Iedereen alle goeds en een motorrijk 2017 gewenst.
Blade staat op het moment bij de dealer ivm met grote beurt inclusief inclusief kleppen stellen zodat ik komend jaar weer vooruit kan.
Dan moet ik nog nieuw rubber scoren, alleen de vraag wat?
Ga ik voor de nieuwe Michelin PowerRS (de opvolger van de Pilot Power) die vanaf 1 januari uitgeleverd gaan worden of wacht of wacht ik nog 2 maanden op de de op de nieuwe Dunlop Sport Smart Max (de opvolger van de Sport Smart 2) die eind februari op de markt kom.....
Wat is wijsheid.
Ik geloof er niet zo in dat je echt verschil kan merken aan de "nieuwe" banden van michelin of dunlop of welk merk dan ook.
Tenzij je een superbike/sport coureur ben en elk weekend op circuits rijd.
De grenzen van grip zoek je als normaal straatartiest niet op naar mijn idee kan je dan het best een band erop leggen waar je vanuit je onderbuik gevoel veel vertrouwen in heb.
Ik heb zelf vorige week de maxxis supermax banden (zaten erop bij aankoop) eraf laten halen en er Pirelli diablo rossoII onder laten leggen daar voel ik me fijn bij en heb deze banden al eerder gehad.
Ik had ook voor de ross III kunnen gaan die waren €40,= duurder naar mijn idee is het enigste verschil een ander profiel.
Waarschijnlijk zijn er ook wel wijzigingen in de rubber samenstelling maar zal ik die nou echt gaan merken?
We kunnen allemaal wel denken dat we Marques,Rossi of Lorenzo zijn maar dat zijn we niet hoor
Je zal ook zeker verschil voelen tussen de merken maar niet het verschil tussen bv dunlop sport smart 2 en de opvolger sport smart max.
Die verschillen zijn zo minimaal uiteindelijk zal elk bandenmerk weer met een opvolger moeten komen dus het is ook een marketingverhaal om steeds nieuwe banden te ontwikkelen die "beter" zouden zijn.
Hiermee zeg ik niet dat dat niet zo is maar daar merken wij echt niks van hoor.
Maar nogmaals tussen merken onderling zit er wel degelijk verschil en ook voor ons hobbyisten duidelijk te merken dus daar heb je zeker gelijk in.( anders had ik die maxxis banden er wel opgehouden maar heb merkbaar veel meer grip met de Pirelli).
Iemand hier die rijdt met multiclips van abm?
Overweeg ze aan te schaffen.
Geen idee wat het probleem is met je zithouding Tjeerd maar SBK stuurtje of hogere clip-ons kan.De wensen allemaal voor 2017 met veel ideaal motor weer gewenst!
Ik ben niet zo tevreden over Mn Blade. Ben vorige week nog bij n R1 van 2011 wezen kijken mooie machine maar in vergelijking met Mn Blade op diverse punten nog n beetje ouderwets! Is allemaal aan te passen natuurlijk. Maar geen zin om daar weer flink in te investeren!
Dan blijf ik toch liever op de Blade rijden
Zijn er misschien tips om de zit houding op de Blade 2010 model aan te passen?
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!
Je motor kun je nog zo mooi vinden maar als je er helemaal geen band mee hebt zou ik het weten....precies wat Andor zegt.Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!
Ik denk dat hij eerder te recht zit! Daarbij is het zadel ook heel erg groot Kun je met tweeen op! Dat is weer lastig als er eens iemand mee gaat. Ook heb ik geen band met die machine! Normaal ben ik ook al bezig met n beurtje en hem in de wax aan het zetten nu zoek ik er niet aan te beginnen
Terwijl het wel gewoon n hele mooie motor is!
Dat heb ik ookKleur doet vaak wonderen voor the Feel good, ikzelf heb iets met rood/zwart en natuurlijk je persoonlijke smaak, andere remschijven, carbon e.d.
Succes met je Feel good
Verder nog aanpassingen, kabels of slangen?
Gaskabel en nieuwe remleidingVerder nog aanpassingen, kabels of slangen?
Daar zit je behoorlijk rechtop op zo.
Dit is dan ook nog eens een stuk drastischer dan die multi-clips van ABM. Ziet er dan ook comfortabel uit. De multi-clips kunnen tot 7cm hoger dan het origineel en dat lijkt mij in combinatie met een andere pull-back ook voldoende voor mij.
Hebben jullie de prijzen van de nieuwe Blade al gezien ??Beetje idioot duur aan het worden
Nu komt ie er voor mij zeker niet meer naast de XR
Ben jij niet een keer aan een andere avatar toe