Top Du Grond
MF veteraan
- 12 okt 2015
- 1.356
- 22
Gelukkig is het relatief gemakkelijk opgelost. Denk je dat ik het koekvloeistof systeem moet spoelen?De ene keerring kan met monteren scheef gezeten hebben of geplooit. Soms zie je dat pas als je het weer uit elkaar haalt. De vieze keerring lijkt het vuil aan één kant te hebben.
Even naar de lagerboer om voor 2 euro keerringen te halen.
Ok. De koelvloeistof zag er tijdens het aftappen helder uit.Nee, waarom zou er vuil in het koelsysteem gekomen zijn? Ik zou niet gaan spoelen. Nu je de pomp er af hebt is het systeem ook al half leeg gelopen, is daar drek meegekomen?
Gelukkig zijn er diverse aftap plugs van andere auto's en motoren (waaronder de k en r serie van bmw) die ook in de oil drain van de f650 passen. Pak em beet 90 euro goedkoper dan de reparatieset.Hier in Brabant zeggen we:
As ge ut nie mir wit, gebruik dan PUR of kit
Ja dat had ik ook gedaan. Plug van de K serie gebruikt. Er lekt nu geen koelvloeistof meer maar wel een aantal druppels uit de oil drain, dit omdat de plug er een beetje scheef in zit. De plug kan niet strakker omdat die doordraait. Hopelijk kan ik ermee doorrijden tot de volgende oil change, dan ga ik informeren voor een helicoil o.i.d.Neem de aftapplug van een K100 of versnellingsbak van de tweekleps boxer. Daarvan is de schroefdraad langer en het is een imbus zodat je niet te snel een grote sleutel met teveel moment pakt.
Heb je de DL650 al? Ik was laatst deze fiets een beetje aan het researchen en las van eigenaren dat ze roestproblemen hadden. Begrijp wel heel goed wat je bedoeld met de wens voor een echte snelwegkilometer vreter als je een f650 rijdt. Mijn A haal ik volgend jaar en ben momenteel van plan om een honda blackbird te kopen.Hoi Oma, lang niet meer hier geweest.
Mijn F-je is weer gerepareerd, nu met een offroad stuur (HEER-LIJK).
De voorband van mijn F-je voelde al een tijdje wat raar, spanning was goed, zag niks zitten dus ik dacht laat maar gaan.
Zie ik vandaag (nadat degene die me alles van het stuur heeft omgezet er op wees) een stuk ijzer in mijn voorband, het lijkt wel een ontzettend dikke spijker ofzo (Steekt iets boven het profiel uit, vrijwel in het midden van de band).
Morgen dit nog maar even fixen en dan gaat mijn ouwe trouwe F-je toch maar de verkoop in. In januari mijn volledige A gehaald en nu wordt het langzamerhand tijd voor iets dat net ietsje beter snelwegkilometers vreet (ik heb een DL 650 op het oog).
Helaas vindt moeders het niet goed als ik twee motoren in de garage zet, anders zou ik hem dolgraag houden
Heb je de DL650 al? Ik was laatst deze fiets een beetje aan het researchen en las van eigenaren dat ze roestproblemen hadden. Begrijp wel heel goed wat je bedoeld met de wens voor een echte snelwegkilometer vreter als je een f650 rijdt. Mijn A haal ik volgend jaar en ben momenteel van plan om een honda blackbird te kopen.
Vanochtend een dom ongeluk gehad met een val tegen een stilstaande vrachtwagen. Ik wilde er langs rijden bij het stoplicht, maar mijn achterwiel pakte nog net de stoeprand mee. Ik stond bijna stil en langzaam viel ik om tegen de vrachtwagen. Ik probeerde nog overeind te blijven, maar dat was kansloos.
Vrachtwagenchauffeur zag het gelukkig en reed niet weg (daar was ik bang voor want dan zou ik onder de vrachtwagen zijn geeindigd). Hij zette de motor weer recht en ik werd uit mijn hachelijke positie bevrijd.
Geen schade aan vrachtwagen of motor, maar wel een pijnlijke rug. Je probeert de motor op te vangen maar als die over een bepaald punt heen is lukt dat niet. Ik ga daar nog wel een paar dagen plezier van hebben.
Mag duidelijk zijn dat de lol er wel af was en ik ben linea recta naar huis gereden.
Ook weer een leermomentje, ongeluk zit in een klein stoepje.......
Ik heb gisteren een lekke achterband gehad met de F. Op 100km van huis. Het was direct wel duidelijk dat de band afgeschreven was, er zat een hele dikke houtdraadschroef in (8mm) en de karkasdraden kwamen langs de schroef uit de band zetten.
Ik heb er zoveel mogelijk lucht in gepompt en ben van pomp naar pomp rijdend naar huis gereden. De laatste 20km over het fietspad met 40 km/u omdat de rook van de band af kwam als ik harder ging rijden.
Verbazingwekkend hoe stabiel en gemakkelijk te controleren de F blijft in dit soort omstandigheden.
Zaterdag trouwens nog even 1 voorvork keerring vervangen. De oude wilde slecht los, ik heb de bovenkant van de onderpoot even heet moeten stoken voordat hij zich gewonnen gaf. Wat moet er trouwens belachelijk veel olie in de veerpoten. Ook nog een uitlaatpakking vervangen.
Volgende week een verse achterband er onder proppen en dan is hij weer helemaal klaar voor de winter.
Oja, en ik heb van die omvouw spiegeltjes besteld in China. Eens kijken of dat wat is. Ik heb ondertussen al 4 keer een spiegel gesloopt als ik een bospad meepik en een te krappe doorgang kies of gewoon weer eens omval. Ik vind offroad rijden heel leuk maar ik kan het voor geen meter namelijk.
Met zo'n mooi weer met de motor over het fietspad moeten lijkt me een hel.
Ben benieuwd hoe die spiegeltjes het gaan doen. Wat heb je er nu op dan? Ik heb de originele en die kunnen behoorlijk wat hebben (alleen het geval weer naar boven terugdraaien).
Aanstaande vrijdag heb ik een korte dag op stage en dan ga ik naar twee R 1150 GS'en kijken... Het gaat in feite tussen de GS (1100/1150) en de vstrom (650). Zal wel eerst moeten testrijden om een keuze te maken.