Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou had ik vroeger ( toen we nog jong waren) een R60/2 en ik heb het idee dat er toen weinig problemen waren met de cardan van BMW's.
Daar hebben ze dan ook hun naam aan te danken van onverwoestbare doorrijder van alle seizoenen.
Hoe kan het dan dat er nu zoveel problemen zijn met die cardan en (bij de K's) de koppeling en versnellingsbak?
Is dat nou echt zo erg of zou het zo zijn dat het opvalt omdat je dat van een BMW niet verwacht?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat BMW bewust bezuinigd op kwaliteit.

Modeljaren 2005 en 2006 was het echt zo erg (ken mensen die 2 cardans en 1 versnellingsbak kapot gereden hebben binnen 3jr, en dat stond zeker niet op zichzelf). Naar wat ik vernomen heb is het sinds 2007/8 echt beter. (ken er verschillende die probleemloos rondrijden)
 
full


... de beste wensen allemaal. :]
 
Hoi allemaal, de beste wensen nog om te beginnen!

Ik lees al een tijdje mee en ik ben eruit.. mijn volgende liefde wordt een K1300R uit 2010. :D
Op het internet heb ik gelezen dat deze in 2010 is uitgekomen. Ik had echter nog wat vragen waarvan ik geen antwoorden kon vinden op het web.
- Zijn er sinds 2010 nog revisies/updates geweest voor dit model?
- Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aankoop? (ik ben van plan om de motor in Duitsland te kopen)
- Wat zijn de onderhoudsintervallen?

.. behalve dat ik in bijna alle reviews lees dat de fiets een beresterk blok heeft en als een beest gaat ben ik nauwelijks negatieve punten tegen gekomen. Wat is jullie ervaring?

Dank jullie alvast hartelijk :)
 
Goedemorgen,

Sinds najaar 2013 ben ik de trotse eigenaar van een k1200s. Wat toch wel een overstap was komende vanaf een cbr600. Hoe dan ook, ik ga eens rustig door deze pagina's bladeren voor alle ins en outs van de fiets...

Gisteren eerste ritje van dit jaar gedaan, foto houden jullie tegoed. Formaat te groot B|
 
Zeker niet. Maar ik zal me waarschijnlijk tot in lengte van dagen blijven afvragen waarom ze de zwarte niet (ook) hebben geleverd met het zwarte frame, zwarte paralever, zwarte duolever en zwarte wielen.
 
Heb nog een MRA ruit voor een K1300S

Type KBA 90512

Prijs komen we wel uit

Mvg Albert
 
Laatst bewerkt:
Heeft een van jullie ook ervaringen met het uitwisselen van de koppeling?
Is ie dan in z'n geheel vervangen, of alleen de platen.
Welke remschijven zijn het meest geschikt als vervanger?
De mijne zijn nog maar 4mm dus op..... :(
 
afterburn kan die gasten van BMW maar niet doorgronden...:

Maar ik zal me waarschijnlijk tot in lengte van dagen blijven afvragen waarom ze de zwarte niet (ook) hebben geleverd met het zwarte frame, zwarte paralever, zwarte duolever en zwarte wielen.

...en dan soortgelijk als bij de K1300R, zeg maar...
...alles mooi donker...


...'k was trouwens vorige week nog even bij een BMW dealer in het altijd gezellige Friesland, en daar stond een spiksplinternieuwe K1300S in BMW-Motorsport kleuren ; en ik moet toch zeggen dat zoiets ook een hele frisse kleurcombi is !...

...fietsen zijn gespoten in Assen bij MotoPaints...



bmw%20k1300.jpg




...de S die ik heb zien staan, is de achterste van de twee, dus met het rood er in...
 
Heel gaaf Ron! Super dikke fietsen.

Wat spuitwerk van een andere orde: ik heb een plekje laten overspuiten en gelijk dat lelijke plastieke accudeksel mee laten nemen.
Ben benieuwd.
 
Heeft een van jullie ook ervaringen met het uitwisselen van de koppeling?
Is ie dan in z'n geheel vervangen, of alleen de platen.
Welke remschijven zijn het meest geschikt als vervanger?
De mijne zijn nog maar 4mm dus op..... :(
Breek me de bek niet open over de koppeling......

Op mijn website staat ergens een verhaal over wat ik gedaan heb cq wat ik heb doorgemaakt.

Remschijven heb ik vervangen voor Brembo Oro aftermarket schijven via ks-parts.de. Kwam op 265.80 euro voor 2 schijven + 2 sets Brembo remblokken en inclusief verzendkosten. Goeie club met goede prijzen, snel contact en snelle levering vanuit Duitsland.
 
...en dan soortgelijk als bij de K1300R, zeg maar...
...alles mooi donker...


...'k was trouwens vorige week nog even bij een BMW dealer in het altijd gezellige Friesland, en daar stond een spiksplinternieuwe K1300S in BMW-Motorsport kleuren ; en ik moet toch zeggen dat zoiets ook een hele frisse kleurcombi is !...

...fietsen zijn gespoten in Assen bij MotoPaints...



[afbeelding]



...de S die ik heb zien staan, is de achterste van de twee, dus met het rood er in...
Dat is wel erg gaaf spuitwerk. Een van de mooiste die ik tot op heden gezien heb. Jammer dat dit niet werkt op de 1200 ivm andere design van de zijpanelen.
 
...ja, mooi hè ?!...

...ik dacht eerst dat het af-fabriek was, maar ik heb even over het plaatwerk heen gevoeld, en je voelde geen overgangen..., m.a.w., alle lijnen en tekst is spuitwerk, geen stickerprut...

...toen dacht ik al dat het wel eens van Roger (Moto Paints Assen) zijn hand kon zijn...
...want hij heeft tenslotte ook de onderkuip op mijn R1200S gedaan ; en het klopte inderdaad...

...spuitwerk uit Assen...
...'n vakman !... :Y
 
Ja inderdaad. Wij hebben er ook zo eentje hier in de buurt, die heeft mijn onderkuip gespoten op de 1100S. Die jongens zijn hun gewicht in goud waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan