Hallo allemaal, ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een F650 uit 93'. Tot nu toe erg blij met de motor, geen spat roest te vinden en maar 22.000 op de teller! Nu had ik aantal vragen over de motor zelf nog.
- De voorvering is heel erg zacht is dit raadzaam om te vervangen of is dit typerend voor de f650?
- Ik zoek nog een 'sport' uitlaat ik kom vaak op de Dominator uit zijn er ook nog andere uitlaten?
- De motor start goed, maar als ik bij de stoplichten sta valt hij soms spontaan uit. Je kunt hem daarna direct weer starten. Enig idee wat dit is? Toerental is wel stabiel bij stationair.
Alvast bedankt!
Ik heb gisteren een lekke achterband gehad met de F.
Ik rij met de dominator en dan de round versie van rsv. De demper is inderdaad van dun materiaal en maakt zonder DB-killer ontzettend veel lawaai. Echt te veel! Als ik 10 minuten rij zonder oordopjes krijg ik soms gewoon hoofdpijn van de klappen. Daarom rij ik altijd met de DB-killer in.Bedankt voor de reactie!
Misschien is het wel kwestie van wat dikkere olie. Uiteindelijk wil ik ook voor de progressieve veren gaan. de 140,- vind ik nog mee vallen. (want het rijdt nu wat 'zweverig'. Ook bij rustig remmen met de voorrem duikt hij de vering in.)
Oei... Dat klinkt wel heel goed! Die komt sowieso op het bestel lijstje :D Ook qua kwaliteit beter dan de dominator? Heb gehoord dat die van heel dun materiaal was/is.
Ik zal morgen eens goed kijken naar de bedrading in of nabij het contact slot. Hopelijk ligt daar het probleem dan is het meteen opgelost.
Mooi! dat wil ik ook wel. Maar ben heel tevreden over de anakee 3's, al 18.000km op de achterband. En doe eigenlijk te weinig offroad om dat te kunnen verantwoorden.
Ik rij met de dominator en dan de round versie van rsv. De demper is inderdaad van dun materiaal en maakt zonder DB-killer ontzettend veel lawaai. Echt te veel! Als ik 10 minuten rij zonder oordopjes krijg ik soms gewoon hoofdpijn van de klappen. Daarom rij ik altijd met de DB-killer in.
Dominator maakt 2 soorten. De medium, welke - ± 4 dB demping geeft en de hard die - ± 6 - 8 dB dempt. Ik heb de hard versie en daarmee ontstaat er een comfortabele en smaakvolle geluid, waarmee ik de hele dag zonder problemen kan rijden.
Reviseer je carb eens goed met o.a. een nieuwe naald en naaldbuis. Door de trillingen van een eencilinder en de grote zuigende werking slijten die relatief snel. Sommige breken zelfs af.
De bougiedoppen heb ik niet vervangen en spanningsregelaar is nu 10.000km oud. Hebben de doppen dezelfde vervangingsinterval als de bougies? Overigens had ik dit probleem al voordat ik de bougies vervangen had.Ik zou beginnen met Volten meten. Als de spanningsregelaar de geest geeft heeft dat ook invloed op de vermogensafgifte.
Ik ga er voor het gemak van uit dat je de metalen bougiedoppen al vervangen hebt.
Als je deze twee envoudige zaken uitgesloten hebt blijven de carburateurs over. Kies dan voor de volledige revisie. Alle rubbertjes, mengbuizen, naalden, alles vervangen. Dan loopt hij weer zuinig en nieuw. De kitjes kosten ongeveer 35 euro per carburateur. Je herkent je motor niet terug.
Ok bedankt voor je reactie. Ik was al van plan om de carbs te reviseren maar had gehoopt dat ik dit nog even kon uitstellen.De bougiedoppen heb ik niet vervangen en spanningsregelaar is nu 10.000km oud. Hebben de doppen dezelfde vervangingsinterval als de bougies? Overigens had ik dit probleem al voordat ik de bougies vervangen had.
Wat betreft carb kitjes heb ik er twee kunnen vinden voor de 33mm Mikuni
Tourmax Carburateur Revisieset voor BMW F 650 650 [169] (1993-1996)
Revisieset voor Mikuni BST33 Carburateurs voor BMW F650
De tweede lijkt completer dan de eerste als ik af moet gaan op de afbeeldingen. Weten jullie misschien betere kitjes of voldoen deze ook?
Die zijn inderdaad wat goedkoper. Wat betreft inhoud lijkt het, op basis van de afbeelding, hetzelfde als wat je krijgt bij de sets bij de carburateurwinkel.Ik heb net deze besteld, scheelt weer paar euro.
BMW F650,Keyster Vergaser-Dichtungssatz,Reparatursatz,Kit,carburetor parts | eBay