500 moet ik vooral niet harder rijden dan 105 km/u op de cruise-control om1:16 te kunnen halen. Een keer is 1:19 gelukt, toen ik met 80 km/u achter m'n broer met z'n zijspan naar huis toe sjokte....
 
Wat een zuinigerds zijn jullie allemaal. Met mijn GL1500 moet ik vooral niet harder rijden dan 105 km/u op de cruise-control om1:16 te kunnen halen. Een keer is 1:19 gelukt, toen ik met 80 km/u achter m'n broer met z'n zijspan naar huis toe sjokte....
Het ligt gedeeltelijk aan je honda maar ook aan de afstelling/onderhoud ervan.
M'n relatief moderne ktm 1290 super adventure verbruikt gemiddeld 6.3L/100km, lange afstanden op de autosnelweg heb ik al 5L/100km gezien met de cruise control op 140/150km/u.
 
Verbuik gemeten bij elke tankbeurt en km. stand genoteerd.
Verbruik wordt bijgehouden in de Spritmonitor app:

Yamaha TDM900: 1 op 23.1 gemeten over 39.500 km
Honda CX 650E: 1 op 21,4 gemeten over 6850 km
 
GS 310
3.2liter op 100 km euro 95 E5 geen E10 troep!
Alleen buitenwegen zand en bospaden en akkers:]
 

Bijlagen

  • 20230911_163120.jpg
    20230911_163120.jpg
    279,4 KB · Weergaven: 2
Mijn K1300S verbruikt bij 90 km/u ongeveer 1 op 24 maar in de praktijk zit ik rond de 1 op 18/19 met lange stukken snelweg. Ik verbruik het vermogen graag en dan zie je het verbruik omlaag schieten. Ook rij ik meestal boven de 120/130 en dat helpt niet mee.
Maar, voor een 1300cc met 175pk ben ik totaal niet ontevreden over die cijfers.
 
Mijn VFR verbruikte vroeger boven de 1 op 20…..Nu zit ik onder de 1op 20. Ik hou het op kortere ritten en slechtere benzine want kwa rijstijl nog steeds rustig en af en toe aan het gas hangen.
 
Wat een zuinigerds zijn jullie allemaal. Met mijn GL1500 moet ik vooral niet harder rijden dan 105 km/u op de cruise-control om1:16 te kunnen halen. Een keer is 1:19 gelukt, toen ik met 80 km/u achter m'n broer met z'n zijspan naar huis toe sjokte....
niet erg die 1:16. Jij rijft in iedergeval als een koning ! :) stabiel als een huis, verwarming, radio, etc.
 
Woon-werk verkeer over de A73 van Beuningen naar Venlo.

Op cruisecontrol 112, haal ik de 1 op 22.
Zonder cruisecontrol en flink doortrekken tot de volgende auto, gas los en weer vol door zakt het tot 1 op 17.

Oh ja... Nog even vermelden: ik rijd op een nieuwe Suzuki v-strom 1050 (2023)
 
Op cruisecontrol 112, haal ik de 1 op 22.
Zonder cruisecontrol en flink doortrekken tot de volgende auto, gas los en weer vol door zakt het tot 1 op 17.

Oh ja... Nog even vermelden: ik rijd op een nieuwe Suzuki v-strom 1050 (2023)

Precies dat dus. (De mijne is van 2021.)
 
Woon-werk verkeer over de A73 van Beuningen naar Venlo.

Op cruisecontrol 112, haal ik de 1 op 22.
Zonder cruisecontrol en flink doortrekken tot de volgende auto, gas los en weer vol door zakt het tot 1 op 17.

Oh ja... Nog even vermelden: ik rijd op een nieuwe Suzuki v-strom 1050 (2023)
Wat ik ben niet uniek! :o Nog een Beuningenaar op de forum en op de A73. moet niet gekker worden. :+:)
 
Woon-werk verkeer over de A73 van Beuningen naar Venlo.

Op cruisecontrol 112, haal ik de 1 op 22.
Zonder cruisecontrol en flink doortrekken tot de volgende auto, gas los en weer vol door zakt het tot 1 op 17.

Oh ja... Nog even vermelden: ik rijd op een nieuwe Suzuki v-strom 1050 (2023)
Klinkt als of je op je computer kijkt naar het verbruik.
 
Het ligt gedeeltelijk aan je honda maar ook aan de afstelling/onderhoud ervan.
M'n relatief moderne ktm 1290 super adventure verbruikt gemiddeld 6.3L/100km, lange afstanden op de autosnelweg heb ik al 5L/100km gezien met de cruise control op 140/150km/u.
Dit is ook wat je computer zeker aan geeft?
 
Honda CB500X woon-werkverkeer motor:
140km/dag voornamelijk snelweg gewoon E10 ( E5 geeft geen lager verbruik )
Afgelopen jaar:
Gereden kilometers: 28320 km
Aantal liters benzine: 996,14 lt
Kosten benzine: € 1827,10
Gemiddeld verbruik: 1:28 lt/km
 
Dit is ook wat je computer zeker aan geeft?
Ja maar die zit er meestal niet ver naast, max verschil dat ik al eens gezien heb was 0.2l/100km.
Dat was met relatief veel kortere afstanden in de winter.
In de zomer/lange afstanden klopt het bijna perfect.
Die 6.3L is van een app die ik vroeger gebruikte om het verbruik bij te houden.
 
Ja maar die zit er meestal niet ver naast, max verschil dat ik al eens gezien heb was 0.2l/100km.
Dat was met relatief veel kortere afstanden in de winter.
In de zomer/lange afstanden klopt het bijna perfect.
Die 6.3L is van een app die ik vroeger gebruikte om het verbruik bij te houden.
De nauwkeurigheid van de boordcomputer van het verbruik verschilt per motormerk. Bij diverse Triumph's was het spot on, bij mijn Ducati Hyperstrada 939 en Yamaha XSR900 is het wat "optimistisch", zo'n 10%.
 
Vanmorgen getankt met de legergroene dame uit '41; er ging 5,6L Super E5 in de tank na 52 miles..
 
Swetty bedoel je wsl.

Nog nooit voorgekomen dat ik een motor niet op de bok kon krijgen, en bij deze zeker niet want heeft alleen een zijstandaard _O-
Voor benzine tanken op de bok….:?, ik gebruik altijd de zijstandaard. Vaak zie ik motorrijders zittend op de motor tanken, nooit begrepen waarom…vooor die extra liter. Kortom, pootje uit en tanken:

IMG_2023-10-23-132242.jpeg
 
Voor benzine tanken op de bok….:?, ik gebruik altijd de zijstandaard. Vaak zie ik motorrijders zittend op de motor tanken, nooit begrepen waarom…vooor die extra liter. Kortom, pootje uit en tanken:

Bekijk bijlage 1937936
Heb jij een vfr?

Extra liter valt wel mee. Verschil in recht op en standaard is minimaal. Of je motor moet echt heel schuinstaan met zij standaard. Dan snap ik het wel. Maar dan lekt het ook uit je slotje. Dus dat lijkt mij niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan