Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die verkoper destijds ook nog gemaild met de vraag of duo voetsteunen geplaatst kunnen worden, nooit een reactie op gekregen... Wel een ontzettend toffe bike! Ik vraag me wel altijd af met die ombouw projecten of het geen aftrap of schade brikken zijn...
Dat valt vaak héél erg mee. Maar, duosteunen is nou niet waar dit soort dingen op gemaakt worden dus tenzij je zelf creabea gaat doen kun je dat over het algemeen vergeten.
 
Top! Dank voor de info. De Bandit uit mijn link gaat het niet worden. Ik vertrouw het ook niet helemaal. Omtrent het ombouwen van S naar N kon ik niet heel veel vinden. Behalve dat je het een en ander moet omleggen m.b.t. de bekabeling?

Ik heb de mijne van "S" naar "N" omgebouwd met originele delen die ik vanuit diverse hoeken bij elkaar gesprokkeld heb. Het heeft eventjes geduurd om alles te vinden, maar het is nu een "originele" N en niet een met aftermarket delen. Persoonlijk vind ik dat niet mooi en bij eventuele verkoop houd je de motor voor een veel breder publiek bereikbaar. Bijkomend voordeel voor mij is dat ik bij een suzukidealer werk en goed kan bekijken wat ik nodig heb om er een originele van te maken. Tuurlijk, op deze manier een "N" maken is duurder dan via aftermarket, maar ik vind het veel beter eruit zien, maar dat is persoonlijk. Als je wat wilt weten, doe het dan even via PM naar mij, dan wil ik je er wel een beetje mee helpen...........
 
Top! Dank voor de info. De Bandit uit mijn link gaat het niet worden. Ik vertrouw het ook niet helemaal. Omtrent het ombouwen van S naar N kon ik niet heel veel vinden. Behalve dat je het een en ander moet omleggen m.b.t. de bekabeling?
Voor zover ik heb kunnen vinden was het een kwestie van de topkuip d'r af af halen en nieuwe koplamp met steuntjes halen. Al met al tientje-werk als je even goed zoekt. Het is wat meer werk bij de modellen waar de teller units in het kuipwerk zijn geplaatst.
 
Is vorig jaar geïmporteerd naar Nederland en de persoon die de motor aanbiedt heeft 'm maar 3 maanden op naam staan... Al met al zou ik deze mooi laten staan :Y
zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom die gene hem weg doet, ziet er niet uit die achterkant, dat is een bandit die vraagt om omgetoverd wordt naar een cafe bike of zo.
 
Ik zit te twijfelen over wat ik wil met mijn blok...
Ik heb namelijk zilver kleurige "highlights"/onderdelen
Deze zijn nu erg dof en niet erg mooi.
nu heb ik zelf de volgende opties bedacht:
  • zwart coaten (zoals de rest van het blok/motor)
  • goud coaten (zoals de velgen/stuur)
  • polijsten (voor wat meer shine.)
Nu kan ik niet echt goed kiezen..
Wat vinden jullie? Of zien jullie nog een 4e/5e/etc optie?

Zo is hij nu:

ris20m.jpg

2kkbcg.jpg
 
Hey Bandit kenners,

Kort vraagje. men broer wil dus een bandit aanschaffen, weet waar ik op moet letten bij aankoop van een motor maar toch even bij de kenners vragen.
Gaat om volgende motor:
Tweedehands Motoren - Motoren

Weet het mag het geen bandit noemen omdat dit een 650 is :D
Maar bouwjaar is van 2005 (werden toen al 650's gemaakt?)
Verder ziet de motor er echt mooi uit behalve dan het stuk onderaan de zadel.
Goed van km's en prijs ook.

Mijn vraag dus: is dit een bandit 650 van 2005 of een 600??
Zijn er ook dingen waar ik op moet letten bij de aankoop behalve de aangehaalde punten op het startpagina van deze topic?

Alvast bedankt!!
 
Hey Bandit kenners,

Kort vraagje. men broer wil dus een bandit aanschaffen, weet waar ik op moet letten bij aankoop van een motor maar toch even bij de kenners vragen.
Gaat om volgende motor:
Tweedehands Motoren - Motoren

Weet het mag het geen bandit noemen omdat dit een 650 is :D
Maar bouwjaar is van 2005 (werden toen al 650's gemaakt?)
Verder ziet de motor er echt mooi uit behalve dan het stuk onderaan de zadel.
Goed van km's en prijs ook.

Mijn vraag dus: is dit een bandit 650 van 2005 of een 600??
Zijn er ook dingen waar ik op moet letten bij de aankoop behalve de aangehaalde punten op het startpagina van deze topic?

Alvast bedankt!!

Dit is een overgangsmodel 05-06 met een oliegekoeld 650 blok, injectie en het kuipwerk van de nieuwere watergekoelde modellen. Beetje van 2 werelden dus.

Prima motoren.
Even letten op de slijtageonderdelen, bandjes, ketting, remblokken, balhoofdlager.
Als de motor nu 11k gelopen heeft moet ie over 1000km een grote beurt hebben met kleppencontrole
 
Heb na die val verleden week er een naked van gemaakt .
proefrit gemaakt en moet zeggen rijd eigenlijk veel lekkerder dan een S versie . .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een lekker voorvork keerring.
Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er per poot in gaat?
Gaat om een B12 van 1998.
 
Nog meer mensen hier met een bellypan op hun bandit?
Ik heb er een die ik wil monteren, maar bij de bestaande ophangpunten daarvan kan ik hem niet op het frame monteren.
Zitten er normaal speciale ophangbeugeltjes bij? Of hebben anderen hem met tiewraps vastgezet?
 
Nog meer mensen hier met een bellypan op hun bandit?
Ik heb er een die ik wil monteren, maar bij de bestaande ophangpunten daarvan kan ik hem niet op het frame monteren.
Zitten er normaal speciale ophangbeugeltjes bij? Of hebben anderen hem met tiewraps vastgezet?
Iedere keer anders, meestal zelf ff een beugeltje maken
 
Zojuist nieuwe knippers voor de voorkant gehaald want ik vind die dingen aan het stuureind verschrikkelijk. Nu vraag ik me alleen af waar het relais zit voor de voorkant, kan iemand mij dat vertellen?

Ooh ja, en als iemand nog stuureind knippers voor een klein prijsje zoekt... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan