Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo medebanditters,

ik heb een vraag voor de vele experts hier :p


sinds een paar weken loopt mijn bandit niet lekker,heb olie+filter,orginele luchtfilter en bougies al vervangen...(gewoon NGK ipv iridium)

hij start perfect,zonder choke zelfs,(alle uitlaat bochten worden warm )als ik vertrek met koude motor pruttelt en schokt hij wel wat maar dat is over als hij wat warmer wordt.NU als ik 3a4000 toeren rijdt,constant dezelfde toeren, begint hij te bokken en stoten maar zodra ik gas open geef is het geen probleem :W .als ik hoog in toeren rijdt en gas los,hoor ik dat de uitlaat toch wat pruttelt...heb toch de indruk dat het bij elk constant toerental zo is maar het contrast met 3a4000 toeren is wel groot.de motor heeft 24000km en open akrapovic uitlaat(heeft dat verschil?) :? voor de rest MACHTIG ding hoor :}

heb zo'n vermoeden dat ik het in de carburators moet gaan zoeken :X ,maar daar heb ik een grote angst voor om daar aan te beginnen prullen :N of is dat te doen?

zijn er dingen die ik kan controleren of uitsluiten?

of moet ik hem maar naar de dealer doen? :X

graag jullie mening en ervaringen

Herkenbaar -O-

HAD ook een vergelijkbaar probleem met constant toerental.
Ook met open, in dit geval, Bos open uitlaat & K&N inlegfilter.

Brandstofniveau in de vlotterkamers naar 13,5mm gezet, is wel wat gepriegel.
gasnaald 1 standje hoger, dus de ring 1 sleufje zakken en de benzine mengselschroeven 1/2 slag uit.

wil niet zeggen dat je dit allemaal tegelijk moet doen, maar het niveau in de vlotterkamers zou ik eerst aan pakken, dan moeten ze er onderuit. De andere 2 kan gewoon met de carbs erop.

Bij mij loopt hij nu voor 98% perfect *O*


Trouwens had de oplossing niet zelf bedacht, maar ook met medewerking van mede Forummers :}
 
Ja dat is zo.heb hier al wat gelezen en hier zitten toch wel kenners tussen :} :} :}

wat mezelf betreft,ik ken er wel iets van :W maar zodra het over carburatie e.d. gaat,krijg ik al zo'n benauwd gevoel _O- .ik zou het wel durven om aan de boel te beginnen maar wil wel weten WAT ik doe :W
 
:W ...ook weer gevonden. Was ff een paar weekjes weg.

Ben nog steeds erg blij met mijn streetbar :Y
Bij mij ging ie 1op1 over. Met dank aan Vester.
full


Nieuw topic, nieuw OP plaatje. Ronald mag deze er in!?

full


Staalomvlochten remleiding kan naar mods ipv wishlist.


8-)
 
Beste mede bandit rijders
Ik heb hier nog 2 heatsink weerstanden liggen.
50w 60 ohm
ik gebruik ze niet dus wie kan ik er blij mee maken voor zijn led knipperlichten?

JzVnUL.jpg

We0I3q.jpg
 
hoi allemaal, ik heb een vraag mijn bandit is omgebouwd van een S naar een N en de chrome kap van de cockpit is van onder open, nu wil ik eigenlijk een N cockpit kap maar weet niet of dit 1 op 1 overkan? iemand ervaring mee toevallig?
 
het is een bandit uit 2003 bij de way, ik zal eens uit gaan vogelen hoe dat het met de fotos plaatsen moet.
kan ik iedereen laten zien dat een goudkleurige ketting toch wel een leuke optie is!
 
Dag bandieten, eens even informeren hier. Ik wil graag een naked kopen uit de jaren '98-'03 en kwam al snel uit op een Bandit. Nu twijfel ik een beetje tussen een 1200 en een 600. Denk dat ik het koppel en lui rijden van een 1200 wel kan waarderen, maar een 600 heeft natuurlijk wat gewichtsvoordelen en denk dat je wat meer lol hebt op wegen met kortere bochten. Hebben jullie nog zaken die ik zeker mee moet nemen in mn overweging?

Brandstofverbruik vind ik minder relevant, motor wordt uitsluitend voor plezier gebruikt. De verzekering/belasting is wel weer iets gunstiger natuurlijk van de 600.
 
Dag bandieten, eens even informeren hier. Ik wil graag een naked kopen uit de jaren '98-'03 en kwam al snel uit op een Bandit. Nu twijfel ik een beetje tussen een 1200 en een 600. Denk dat ik het koppel en lui rijden van een 1200 wel kan waarderen, maar een 600 heeft natuurlijk wat gewichtsvoordelen en denk dat je wat meer lol hebt op wegen met kortere bochten. Hebben jullie nog zaken die ik zeker mee moet nemen in mn overweging?
gewichtsvoordeel valt erg tegen, de 600 en 1200 gebruiken hetzelfde (zware) frame en de motorblokken zijn ook allebei vrijwel even zwaar.
de 600 slijt minder snel banden, kettingen en vermoedelijk ook remmen (omdat het iets minder snel hard gaat).

de remmen van de 600 zijn overigens ook minder dan die van de 1200, ze remmen op zich prima maar je moet er wel flink voor knijpen. de 1200 is wat beter wat dat betreft en zeker met passagier is dat goed merkbaar.

bij de 1200 moet je er (zeker bij nat) voor oppassen dat de achterkant niet wegslipt bij (flink) gasgeven,

that said: de 600 heeft iets smallere banden en stuurt daardoor gevoelsmatig wel een stukkie lichter (brede banden sturen zwaar).
Brandstofverbruik vind ik minder relevant, motor wordt uitsluitend voor plezier gebruikt. De verzekering/belasting is wel weer iets gunstiger natuurlijk van de 600.
belasting maakt niks uit, verzekering iets maar niet veel voor een bijna 20 jaar oude motor...
 
Ik heb een 600 gehad en zit nu op een 1200. Bij de 600 miste ik vermogen. Ze sturen allebei strak in de korte bochten want er zit een recht stuurtje op. En als brandstofverbruik niet uitmaakt zeker een 1200 nemen. Dat is imo het enige nadeel van een 1200 op een 600.
 
dag luitjes, ik heb een vraag ik heb een bandit uit 99, en ik wou graag een bagage/koffer rek ochet op monteren, nou heb ik zat kunnen vinden voor de 00+ modellen, bestaat er een voor de 99 of eerder modellen of moet ik zelf 1tje fabriceren?
 
dag luitjes, ik heb een vraag ik heb een bandit uit 99, en ik wou graag een bagage/koffer rek ochet op monteren, nou heb ik zat kunnen vinden voor de 00+ modellen, bestaat er een voor de 99 of eerder modellen of moet ik zelf 1tje fabriceren?
Ik heb er één dus bestaan doet ie wel.
 
dag luitjes, ik heb een vraag ik heb een bandit uit 99, en ik wou graag een bagage/koffer rek ochet op monteren, nou heb ik zat kunnen vinden voor de 00+ modellen, bestaat er een voor de 99 of eerder modellen of moet ik zelf 1tje fabriceren?
Welk merk zoek je? Want dat zal per fabrikant verschillen.
Ik heb op mijn '95 een perfect passend topkoffer-rek van Krauser. Krauser heeft ze ook voor bj '99.
 
Ok, het valt niet meer te ontkennen, ik pas nu echt niet meer in mijn motorbroek. Naar verwachting gaat dat pas in jan/feb weer passen, als de kleine is geboren (ETA begin december). Dus de Bandit gaat dit jaar wel erg vroeg met verlof. Hij staat droog in de schuur, dus dat komt wel goed.
Wat ik in ieder geval ga doen:
- accu eruit halen en binnen opslaan. Af en toe aan de druppellader.
- tank helemaal volgooien.
- ketting goed invetten.
- stofhoes erover.

Moet ik nog aan andere zaken denken?
Heeft een flesje reiniger voor in de tank nog daadwerkelijk nut (buiten het spekken van de winst van de fabrikant)? Zo ja, welke reiniger? Er gaat namelijk al jaarlijks een flesje reiniger in bij de onderhoudsbeurt, standaard handeling van de garage.
 
Ik zou gewoon de tank vol doen zonder reiniger, en dan de carbs leeg drainen :).
Accu eruit en verder niks :Y.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan