~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

[afbeelding]

Meteen aangrijpen is niet goed. Dat betekent dat er iets niet goed zit. Kickstarter moet eerst een cm of 10 "vrij" lopen en dan aangrijpen. Vandaar dat de kickstarter iets meer terug is gezet, anders staat deze te hoog om aan te trappen, lijkt mij.

[afbeelding]

Bron:http://www.xt500.co/kickstart-component-woes-t1892.html
Het enkelbeschermingsplaatje, nog steeds gewoon te koop.
 
[afbeelding]

Meteen aangrijpen is niet goed. Dat betekent dat er iets niet goed zit. Kickstarter moet eerst een cm of 10 "vrij" lopen en dan aangrijpen. Vandaar dat de kickstarter iets meer terug is gezet, anders staat deze te hoog om aan te trappen, lijkt mij.

[afbeelding]

Bron: Kickstart component woes....
10 cm niet aangrijpen ? Hoe wil je de motert dan aantrappen ?
 
Aanschouw het daglicht! euvel.

Stepje eraf gehaald, zodat ik hopelijk de 'kickstop' tegen zou komen..

[afbeelding]

Helaas dus... ik kon hem nog een heel stuk verder doordraaien, nu kwam die zelfs tegen het rempedaal.
Dus het lijkt mij duidelijk dat er geen sprake is van een 'kickstop' ?

Waar ik ook nog een foto van gemaakt heb is de positie vab de kick-as.

[afbeelding]

Je ziet een klein center-puntje op de as, iemand een idee of deze positie zo goed is ?

Mij lijkt er overigens niks mee mis, aangezien dat, als de kickstarter omhoog is, deze gewoon direct aangrijpt als je wilt kicken.

Wie het weet mag het zeggen...

Ik lees hier toevallig even een stukje mee en zie meteen een euvel wat ik ook heb... Bij komt de kickstarter ook tegen de voetsteun aan. Altijd wel het idee gehad dat dit niet zo hoort, maar ik heb verder ook geen andere problemen. Nog nooit geprobeerd of hij nog verder kan als ik de voetsteun eraf haal. Binnenkort even testen. Ben benieuwd naar jou uitslag als het blok open is.
 
Hoho,

Zoveel haast ga ik niet hebben hoor met het open maken van het motorblok. (afhalen van het carter dekseltje)
Ik heb dat ding zo echt jaren lang IEDERE dag aangetrapt, dus als het straks gemaakt is zal ik het voorlopig wel even best vinden. Ik heb nog een ander project dat ik eerst af wil maken, dus waarschijnlijk gaat het blokje pas in de winter open.

Tot die tijd maak ik wel iets van een rubberen dop ofzo op de plek waar de kickstarter tegenaan slaat, dat dempt dan nog wat (dat idee had ik toch al, vond het al raar dat zie hier vanuit de fabriek niets op hadden bedacht, maar wist ik veel... :') )

Het idee speelt ook in me hoofd om de XT weer naar orginelere staat te brengen. Het worden toch dure dingetjes zegmaar...
Maar dat zie ik dan wel weer...

Voorlopig heb ik nog een Honda CL360, CB125T racer, CB750K1 als projecten staan, tussendoor nog een PC50 wellicht, misschien ook nog een Puchje, en intussen de XT500, CB77 en Daf 1 tonner rijdend houden...
Dus :+
Maar eerst de CL360 afmaken, daarna kijk ik in ieder geval naar de kickstart van de XT.
Maar wacht vooral niet op wat ik aan ga treffen, dat duurt nog wel ff.

Maar wees ook voorzichtig met aantrappen, mij lukt het nu trouwens wel om hem aan te trappen zonder het stepje te raken. Maar fijn aantrappen is het niet.
Hou het goed in de gaten, en wikkel maar wat rubber ofzo om het stepje of kickstart, een straal postbode stiekjes werken denk wel goed :)
 
Ik heb voorlopig ook geen plannen om het blok open te maken hoor. Hij loopt verder goed dus zie nog geen reden om hem open te maken. Deze winter eerst andere plannen. Heb nu de carburateur uit elkaar liggen, revisiesetje ligt klaar. Voor mij is het ook een hobby project. Ook wel restauratieplannen maar gewoon rustig aan, steeds wat aanpakken. Showroomstaat hoeft zeker niet, het gaat om het rijden. Ik wacht dus ook zeker niet op jou hoor, maar tegen de tijd dat je het dan toch weet hoor ik het graag.

Daf 126 is ook gaaf. Jaren geleden had mijn vader een 328 als hobbyproject, ook mooi. Dan is een XT500 toch wat makkelijker, met name in de stalling :+
 
Laatst bewerkt:
Je lacht je echt rot met zo'n Daf, geweldig ding, alles kan mee, en alles gaat voor je aan de kant. Niks geen wegenbelasting, geen apk, helemaal super, en dat ding doet het altijd. Je moet alleen geen haast hebben. :) ik vind auto's zoiezo al allemaal lomp en traag, dus dan maar meteen de lompste en de traagste :+

Mag van de zomer weer voor de scouting rijden, lekker offroad en allemaal blije bekkies zien, en soms ook huilende als ze het allemaal wat te spannend vinden worden '( , altijd helemaal geweldig *D
 
Jij bent goed LePens...die bedoelde ik idd..bedankt voor het plaatsen..

Ik heb vroeger ook al twee keer een xt 600 gehad ook met vervangingsdemper maar nog nooit gehoord dat het nadelig kon zijn voor het frame.
Dat las ik hier dus voor het eerst...

gr driver
Dat is alleen bij dat bepaalde type hoor.
 
Ik lees hier toevallig even een stukje mee en zie meteen een euvel wat ik ook heb... Bij komt de kickstarter ook tegen de voetsteun aan. Altijd wel het idee gehad dat dit niet zo hoort, maar ik heb verder ook geen andere problemen. Nog nooit geprobeerd of hij nog verder kan als ik de voetsteun eraf haal. Binnenkort even testen. Ben benieuwd naar jou uitslag als het blok open is.
Onderste deel vd kickstarter een tandje naar rechts verzetten. Als daar ruimte voor is. :-)
 
Dat kan je zien aan dat rare loze armpje onder je uitlaat.
Heb jij dan een voorbeeld hoe het moet zitten inclusief de Leovince die nu bovenin met 2 bouten vast zit.Ik kan me ook niet ffe bedenken wat er dan tussen zou moeten oid.
 
Test.
..Ben even via mijn mob.fhone /photobucket wat aan het uitproberen qua foto,s pplaatsen..
 
Laatst bewerkt:
Jij bent goed LePens...die bedoelde ik idd..bedankt voor het plaatsen..

Ik heb vroeger ook al twee keer een xt 600 gehad ook met vervangingsdemper maar nog nooit gehoord dat het nadelig kon zijn voor het frame.
Dat las ik hier dus voor het eerst...

gr driver

0000018484_350.jpg

graag gedaan ;)

ik heb al bijna het achterspatbord op mijn xt zitten na deze bijna een jaar te hebben laten verstoffen :/
 
:Y leukste motor die ik heb

leukste ontspannen uitlaat geluid.

leukste gekste ritjes mee gehad ; bos , langs spoorlijn door een tunnel, heide, kwartier kickstarten met de dodemans knop verkeerd... ok dat was wat minder... , 1495 x 5 ,minuten trappen met warme motor tot ik er achter kwam dat de inlaatrubbers valse lucht doorlieten.

je kan wel een keer komen kijken hoor, maar ik vergeet het steeds :/
 
Vraagje aan de XT500 kenners hier. Vandaag de carburateur terug gemonteerd nadat ik een revisiesetje heb gemonteerd. Alles is schoon en de meeste onderdelen vernieuwd. Ook nog een nieuwe bougie gemonteerd en contactpunten afgesteld en nieuwe schone benzine in de tank gegooid. Starten ging vrij makkelijk, maar hij wil niet stationair lopen. Zolang de choke erop staat loopt hij eigenlijk prima, maar zodra ik de choke uitzet slaat hij af. Opnieuw starten met choke gaat prima, maar als de choke eraf gaat valt hij weer uit. Ik heb de luchtstelschroef opgedraaid tot hij niet meer hoger ging lopen, maar ook toen viel hij uit zodra ik de choke terugzet.

Iemand enig idee wat ik moet doen?
 
Kan het me niet voorstellen, maar ik zal het toch nog eens checken. Sproeiers zijn nieuw en alles was schoon, maar misschien restje vuil uit de tank.

Zou het ook misschien kunnen dat de hoogte van de naald niet goed is? Ik heb dezelfde hoogte gedaan als de oude stond, maar die was behoorlijk versleten. Ik weet alleen niet of je dan ook deze symptomen hebt?
 
Naaldhoogte staat los van stationair gedeelte. Het moet in het stationair gedeelte zitten. Mengelschroef eruit en nogmaals het hele stationaire traject goed schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan