~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik heb even gemeten.

Bekijk bijlage 1590200
Dit stukje is +/- 133 mm lang. Gemeten vanaf de hoek tot aan de buitenkant van de valbeugel.

Bekijk bijlage 1590201

Op deze foto kun je goed zien dat de valbeugel een stuk uitsteekt op mijn 3yf. Het kan wel, maar het ziet er een beetje raar uit.

Gr, Patrick
Bekijk bijlage 1591616
Dat is bij mijn beugel wel een stuk minder, dus denk dat we een winnaar hebben :) PXL_20210202_190448554~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien we 't toch over remmen hebben:

het voorwiel van m'n 3AJ vervang ik door een wiel gemaakt met de naaf van een 3TB en een Excel velg. Opzich past alles, alleen is er iets raar met de remschijf/naaf interactie. De originele naaf heeft M6 bouten, de schijf heeft 7 mm gaten en de nieuwe naaf heeft M8 bouten. Nu dacht ik slim te zijn door gewoon nieuwe bouten te kopen voor een 3TB, maar die zijn ook M6. Heb ik nou gewoon de bouten van de verkeerde 3TB gekocht of is de naaf aangepast?

edit: een paar foto's van de 3AJ kan geen kwaad:
DangCo1.jpg


De ophanging is gecontroleerd, schoongemaakt en weer goed ingevet:
sXNw5ZQ.jpg


Nieuw setje Mitas E-07 liggen al klaar:
YVrJIr3.jpg


Dit vond ik ook wel opvallend, het verschil tussen de nieuwe Brembo remblokken en wat er in zat:
kCEP6JM.jpg
 
Laatst bewerkt:
De originele naaf heeft M6 bouten, de schijf heeft 7 mm gaten en de nieuwe naaf heeft M8 bouten.

Die snap ik even niet?
Hoe ga je die m8 bouten door de 7mm gaten van de schijf krijgen?
 
De originele naaf heeft M6 bouten, de schijf heeft 7 mm gaten en de nieuwe naaf heeft M8 bouten.

Die snap ik even niet?
Hoe ga je die m8 bouten door de 7mm gaten van de schijf krijgen?
Uitboren ;)

De schijf heeft genoeg vlees, maar ik was benieuwd of ik eventueel een andere schijf kan kopen met de juiste diameter gaten, of dat de naam in het verleden aangepast is.
 
Alie dempertje maar eens vervangen door een Leovince.
Klinkt een stuk beter, nog wel wat lawaaiïg.
Op zoek naar een db killer dan maar....

Bekijk bijlage 1598875

 
Dankje PatrickZ, Ik had deze advertentie ook gezien, is helaas een 2KF frame. (ik heb nog een 34L blok liggen en wil daarom graag een bijbehorend frame)
 
Welcher Motor passt in welche XT600 :

Fahrzeugtyppassender Motorzus. Arbeiten
Ténéré Typ 34L
Bj 83/84
Ténéré Typ 55W Bj 85 keine
TT600 Typ 59 XLima muss geändert werden, Achtung! Getriebeübersetzung anders
XT600 Typ 43F Bj 84-86Lima wechseln
XT600 Typ 2KF Bj 87-89Lima wechseln
Ténéré Typ 55W
Bj 85
Ténéré Typ 34L Bj 83/84keine
TT600 Typ 59X Bj 84-91Lima muss geändert werden, Achtung! Getriebeübersetzung anders
XT600 Typ 43F Bj 84-86Lima wechseln
XT600 Typ 2KF Bj 87-89Lima wechseln
Ténéré Typ 1VJ
Bj 86/87
Ténéré Typ 3AJ Bj 88-91keine
XT600 E Typ 3TB/3UW Bj 90-jetztLima plus Polrad mit Deckel wechseln. Achtung! Ab Bj 95 ist die Kupplungsanlenkung
auf der rechten Seite. Kupplungszug von XTZ 660, oder XT600 ab 95 verbauen.
XT600 K Typ 3TB/3UW Bj 90-jetztLima wechseln, hierbei hat man aber nur noch den Kickstarter und muss die Elektrik entfernen, die mit der E-Starteinrichtung zu tun hat.
Ténéré Typ 3AJ
Bj 88-91
Motoren passen,wie bei Ténéré 1VJ, siehe oben
XT600 Typ 43F
Bj 84-86
Ténéré Typ 34l/Ténéré Typ 55W Bj 83-85keine
TT600 Typ 59X Bj 84-91Lima muss gewechselt werden, Getriebeübersetzung anders
XT600 Typ 2KF
Bj 87-89
wie bei XT600 Typ 43F (siehe oben)
XT600 Typ 3TB/3UW
Bj 90 - jetzt
Motoren passen von Ténéré ab Bj 86-91,
Typen 1VJ/3AJ
Lima und Deckel müssen gewechselt werden
TT600S/E Belgarda ab Bj 94Lima + Deckel wechseln
 
@Raymond W ik heb al een frame liggen waarop het zou passen, dat is niet het probleem. Ik wil alleen voor de verzekering en de RDW mocht er een controle zijn, dat de framecode en de motorblokcode overeenkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan