Het enige echte Yamaha YZF-R6 topic Deel 47 "Andere Tijden"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van xenon / projectors op een r6 van 2006? Of weet iemand een adresje waar je dit kan laten doen? Ik zou dit graag laten doen of zelf doen maar weet niet of dit heel moeilijk is ?
 
Het zal de omwonende worst zijn welk soort geluid een motor of auto maakt.

Er is gewoon een vergunning afgegeven voor 95dB zoals bijvoorbeeld op Zolder en daar dien je aan te voldoen. Op Zandvoort wordt er nauwelijks op gelet maar op Zolder krijg je een eigen transponder mee en wordt je gewoon van de baan afgehaald als je teveel geluid produceert.

Op Zolder moet je dus even 2x gas liften als je langs de meetpunten rijdt ;)

Maar hoe kunnen ze nu een vaste db waarde aanhouden voor een motor? Elke motor produceert een andere hoeveelheid db's. Sommige motoren zitten op 89 db (duc 748 als makkelijk voorbeeld), maar het geluid is doordringender dan mijn r6 (en die is standaard 93). Er zijn ook motoren die nog veel meer of minder db's standaard produceren. Dus, hoe kan dat nou een standaard zijn?

wel klote, betekent dat ik dus zowieso al niet naar zolder hoef (en dit is wel lekker dichtbij voor mij).
 
Of samen langs de paal, Of gewoon iets doen aan je geluid. Originele demper, betere db killer, beter isoleren. Mogelijkheden zat, geen reden om Zolder over te slaan.
 
Met een R6 met standaard uitlaat is er geen probleem. Ik haal 99 db als ik me niet inhoud. Maar ff wat later op het gas en iets eerder opschakelen,op een meetpunt, en je hebt ook geen probleem. En je levert amper ronde tijd in op die manier. Je mag een keer de zwarte vlag zien en dan weer doorrijden. Pas na de tweede keer op een dag is het over. Goed te doen dus!
Moet je niet als laatst een Aussie, wonend in Amsterdam...stond naast me, avond ervoor al, bus gehuurd voor twee dagen, naar Zolder, een sessie gereden en al meteen twee keer zwart...dan ben je dom bezig! Ook op R6, 2008, niet standaard uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
@ evilsniper dat ziet er echt heel gaaf uit... hoelang heb je erover gedaan ongeveer en is het makkelijk zelf te doen?
Kan tot nu toe nog geen bedrijf vinden op die het doet monteren...
 
Rij elk jaar naar de TT met een gast die er een superbike stuur op heeft zitten... beviel hem goed zei die, veel betere zit. Maar een ander zal waarschijnlijk zeggen dat het helemaal niets is..

Het zag er iig niet verkeerd uit..
 
Volgende spullen te koop voor R6 2006/2007/2008, voor zover ik weet.

Bij interesse PM'en.

PC3 - 125,- euro
ignition module - 125,- euro
BMC luchtfilter - 35,- euro
uitlaatspruitstuk zonder katalysator - 115,- euro.

aylk5z.jpg


2dbnr7l.jpg


5d4bdk.jpg


2dv8yo5.jpg


ibfj9c.jpg


18n4lt.jpg


2dv24y0.jpg
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met 190 achterband? voor het nieuwe seizoen moet ik een nieuwe achterband en ik twijfel tussen een 180 (wat ik nu heb) en een 190.
 
Op een R6 past geen 190! Daar heb je een 6" wiel voor nodig. Dit geeft je in het grensgebied alleen maar grip verlies omdat de flank naar binnen trekt door het te smalle wiel. Als je een bredere look zoekt monteer dan een Dunlop. Deze zijn echt een stuk breder dan bv een Pirelli.
 
Standaard is 55 hoog je kunt ook voor 60 gaan, hebben de racers wel vaker.
Maar ja daar wordt die niet breder van.
 
Op een R6 past geen 190! Daar heb je een 6" wiel voor nodig. Dit geeft je in het grensgebied alleen maar grip verlies omdat de flank naar binnen trekt door het te smalle wiel. Als je een bredere look zoekt monteer dan een Dunlop. Deze zijn echt een stuk breder dan bv een Pirelli.

Hoe kom jij aan die wijsheid?

Dunlop maakt 180 en 190 achterbanden. Dan bv 190/55 waar ik al 6 jaar mee rijd.
Mijn ervaring is heel prettig met een 190 achterband op een R6 op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een andere ruitje op mijn r6 uit 2006.

Nu Staan er wel op alieexpres bv maar daar zal de kwaliteit niet geweldig van zijn denk ik zo. Heeft iemand ervaring met deze of andere merken zoals puig? En hebben jullie dezelfde type als origineel of hoger of met bubble erop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan