Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Wallybandit, indien je het superbikestuur gaat gebruiken kan ik je aanraden om je voorpoten 1 a 1.5 cm te laten zakken.

je zult hierdoor een geweldige controle krijgen, bij mij voelt het net een een aan als een brommer van 50kg.

leuk voor in de stad, minder voor de snelweg ivm de houding.
 
Gisteren stuk wezen rijden met de andere setup GSXR1000 k5/6 achter schokdemper .
Voorkant was al gedaan met stuggere veren.
Had deze al redelijk in gesteld en moet zeggen het rijd super, lekker stug en geeft een vertrouwd gevoel .
Ook in de bochten veel sportiever. Absoluut een aanrader om dit te doen . En achteraf gezien de arbeid een leuke klus om te doen en zeker niet moeilijk.
 
Ha beste Motor-forummers, nadat ik er achter kwam dat mijn fiets vandaag gejat was en het toch best wel prima weer was wilde ik even de motor pakken. Helaas startte hij niet (3 weken stil gestaan), ook niet met de choke open. Na wat gegoogle las ik de suggestie om de benzinekraan op PRI te zetten... alleen nou kan ik die hele benzinekraan helemaal niet vinden, dus nu de vraag; waar zit deze? Het gaat om een Bandit 650n uit 2006, heeft deze er überhaupt wel een?

Verder zijn andere suggesties natuurlijk ook welkom om hem weer te laten starten!
 
pri <--------------




starten ff een paar keer kort starten met choke dicht daarna de choke open zetten en starten. Hij zou toch wel aan moeten slaan of je hebt door het starten misschien 1 of meerdere bougies door laten slaan.
 
Laatst bewerkt:
Mijn bandit maar omgetoverd van een S naar een N
full
 
Hmmm zou denk ik de koplamporen iets inkorten en de lamp iets kantelen. Dat hij onder wat dichter naar de voorvork komt.
Maar voor de rest: S = -O- N= *O*
 
Dat komt allemaal nog. Eerst maar even zo km's maken dan op die Transalp van me pa.
Alleen harder dan 150 is nu niet meer leuk
 
Enige waarheid zit daar geloof ik wel in inderdaad :P
Paar weken geleden ook maar iets naast de Bandit gekocht waar je ook nog af en toe een zandpad mee door moet kunnen komen :9
MySrBdB8ES7HVEdsQdinQbkgikNWG6H9mHuK5hPkuhMrfT-4uc_jo-GctSi3wWpmFY90REAPx-AaL3tkC_kLKI6WaHs-64sWkqjFgBu_hal7HIVz15oaxxO5p4QNb1evwTWWpsIaTNXemH9thtG_WmMlGR3JF8T73HnRDUQCK7FKu7tPU5WnjsVUbce1mn9vL_WWCsU9Q8ycBCIur_e0s_wolUrHu5kADgyoMBoM5IM0jvLqyldT9gPvOG3E_3Di9VczuptfNRLEhE0XOSterQ17bOZWTAIeTrfANLdyRVXwgbRlqS_AJhH2biAD8hEgHiqKKMypy3sRk7C2MRyc76iEpNMTQ1O0ohgflICF2Yvix_qbrjT5dzHpbVaNiOQk6Pa1gxoCUyMQU64Z-GqT7NfQpoIDiQdqNmrCRJBEY-jgaea2yehOgnM1wb4GQeL932YrqG9BAoTL1ZX3CXZ8GMKYo4mE5DP6ZYMIPfWJaxesr-hc0pu5boUct0adFEiNiDr6TX_hA-IH_rX8Xa0X79Z_Z_gLjo3vyhNYNTzJWpFKlDLlofWCTuyAB-KYQo0BBus4=w1227-h920-no
 
Enige waarheid zit daar geloof ik wel in inderdaad :P
Paar weken geleden ook maar iets naast de Bandit gekocht waar je ook nog af en toe een zandpad mee door moet kunnen komen :9
[afbeelding]

:9~ :9~

Ik denk dat het een goed idee om volgende BoT mee te gaan en dan niet op de bandit :+

Veel plezier ermee. Ga je nog een setje endurowielen erbij halen, of blijft het asfalt?
 
Haha ja maar of dat geoorloofd is met ook een Bandit in de schuur is de vraag ;)

Ik denk niet dat er een noppen set bij gaat komen, deze dunlop mutants zouden voor 'moderate off-road' use ook nog geschikt moeten zijn en ga er toch niet mee door de diepe bagger.

Had eerder een 250cc quad met noppen en vond het leuk om af en toe een zandpad op te kunnen knallen, maar verder kon je ook niet veel mee :P
Nu dus een mooi compromis waar je lekker mee het verhard op kan maar een zandpad niet percee hoeft te ontwijken O-)
 
Iemand een idee waar ik 2e hands nog een setje remschijven voor zou kunnen scoren? Het is voor een bandit 1200 N uit 1997.
 
Leuk winterprojectje toch! ;)
Ik ben ook wel erg blij dat er nog steeds geen zout ligt :P

Al kan ik nu even niet rijden omdat de carb uit elkaar ligt en wacht op een nieuwe naald+buis en sproeiertjes, eens kijken of we het beestje nog iets vlotter en soepeler kunnen krijgen als de te arme fabrieks-setting. Icm kleine in en uitlaat wijzigingen moet dat lukken })
 
Leuk winterprojectje toch! ;)
Ik ben ook wel erg blij dat er nog steeds geen zout ligt :P

Al kan ik nu even niet rijden omdat de carb uit elkaar ligt en wacht op een nieuwe naald+buis en sproeiertjes, eens kijken of we het beestje nog iets vlotter en soepeler kunnen krijgen als de te arme fabrieks-setting. Icm kleine in en uitlaat wijzigingen moet dat lukken })
Welke in- en uitlaat aanpassingen ga je doen?
En andere maten sproeiers?
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Welke in- en uitlaat aanpassingen ga je doen?
En andere maten sproeiers?
Ben benieuwd naar het resultaat.
Luchtfilterhuis heeft een deksel met snorkel, deze kan er helemaal af zeggen de geleerden, dus dan krijgt hij veel makkelijker lucht, verder hebben de eindkappen van de dempers (dB-killer achtig idee) een grotere diameter als standaard en is de knik er uit dus hij kan ook wat makkelijker van zijn lucht af. En ze schijnen standaard ook al aardig arm te lopen ivm emissies e.d.

Heb een redelijke indicatie qua sproeiers gevonden van Sommer in Duitsland.
Main: 165 --> 172,5
Airjet: 1,2 --> 1,1

Verder een nieuwe needlejet ivm lichte slijtage en een 'tuning-naald' die het arm lopen onderin oplost. Vlotterhoogte stond ook iets te hoog, die staat nu ook weer goed.
Als laatste de ventilatiegaten van de gasschuif iets groter geboord tot 3mm, hierdoor komt hij iets sneller omhoog wat de gasreactie ten goede komt.

Nu hopen dat ik mn huiswerk goed gedaan heb :+

Eens kijken of ik hem op mijn gevoel goed aan het lopen krijg, heb ook nog een 170 liggen, daarna misschien van het voorjaar eens laten controleren op een dyno.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan