Die dingen breken nooit meer , zijn niet meer de oude van heel lang geledenHeren,
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op een monster uit de 696 serie van 2008 a 2009 ongeveer. Zijn er buiten de riemen om nog speciale dingen om op te letten? En riemen moeten vervangen worden bij 24k km toch?
Ik heb eventueel 1 op het oog waar de riemen zijn vervangen in 2015, maar sindsdien maar 3k km gereden. Beter dan gewoon de riemen te vervangen neem ik aan?
Laatst wist iemand (een monteur) mij te vertellen dat de riemen al na 5 jaar vervangen moeten worden. In 4 jaar heb ik net 10.000km gereden. Km-technisch kan ik nog zo’n 4 a 5 jaar vooruit. Juist het stilstaan was slecht volgens hem....
De riemen van mijn Goldwing hebben 28jaar en 106000km op de motor gezeten,ik heb ze pas geleden vervangen maar zagen er nog goed uit.Volgens Ducati moeten ze zelfs elke 2 jaar vervangen worden (of elke 24000 km - althans bij mijn 695). Die van mij moeten deze zomer ook weer vervangen worden eigenlijk. Denk wel dat ik het doe, een set kost inderdaad 100 euro incl. btw en het is goed zelf te doen.
Is meer voor de zekerheid,fabrikanten willen niet het risico lopen op claims dus gaan aan de veilige kant zitten,en ook moeten ze rekening houden metDe riem in mn Pan European zit er ook al ruim 20 jaar en 135.000 km in, bij mijn auto hoefde het spul pas bij 210.000 worden vervagen. Waarom het bij een Duc zo vaak moet?
Komt omdat ze vroeger van ander spul waren gemaakt , tegenwoordig zijn ze bulletproofDe riem in mn Pan European zit er ook al ruim 20 jaar en 135.000 km in, bij mijn auto hoefde het spul pas bij 210.000 worden vervagen. Waarom het bij een Duc zo vaak moet?
Denk dat de riem bij een Duc wel aan heel wat meer hitte wordt blootgesteld dan een riem in een watergekoelde motor.De riem in mn Pan European zit er ook al ruim 20 jaar en 135.000 km in, bij mijn auto hoefde het spul pas bij 210.000 worden vervagen. Waarom het bij een Duc zo vaak moet?
Ik heb jaren een Monster 900 uit '99 gereden en die had hetzelfde. Hoe ik ermee omging: als je weet dat je naar neutraal terug wil, doe dat dan terwijl de motor nog een (heel klein) beetje rolt en niet als je helemaal stil staat.Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezig van een monster 800 ie uit 2003. Is het een kwaaltje dat ze lastig in de neutraal te krijgen is of mankeert er wat aan mijn motor?
Ik dacht, ik vraag het in dit topic ook maar even.
Ben nog met rijles bezig, maar ik zit er aan te denken om tzt een Monster 600 of 900 te kopen. Ik ben er stiekem een beetje verliefd op geworden en zijn qua prijs best aantrekkelijk. Moet er nog wel even op zitten en mee rijden natuurlijk, maar ik vroeg me af hoe deze modellen qua onderhoud zijn. Ik wil niet om de haverklap iets moeten laten vervangen namelijk.
Dus, zijn ze een beetje betrouwbaar en aan te raden als eerste motor? Misschien ook niet helemaal onbelangrijk, i.v.m. leeftijd ga ik wel voor een 35 kw motor, ik mag straks nog niet onbeperkt rijden. Ik wil hem ook voor woon-werk-school verkeer gebruiken en af en toe een langere rit.
Ik dacht, ik vraag het in dit topic ook maar even.
Ben nog met rijles bezig, maar ik zit er aan te denken om tzt een Monster 600 of 900 te kopen. Ik ben er stiekem een beetje verliefd op geworden en zijn qua prijs best aantrekkelijk. Moet er nog wel even op zitten en mee rijden natuurlijk, maar ik vroeg me af hoe deze modellen qua onderhoud zijn. Ik wil niet om de haverklap iets moeten laten vervangen namelijk.
Dus, zijn ze een beetje betrouwbaar en aan te raden als eerste motor? Misschien ook niet helemaal onbelangrijk, i.v.m. leeftijd ga ik wel voor een 35 kw motor, ik mag straks nog niet onbeperkt rijden. Ik wil hem ook voor woon-werk-school verkeer gebruiken en af en toe een langere rit.