Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Titanium Remus Hexacone op mijn K1200S, die heeft ook geen ring nodig.

Ziet er fraai uit, en klinkt fantastisch, zeker zonder db-killer. O-)

Zo ziet het er op een K1300S uit:
[afbeelding]

Toch ook mooi, die Hexacone. Is er kwalitatief nog wezenlijk verschil tussen MIVV/ Leovince/Remus?

Ga vandaag een besluit nemen.
 
En ben voor een donker, zwaar, goed hoorbaar geluid. Zodat ze me in elk geval wél gehoord hebben als ik weer es niet of laat gezien word.
 
Ik vond de Hexacone beetje tam qua geluid. Dan zou ik voor de MIVV of de Leo Vince gaan.
Hoewel.....

Deze meneer wordt in ieder geval erg opgewonden van de Leo Vince :+ .
 
Laatst bewerkt:
Mijn K1200S is vandaag op mijn werk (bij mijn collega dus) opgehaald. Niettegenstaande hij de hele nacht en tot de vroege namiddag aan de lader gehangen heeft, startte hij toch niet -O- ze hebben hem dus buiten moeten duwen ... zal ze deugd gedaan hebben, is een helling van 21% :P ze zouden hem wel met drie geduwd hebben :+

Hopelijk heb ik hem snel weer, want vandaag was mijn laatste dagje met de GSXF, die heeft nu op de kop 100.000km *O*
 
Thanks! Remus inderdaad niet echt bijzonder.
Ik laat nog weten wat t wordt.

Je kan ook de uitlaat gewoon weglaten :+


full
 
Telefoon gekregen van de dealer. Morgenavond mag ik de motor gaan terughalen. Er zat een kortsluiting IN de batterij. Ze steken er dus een nieuwe in.

Ikke blij dat ik hem zo snel terug heb :]
 
Er zit een computer in het (lucht/benzine) mengsel regelt. Waarom zou je dan de motor opnieuw moeten afstellen?
Hmm.. Je bent de eerste van wie ik hoor dat het niet nodig is. Overal lees ik dat als je andere luchtfilters er in zet je de motor opnieuw moet laten afstellen omdat ie anders te arm gaat lopen..

Heb zelf geen idee hoe het bij de K13S zit :$
 
Er is moeten en moeten.

BMW's lopen van zichzelf al erg arm en met een ander filter gaat dat niet minder worden. Verschijnselen als KFR alleen maar erger met andere uitlaatdempers en lichtfilters. Je kunt daar omheen rijden en niet elke motor (als in zeflde type, ander exemplaar!) heeft er evenveel last van. Maar met een powercommander oid die goed is afgesteld merk je dan ineens hoeveel beter het kan (en hoort).
 
Laatst bewerkt:
Er is moeten en moeten.

BMW's lopen van zichzelf al erg arm en met een ander filter gaat dat niet minder worden. Verschijnselen als KFR alleen maar erger met andere uitlaatdempers en lichtfilters. Je kunt daar omheen rijden en niet elke motor (als in zeflde type, ander exemplaar!) heeft er evenveel last van. Maar met een powercommander oid die goed is afgesteld merk je dan ineens hoeveel beter het kan (en hoort).
Samengevat: Als je het doet, doet het goed en zet de combo PC + luchtfilters erop.

Daar kan ik wat mee :) Dank u :}

Heeft iemand een adresje waar men de hele zaak er voor je in zet en de boel goed weet in te stellen?
 
Binnen 2 weken 2 mooie ritjes gemaakt met de K1200s. De eerste bestemming was Epen, net onder Valkenburg. Met vrouwlief achterop en 2 tasjes met wat onderbroeken en sokken op weg.

Eerst over de snwelweg richting Namen, om vanuit daar binnendoor richting Zuid Limburg te rijden.

Onderweg even de noodzakelijke cafeïne om op te laden en op te warmen. De HVV zorgde ervoor dat ik niet helemaal wegrilde in m’n leren pak…..valt toch een beetje tegen die lente.
De navigatie gekoppeld aan een BT headset werkte toen nog prima.

Toch een mooi stukje Ardennen, van Huy zo binnendoor richting Spa en daarna naar boven richting Zuid Limburg. De Duo eigenschappen bevallen goed. Zowel voor passagier als rijder.
De BT headset ging echter steeds meer kuren vertonen. Iedere keer werd de verbinding verbroken om op een gegeven moment helemaal niet meer te koppelen. :') Ook thuis niet meer aan de praat gekregen. Apparaatje weer teruggestuurd, ben benieuwd wat de uitslag hiervan wordt.
Daarna verder gereden op het beeldscherm van de navi, wat uiteindelijk ook went.
Eind van de middag aangekomen om lekker aan te schuiven bij het avondeten.

Het weer werd alleen maar beter naarmate de dag vorderde. Om nog even heerlijk in de tuinstoelen bij te komen. :)

We kwamen even een nachtje op bezoek bij schoonpa en ma om de dag erop weer richting huis te gaan.
 
Gisteren teruggekomen van een 5 daagse trip rond Winterberg (Sauerland). Reisgezelschap dit keer iets anders, in de vorm van een maatje met een hayabusa.
We weten het, de tassenset combineert niet heel fijn met de kleuren van de bikes.

Mooie combinatie al zeg ik het zelf: 8-)


Vanuit regio Rotterdam richting winterberg. Laaste stuk lekker binnendoor gereden en aangekomen bij Hotel Herrloh Winterberg | Overnachten direct aan de piste!

Vriendelijk ontvangst en we konden onze motoren kwijt in een ruime garage. De zomer lijkt echt los te komen. Heerlijk weer en eerst even bijkomen met een Warsteiner.
Daarna nog even een Schnitzel gepakt in het centrum. Viel wel op dat het erg stil was en weinig leven. Tijdens de werkweek is er weinig volk. In het weekend komen er meer motorrijders aanwaaien.
De volgende dagen lekker op pad. Mooi landschap, mooie bochten en af en toe kom je nog een toekomstige biefstuk tegen

Drie dagen prima vermaakt in het Sauerland. Bij Diemelsee nog heel veel motorrijders tegengekomen.

 
Laatst bewerkt:
Mooi reisverslag! :)
Moet wel steeds lachen om de kleur van je tassen ;)

Je motor ziet er goed uit zeg!
 
Laatst bewerkt:
AlexR! was er ook...:

Gisteren teruggekomen van een 5 daagse trip rond Winterberg (Sauerland).

Reisgezelschap dit keer iets anders, in de vorm van een maatje met een hayabusa.
We weten het, de tassenset combineert niet heel fijn met de kleuren van de bikes.


...ha : ik heb jullie gisterochtend zien rijden !...
...dat was om half 11...

...op dat moment stonden bij een kruising waar jullie net rechts af waren gegaan ; bij ons moest bijna ieder-1 iets warmers onder de jas aan trekken, omdat ze van mening waren dat het koud was...

...nadat een handje vol dat warmers aan hadden konden we weer door, en hadden we even later die koeien op de weg ook voor ons...



...ons was met een hele groep ; een paar RT's, 2 stuks K1600, een K1200LT, een F800, een rode Guzzi, en 2 stuks GS'sen (totaal 10 motoren)...

...ons waren ook onderweg naar huis, na twee nachtjes Bad Fredeburg (en omgeving)...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan