Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit. ik heb bij de mijne ook nog knipperlichten erbij. want iedereen zegt dat je ze niet ziet.
 
Iemand hier een site voor goede betaalbare remschijven?
Na 2 weken op de transalp van me pa gereden te hebben omdat me ketting en tandwielen vervangen moesten worden vindt ik me bandit bar slecht remmen. en de dealer zei dat de schijven voor krom waren.

Ik heb de mijne hier besteld:
Suzuki GSF600 Bandit 1995-2004 remschijven
nadeel vind ik dat ik nu 2 verschillende schijven voor heb zitten wat ik er niet mooi uit vind zien. Remt wel prima.

Van de week in deze topic: Remschijven kopen

kwamen wat websites voorbij met redelijk goedkope schijven. Onder ander een duitstalige site waarbij bijna exact dezelfde als origineel voorbij kwamen (op het oog, kwaliteit weet ik niet) maar voor minder geld.

edit: https://www.metalgear-shop.de/suzuki/600-ccm/gsf-600-bandit/c-43389-34916-43457/ deze site was het dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Help,

om de een of andere reden krijg ik mn zadel niet unlocked.

Het slotje draait wel rond maar denk dat het kabeltje is losgeschoten (hoe kan dat nu weer?)

Heeft iemand dit ook gehad en hoe los je dat op?

Zelf zit ik denken om de onderkant (dus het plafond bij het achterwiel zeg maar) los te halen maar mogelijk is er iets minder rigoureus.
 
Help,

om de een of andere reden krijg ik mn zadel niet unlocked.

Het slotje draait wel rond maar denk dat het kabeltje is losgeschoten (hoe kan dat nu weer?)

Heeft iemand dit ook gehad en hoe los je dat op?

Zelf zit ik denken om de onderkant (dus het plafond bij het achterwiel zeg maar) los te halen maar mogelijk is er iets minder rigoureus.

Je begint met het uitbouwen en demonteren van het motorblok. Daarna de gehele voorpartij, vervolgens.....

Nee geen idee. Als je het los kunt halen zonder te breken en zagen, gewoon proberen.
 
Help,

om de een of andere reden krijg ik mn zadel niet unlocked.

Het slotje draait wel rond maar denk dat het kabeltje is losgeschoten (hoe kan dat nu weer?)

Heeft iemand dit ook gehad en hoe los je dat op?

Zelf zit ik denken om de onderkant (dus het plafond bij het achterwiel zeg maar) los te halen maar mogelijk is er iets minder rigoureus.
Die krijg je met het zadel eraf al amper normaal eraf :P

Ik zou zeggen: het slot vanaf de gaskant (links) induwen. Dat vereist misschien dat je je zadel ter hoogte van het slotje wat bewerkt, anders kun je er niet bij.
 
Help,

om de een of andere reden krijg ik mn zadel niet unlocked.

Het slotje draait wel rond maar denk dat het kabeltje is losgeschoten (hoe kan dat nu weer?)

Heeft iemand dit ook gehad en hoe los je dat op?

Zelf zit ik denken om de onderkant (dus het plafond bij het achterwiel zeg maar) los te halen maar mogelijk is er iets minder rigoureus.
Probeer voor de zekerheid even dit:
Duw flink op het zadel (thv het slot)
Draai de sleutel

Het wil nog wel eens voor komen dat het slot niet 'lekker pakt', ik heb hetzelfde probleem zo op kunnen lossen. Ik stond al flink te zweten (want alles qua pasjes en papieren zat onder m'n zadel) maar ineens pakte het slot wel.

Succes!
 
vraagje als ik 2 tanden groter ga bij het achtertandwiel met dezelfde ketting moet ik dan voor naar 14 bij een 1200.Rij nu de standaard 15 45

Een groter atandwiel en een kleiner vtandwiel geven beide hetzelfde effect: meer trekkracht, maar ook kortere versnellingen (je draait meer toeren bij dezelfde snelheden). Dus of je voor een tand kleiner moet is afhankelijk van je wensen. Of ben je bang dat je ketting tekort wordt? daar zou ik het niet voor doen. Voor 1 kleiner én achter 2 grote geeft namelijk zeker merkbare verschillen in je overbrenging.
 
Ja harder optrekken is de bedoeling ook maar wil zorgen dat men ketting niet te kort ofzo word.
Vandaar ik ook voor moet vervangen denk ik.Ik kan niet alleen een 47 achter zetten want dan is ie denk te kort of niet?
 
Ja harder optrekken is de bedoeling ook maar wil zorgen dat men ketting niet te kort ofzo word.
Vandaar ik ook voor moet vervangen denk ik.Ik kan niet alleen een 47 achter zetten want dan is ie denk te kort of niet?

Daar heb ik zelf helaas geen ervaring mee. Kijk even hoever je de ketting momenteel kan ontspannen, als dat een goed stuk is zou ik het proberen (je kan denk ik als de ketting zo ontspannen als mogelijk staat misschien wel zien of het past of niet). Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan