Zoonlief heeft ook zo'n Funduro. Hij heeft een A2 rijbewijs en kan dus met de 35KW van de funduro precies uit de voeten.
Hij kocht het ding met een lekke koppakking. Dat was dus prima te overzien. Koppakking vervangen, waterpomp gereviseerd, alle olie en water weer uit het luchtfilterhuis, kleppen gesteld en carburateurs gereviseerd. Het ding was veel slechter als we dachten.
Ook de twee water sensors waren defect.
Prima rijden, leuke fiets, pret tot en met.
Tot vorige week, POEF! grote witte wolken, toch niet weer de koppakking? Wij kunnen geen andere oorzaak bedenken waardoor er waterdamp uit de uitlaat kan komen. Dus van de week de koppakking maar weer vervangen. Deze keer een pakking van de dealer. De kop op een vlakke plaat zeker vlak geschuurd met een keurige kruisstreek. Extra nauwkeurig gewerkt en de kop in drie stappen met een nieuwe momentsleutel naar de 50NM gebracht.
Gisteren alles in elkaar gezet. Hij rookt wel wat, maar de uitlaat zat nog vol water. Vandaag 2x 35km gereden en hij blijft roken. Vrij ernstige witte rook. En het peil in het expansievaatje lijkt te dalen.
Het lijkt er dus op dat de koppakking weer/nog steeds lekt. Of weet iemand hoe je witte rook kunt krijgen zonder lekke koppakking?
Wij zijn nu bang dat de eerdere mishandeling bij de vorige eigenaar er een scheur in de kop, of de cilinderwand gekomen is. De kop hebben we geïnspecteerd en niets van scheuren of zo gezien. Aan de bovenrand van de cilinderbus valt ook niets te zien.
Wij worden er heel verdrietig van en willen hem met deze kop en cilinder eigenlijk niet meer open maken. Weet iemand een gebruikt blok? Of een top end met zuiger?