Mijn blok lekt alweer koelvloeistof uit de drain hole. 6000km geleden (5 maanden) had ik hetzelfde probleem. Destijds druppelde het zo nu en dan en lag er een klein pasje onder de motor. Toen heb ik de waterpomp, keringen en o-ring laten vervangen. De vervangen onderdelen hebben het dus maar 6000km uitgehouden.
Dit keer is de lekkage veel erger. Als ik de motor start begint deze meteen te lekken en binnen een minuut ligt er al een plas van circa 10cm in diameter.
De wph zegt het volgende "If you find that the new seals do not last very long then you may need either a new clutch cover or at the worst a new set of crankcases, as the bore in which the pump shaft runs could be worn oval or off-centre."
Binnenkort ga ik zelf eens een kijkje naar de keringen etc maar ik weet niet waar ik op moet letten. Wat zijn duidelijke signalen waaraan ik kan herkennen of de clutch cover de oorzaak van het probleem is?
Verder ben ik ook benieuwd of iemand hetzelfde heeft ervaren en hoe dit opgelost was? Crankcase vervangen ga ik niet aan beginnen, ik heb al te veel geld in deze motorfiets gestoken.
Betreft overigens een f650st 1997, 69000km.