Bedankt voor de informatie. Ik heb wat meer opgezocht over de Tourance series. Heb jij de exp of next ook overwogen?Ik heb de Metzeler Tourance gehad en was daar redelijk tevreden over. Vorig jaar van november tot maart achter een Heidenau K60 Scout erop gehad als soort van winterband en die beviel qua grip goed. Gonst wel vanwege de profielstructuur. Sinds mei afgelopen jaar Michelin Pilot Active erop (voor en achter), die bevielen op mijn Yamaha Diversion 600 goed, maar op de F650 funduro wat minder. Vooral in de regen bevallen deze mij niet.
Overall was ik het meest tevreden met de Metzeler tourance (volgens mij ook af fabriek gemonteerd) en die gaan er dus bij de volgende bandenwissel ook weer op voor en achter.
Overall was ik het meest tevreden met de Metzeler tourance (volgens mij ook af fabriek gemonteerd) en die gaan er dus bij de volgende bandenwissel ook weer op voor en achter.
De bandentechniek ook niet. De compound is met de tijd meegegaan en het karkas waarschijnlijk ook wel. Bandenfabrikanten houden alleen de oude naam en meestal profiel aan omdat in Duitsland banden op de typegoedkeuring staan.Ja leuk, maar een band welke als eerste montage bij een motor uit de jaren negentig werd gemonteerd is natuurlijk behoorlijk achterhaald. De techniek is in die, zeg, 20 jaar niet stil blijven staan.
Dat ligt er aan waar je huis woont. Ik rij graag een krijgertje op, maar niet als ik daarvoor eerst naar Boerenstronkeradeel moet rijden.Zo te zien haak ik op het perfecte moment weer in op dit topic
PS: En weet iemand anders een plaats waar ik tweedehands voorbandjes kwijt kan?
Ik rij op Anakee's de stepjes aan de grond. Ook in het terrein vallen ze niks tegen.
De F650 haalt max 170 is mijn ervaring. S banden zijn goed genoeg dus.
Welke bandenboer is dat? Ik kan ze voor die prijs niet vinden.Ja, zelf inderdaad nooit meer dan 170 op de teller gehad, maar toch... dit prijsverschil is vrij bizar
[afbeelding]
Dit is op de site van bandendealer trouwens
Welke bandenboer is dat? Ik kan ze voor die prijs niet vinden.