~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

1672425158096.png


We kijken in de onderkant van de binnenpoot
 
Ik weet niet zeker welke glijbus je bedoelt. Van de demper, of binnenpoot?
Ik heb de glijbus van de binnenpoot verwijderd en het nog eens geprobeerd. Het ging even beter, maar al gauw blijft de compressie tegenvallen. De binnenpoot blijft op het onderste punt plakken, en je moet deze met moeite weer omhoog trekken.

edit:
Ik heb het uit elkaar gehaald, nogmaals in elkaar gezet en opnieuw geprobeerd. Met glijbus en al werkt de compressie met moeite op en neer. Ik vraag me af of er vuiligheid o.i.d bij de oliegaatjes van de binnenpoot een rol spelen.
Je poot is krom.
 
Kan het vuil onderin de buitenpoot zijn waardoor je nummer 12 als het waren scheef trekt.
Ik dacht zelf ook zoiets, maar de buitenpoot lijkt in orde. Echter bij de binnenpoot heb je aan de onderkant een interne ring. Deze heeft normaal gesproken volledige speling. Bij mij zit die deels geblokkeerd. Dus ik denk dat ik een compressor ga zoeken om te kijken of er vuiligheid o.i.d de boel blokkeert.
 

Bijlagen

  • xt600.jpg
    xt600.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 19

Ik ben bezig met een oude xt350 '85 weer fatsoenlijk aan het lopen te krijgen. Nu wou ik een carburateur revisiesetje bestellen maar het valt nog niet mee om iets fatsoenlijks te vinden. Over de bovenstaande Keyster-set had ik al wel wat positieve dingen gelezen.
Nu staat er met vet gedrukte letters bij dat deze set voor een Amerikaanse afstelling is. Iemand enig idee wat er anders is aan een Amerikaanse afstelling? Ik weet dat in bepaalde staten in de VS de luchtschroef met een dikke prop "vast" zit, maar volgens mij staat op bovenstaande Keyster set wel de luchtschroef op de foto....

Ik hoor graag over ervaringen van mensen die bekend zijn met de Keyster revisieset.

Zijn er trouwens ook revisiesetjes voor de secundaire carburateur?
 
Laatst bewerkt:
Amerikaanse afstelling zal heel mager zijn,
ivm de californische milieu eisen..

mogelijk is er ook een Zwitserse (echt waar) set/ afstelling..

die schijnt best goed te zijn,
waarschijnlijk kan je bij kedo.de wel eea krijgen..
👍🏽👍🏽
 
In `85 was er alleen de usa versie.
Op het linker plaatje zie je dat nr6 de stationair sproeier is.
Op het rechter plaatje >`86 is nr6 de lucht afstelschroef

revisiesetjes zijn er niet veel, losse onderdelen wel.
Hopelijk zijn je inlaatrubbers nog in orde anders zou ik die heel snel bij roukama bestellen want daar zijn ze nog maar €89
(kedo €106 p/s)
95fa1b3cb6eda51658382efb957930c4.png092239b11d49cd5e0e6a3b82db2501d3.png
 
Inlaatrubbers zitten er al nieuw op.
Keyster heeft ook een revisiesetje (KY-0720N) voor beide carburateurs. Alleen te koop in de VS..... lange levertijd....'(

Van het weekend eerst de carbs nóg maar een x helemaal uit elkaar en alles nog maar eens zeer grondig reinigen. Alle o-ringen zijn reeds vervangen en de naalden en sproeiers zijn nog origineel en zien er (op het oog) nog perfect uit.

De motor start vlot. Eerst een paar keer rustig doortrappen met het contact uit. Dan het contact aan en bij de eerste kick loopt de motor redelijk mooi stationair, echter, de choke staat dan helemaal open en het toerental zou dan m.i. toch minimaal rond de 2000 toeren moeten zijn. Dit is niet het geval.
Ik schat (er zitten geen meters meer op) dat het toerental rond de 1200 zit. Bij het minste streepje gas slaat hij af.
Als ik hem wat langer laat lopen kan ik na een paar minuten heel voorzichtig met het gas gaan spelen. Nog steeds staat de choke open. Heel voorzichtig de choke indrukken en na een paar minuten kan de choke er dan eindelijk vanaf. Ik vermoed dat het stationair circuit toch nog ergens verstopt zit.
Vlotterhoogte staat op 6mm onder de rand van het vlotterbakje. Inlaatkleppen staan strak.... 0,08mm. 1 uitlaatklep staat 0,05mm te los dus daar moet nog een nieuwe shim in.
(iemand van hier die toevallig nog zo'n shim verwijder tooltje heeft liggen?) Anders toch maar even de nokkenasjes er uit halen.
In de secundaire carb heb ik het nog niet gezocht want die heeft, volgens mij, weinig met het stationair circuit te maken.
Zie ik nog iets over het hoofd?
De ontsteking ga ik dit weekend ook nog even checken.
 
Ha toppers, Ik wil zaterdag misschien bij een XT600E gaan kijken. Is er eentje uit 2002. Zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten? Het is niet de eerste motor die ik koop, dus de standaard zaken weet ik wel. Het gaat mij meer om type-specifieke zaken en grote/veel voorkomende problemen.
 
Ha toppers, Ik wil zaterdag misschien bij een XT600E gaan kijken. Is er eentje uit 2002. Zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten? Het is niet de eerste motor die ik koop, dus de standaard zaken weet ik wel. Het gaat mij meer om type-specifieke zaken en grote/veel voorkomende problemen.
Ik ga lekker even meelezen met je antwoorden op je vraag... Toeval wil dat ik ook aan het kijken ben naar een XT600E... Maar dan uit 2001... Rij zelf alweer wat jaren een XJR1300, maar wil er eens iet heul anders bij voor de lol... 8-)
 
Vandaag rondje op gedaan, maar voelde toch wat klein en onwennig. Zou je niet verwachten van een fiets uit 2002.
 
Heeft iemand nog shims voor de XT350 bj.'85? Ik heb er 3 nodig. 1x 240 en 2x250
Ik wil ze wel kopen of eventueel ruilen.
De maten die ik evt. wil ruilen zijn 235, 255 en 258.
En wat is de exacte diameter van de shims? (Ik ben vergeten om de diameter op te meten....:$ )
 
Weet ik, maar dat topic ligt volledig op z'n gat. Dus ik dacht, ik vraag het bij de XT kenners/sleutelaars.
Daarbij... volgens mij gebruikt Yamaha verschillende diameters die kwa maat akelig dicht bij elkaar liggen, en ik weet de diameter van de shims voor een XT350 uit 1985 niet.
 
Hi allemaal, ik dacht ik stel mn vraag hier even. Ik ben opzoek naar deze connectoren en kan ze eigenlijk niet vinden/te weten komen welke het zijn. Heeft iemand van jullie toevallig een idee waar ik ze zou kunnen bestellen en hoe ze heten?
Het zijn de connectoren van mijn knipperlichten van een wr450f 2009. Het liefst laat ik de originele knipperlichten namelijk intact.
 

Bijlagen

  • IMG_20230110_162508.jpg
    IMG_20230110_162508.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20230110_162451.jpg
    IMG_20230110_162451.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan