Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk Hyperpro voorvering in mijn poten zitten :)
Wat stuurt dat heerlijk :) Balhoofdlager was ook naar zijn grootje = ook vervangen.

Nu de accu nog, die heeft er na 8 jaar dienst geen zin meer in, heb hier al een nieuwe Yuasa staan.
Het laatste wat op de planning staat, is ooit nog een andere achterschokdemper monteren, waarbij geen modificaties nodig zijn, en de middenbok kan blijven zitten.
 
Tja.. nu weet je alleen niet of het komt door hyperpro of balhoofdlager... rijden/sturen met een verrot balhoofdlager kan namelijk veel vervelender zijn.
 
Nee het veergedrag met name, slaat veel minder door, en is stugger.
Staat de MK1 bandit om bekend, slappe voorvering, maar dat het zoveel uitmaakte...
 
Maak nog wat meer kilometers ermee met die vering.
Ik vindt dat je totaal andere fiets hebt!
Maar heb voor en achter gedaan.

Bandit is er weer klaar voor..
Kleppen was weinig aan de hand van 47.500 kms.
Viel mij hard mee!
Nieuwe remblokken erweer.
Kan niet wachten om weer te gaan rijden.. :D
 
Afgelopen weekend m'n kilometer-kabel gemonteerd, de dealer had inderdaad de verkeerde kabel besteld. Deze bleek te zijn voor een recenter model zijn hij. Na de goede gekregen te hebben was het in een paar minuten gebeurd! *O*
 
Hey bandieten, ik heb even een vraagje over de aanschaf van een bandit 1200. Ik hoor en lees nogal eens dat de vering erg slap is, maar is dat bij elk bouwjaar?
Verder ben ik nog zoekende, dus mocht er iemand een naakte bandit 1200 hebben staan....
 
Hey bandieten, ik heb even een vraagje over de aanschaf van een bandit 1200. Ik hoor en lees nogal eens dat de vering erg slap is, maar is dat bij elk bouwjaar?
Verder ben ik nog zoekende, dus mocht er iemand een naakte bandit 1200 hebben staan....

Vering is voornamelijk slap bij de eerste lijn, bj 1996-2000.
Ik heb een 2001. De voorvering is zeer acceptabel. Toch maken vervangingsveren voor en achternog een behoorlijk, positief, verschil.
Is tenminste mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Denk als je nooit heb gereden met betere vering.
Zal je het niet zo gauw merken.
Pas als je echt , keer andere vering hebt gehad.
En je koopt dan een andere fiets kun je meestal op ten duur wel vernemen.
Praat voor mezelf dan!
 
Nog iemand interesse in een open koppelingsdeksel?
Voor de personal touch.
full
 
Bij deze hier mijn Banditje (zo gekocht)
Het is een blauwe 650 van 2006 met ledachterlicht, wheel striping en Scorpion uit laat.
whish list:
-Valblokken
-Carbon (look) spiegels
-Seat cowl
-N leuke meid achterop :)
full

full

full
 
M'n motor is inmiddels begrensd en kan nu ook in de regen rijden, nadat ik beide bobines heb vervangen.

Nu krijg ik van de garage te horen dat zij van Suzuki Nederland hebben begrepen dat de motor niet officieel kan worden begrensd, omdat het een importmotor schijnt te zijn. Een die dan al sinds 1998 in Nederland rond rijdt.
Het ID nummer op het frame begint GN77B ik weet dat er ook motoren zijn met GN77A. Is aan de hand hiervan te zien waar de motor oorspronkelijk vandaan komt?

En wat moet ik nu? De begrenzing krijg ik waarschijnlijk niet officieel op kenteken en ik zie er ontzettend naar op om mijn portemonnee te legen in Lelystad.
Ik bedoel het is bij de verzekering begrensd als een 25kw motor, met gasschuiven van een 25kw motor, die zijn gekocht via een garage bij Suzuki Nederland notabene. :r

Heeft een van jullie ervaring of misschien advies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan