Kneiter.. Klopt die teller?! Ik ben nog n gruwelijke noob op assen maar 260 in dat latere stuk.. Tering joh
Ik heb ook n filmpie.. Ben benieuwd wat de meer ervaren mensen er van zeggen. T meeste moeite heb ik met de scherpe linkse na startfinish.
Iemand tips?
Nou, voor de eerste keer op Assen/een circuit is dit echt heel erg goed! Je knijpt de motor lekker uit, weinig pauze tussen volgas/remmen en je gaat lekker plat.
Ik ben met een 1.57 op een 600 ook nog iemand die wel wat bij kan leren dus er zijn er vast die meer geschikt zijn om tips te geven maar ik zie als "medestudent" wel een paar dingen die je makkelijk kunt verbeteren. Vanaf start/finish:
-Probeer de Haarbocht na het 150 meter bord aan te remmen en er minder snelheid uit te remmen, nu neem je te weinig snelheid mee Haarbocht-uit.
-Pak die kerb aan de rechterkant in Madijk, daardoor kan je de motor meer rechtop houden en tot Ossenbroeken-in vol gas blijven geven.
-Ossenbroeken: Hier zijn de meningen over verdeeld, veel lijnen en stijlen mogelijk. Je gaat er al erg snel en plat doorheen en maakt er al mooi "één bocht" van.
-Strubben wijder aansnijden (iets meer rechtdoor rijden) en dan met minder snelheid hard plat linksaf en zorgen dat je de apex kust (Je kunt aan de bandensporen zien waar je de apex moet "kussen") Daardoor kun je motor eerder rechtop zetten en eerder vol op het gas waardoor je de Strubben uiteindelijk sneller neemt ondanks dat je langzamer door het eerste stuk gaat.
-Aanremmen Ruskenhoek, rempunt op 100 meter bord is zeker haalbaar, bouw het rustig op en rem de Ruskenhoek steeds later aan. Lijn door de Ruskenhoek over de kerb rechts heen is prima, wel iets meer snelheid meenemen.
-Stekkenwal, soms pak je de apex, soms mis je hem.
-De Bult, je mist de apex continu, kost tijd.
-Mandenveen/Duikersloot: Je maakt er mooi één bocht van maar probeer hem wel iets wijder aan te snijden en de apex aan het eind van de bocht te pakken. Je kunt de motor dan eerder overeind zetten en daardoor eerder volgas.
-Hoge Heide: door blijven accelereren en over de kerbs links en rechts rijden. Je hoort in zijn zes te komen voor aansnijden Ramshoek, red je dat niet terwijl je continu vol gas houdt vanuit Meeuwenmeer dan moet je achter een groter tandwiel steken.
-Ramshoek: Hier zit je echt veel te veel naar links en verlies je het meeste tijd. Eng in het begin, maar zeker niet remmen, (gas dicht en wat rechtop gaan zitten remt al behoorlijk af, ik zelf ga terug naar vijf) en de motor helemaal naar rechts buiten laten lopen. Daarna insturen en de apex kussen en weer vol op het gas richting GT.
-GT: Veel later aanremmen en probeer de GT zelf meer "rechtdoor" te nemen. Dus over de beide en eventueel zelfs de derde kerb heenrijden bij droog weer is prima en sneller.
Je hebt er duidelijk aanleg voor, ik denk dat alleen al door simpelweg iets betere lijnen rijden je heel snel onder de 2 minuten uit gaat komen. (Waar ik twee jaar over gedaan heb, haha.)