~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik denk eerder 23L.

Of ze voor de xtz660 bestaan zou ik niet weten, in ieder geval nog niet gezien.
Wel de byrd uitvoering maar die zijn heel duur.
EN ook niet meer te kopen toch? Als je anders weet...
Yamaha zelf heeft ook een limited Marathon-versie gehad van de 660 met een grotere tank, maar die zie je helemaal nooit.

edit: wat was oa die duitse site met informatie over de yamaha xt?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd geleden een xtz660 van iemand over genomen. Was van plan om die alleen weer rijdbaar te maken, maar dat blijkt wat meer werk te zijn dan ik had voorzien.
Voorpoten waren krom. Had gelukkig nog setje liggen.

Voorklauw uit elkaar gehaald om weer gangbaar te maken.

PXL_20231019_075100374.jpgPXL_20231019_083048334.jpgPXL_20231019_093152339.jpgPXL_20231021_104952587.jpgPXL_20231021_114820597.jpgPXL_20231021_115311523.jpg
Er miste wat beugeltjes die van ik een sloper heb afgeslepen en weer aangepast.

PXL_20231019_112856236.jpgPXL_20231019_130540950.jpg
Het is niet om aan te zien, maar hij is wel weer dicht.

PXL_20231026_101438315.jpg
Draadboom weer beetje op orde gemaakt.

PXL_20231026_113237375.MP.jpg
En nu aan het worstelen met een achter-as die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Als iemand nog tips heeft?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd geleden een xtz660 van iemand over genomen. Was van plan om die alleen weer rijdbaar te maken, maar dat blijkt wat meer werk te zijn dan ik had voorzien. Bekijk bijlage 1938699
Voorpoten waren krom. Had gelukkig nog setje liggen.

Voorklauw uit elkaar gehaald om weer gangbaar te maken.

Bekijk bijlage 1938700Bekijk bijlage 1938701Bekijk bijlage 1938702Bekijk bijlage 1938705Bekijk bijlage 1938706Bekijk bijlage 1938707
Er miste wat beugeltjes die van ik een sloper heb afgeslepen en weer aangepast.

Bekijk bijlage 1938703Bekijk bijlage 1938704
Het is niet om aan te zien, maar hij is wel weer dicht.

Bekijk bijlage 1938708
Draadboom weer beetje op orde gemaakt.

Bekijk bijlage 1938709
En nu aan het worstelen met een achter-as die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Als iemand nog tips heeft?
Heet stoken !
 
Moer op de as draaien, dan een stuk hout tegen de moer houden en een ferme tik met een vuistje.
Draaien de lagers nog of zit alles vast?


Allerlaatste middel: de brander vervangen door een recipro. :$
 
Zat de as vastgerot in de kettingspanner?


Wel zonde van de achterbrug.
Nee, dat hoopte ik, maar de spanners kreeg ik makkelijk er af. Kettindrager kreeg ik met een poulitrekker er af, maar lagers van het wiel zitten ook vastgerot.

Qua brug: eigenlijk nooit meegemaakt dat die stuk gaan, dus volgens mij weinig aan aan verloren. Voordeel van de andere brug die ik nu gemonteerd heb is dat de lagers veel beter zijn.

Ik had deze brug van de sloopmotor al bijna weggebracht naar oud ijzer omdat ik niet had verwacht dat ik deze zou moeten vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan