Het grote bandit topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegenwoordig ziet mijn :] er zo uit. Geen noemenswaardige mods maar hij heeft er ook saaier uit gezien :P

full
 
Omdat ik te lui ben om hem ergens anders te hosten :P

Stealth knipperlichten achter:
full
 
Wat voor een ketting hebben jullie op de Bandit eigenlijk :?

Ik heb JT tandwielen in de verhouding 14/47 en een Tsubaki Omega 530 ketting. Nu heb ik de ketting er net 6.000 km opliggen, en ik mag al voor de tweede keer spannen. En dan niet een klein beetje, maar echt spannen omdat de speling overdreven groot is geworden :? :?

Begrijp er niks van, er zijn mensen die 10.000 km lang hun ketting niet spannen en de speling is nog goed (speling uit Haynes manual op de jiffy ga ik vanuit) en ik in 6.000 km 2x spannen met een groot verschil in speling op de ketting. Nu had er eigenlijk ook een Alpha ketting ipv een Omega ketting op gemoeten, maar dat was mijn fout. Volgens de specificaties van de ketting scheelt dit 20pk qua 'sterkte' *. Maar volgens mij moet dit echt niet zoveel schelen dat ik nu al weer mag gaan spannen.

Iemand bekend met dit probleem :?

* Die specificaties zijn hier te vinden
 
Wat voor een ketting hebben jullie op de Bandit eigenlijk :?

Ik heb JT tandwielen in de verhouding 14/47 en een Tsubaki Omega 530 ketting. Nu heb ik de ketting er net 6.000 km opliggen, en ik mag al voor de tweede keer spannen. En dan niet een klein beetje, maar echt spannen omdat de speling overdreven groot is geworden :? :?

Begrijp er niks van, er zijn mensen die 10.000 km lang hun ketting niet spannen en de speling is nog goed (speling uit Haynes manual op de jiffy ga ik vanuit) en ik in 6.000 km 2x spannen met een groot verschil in speling op de ketting. Nu had er eigenlijk ook een Alpha ketting ipv een Omega ketting op gemoeten, maar dat was mijn fout. Volgens de specificaties van de ketting scheelt dit 20pk qua 'sterkte' *. Maar volgens mij moet dit echt niet zoveel schelen dat ik nu al weer mag gaan spannen.

Iemand bekend met dit probleem :?

* Die specificaties zijn hier te vinden

Ik had als 2e set (sinds de geboorte van m'n b6) een tsubaki kettingset met JT tandwielen. 15000 km was de ketting gewoon op (geen vet meer tussen de bussen etc, etc) Heb er nu een DID ketting met JT tandwielen opzitten (verhouding 15/48) ben er erg tevreden over. Klinkt veel beter en loopt soepeler
*O*
 
kep sunstar tandwielen met een DID ketting en originele vertanding. 8-)
 
:+ g'middag allemaal
sinds een week ben ik de trotse bezitster van een groene ( |( ) bandit600N.
:9 omdat ik het 1 en ander wil gaan veranderen aankomende winter meld ik me hier maar ff aan, :P altijd handig om wat feedback te krijgen als je zelf bijzonder NIET technisch bent :+
;) grtz peet
 
:+ g'middag allemaal
sinds een week ben ik de trotse bezitster van een groene ( |( ) bandit600N.
:9 omdat ik het 1 en ander wil gaan veranderen aankomende winter meld ik me hier maar ff aan, :P altijd handig om wat feedback te krijgen als je zelf bijzonder NIET technisch bent :+
;) grtz peet
de meeste modificaties hoef je ook niet echt handig voor te zijn en bijzonder net zo min :+
 
Ik had als 2e set (sinds de geboorte van m'n b6) een tsubaki kettingset met JT tandwielen. 15000 km was de ketting gewoon op (geen vet meer tussen de bussen etc, etc) Heb er nu een DID ketting met JT tandwielen opzitten (verhouding 15/48) ben er erg tevreden over. Klinkt veel beter en loopt soepeler
*O*

15.000 is ook niet erg veel, zou het dan niet per se aan mij liggen? :+ En had je dezelfde verhouding tandwielen met je vorige set? Want door een kleiner tandje voor moet je ketting wel een haaksere draai maken bij het voortandwiel en dat is ook niet echt bevordelijk neem ik aan. Maar dat ene tandje...


kep sunstar tandwielen met een DID ketting en originele vertanding. 8-)

En hoe lang doe je daar ongeveer mee :? Jij hebt je bandit al een tijdje dus ik neem aan dat je al minstens een setje erdoorheen hebt gejaagd? :+
 
Yes, ik heb ook me Bandit. :) Zaterdag gehaald, een donkergroene 600N uit 96, ziet er perfect uit. Hij is nog helemaal standaard :o Eerst kijken of het hele achtersparbord er af kan, kleinere knippers, en de achterkant moet wel wat omhoog denk. iets platter - breder stuurtje heb ik al liggen.
Piccie komt wel als het weer beter is.
 
[edit viccie: op verzoek even het discriminerende 600 uit de titel gehaald :P ]
 
15.000 is ook niet erg veel, zou het dan niet per se aan mij liggen? :+ En had je dezelfde verhouding tandwielen met je vorige set? Want door een kleiner tandje voor moet je ketting wel een haaksere draai maken bij het voortandwiel en dat is ook niet echt bevordelijk neem ik aan. Maar dat ene tandje...En hoe lang doe je daar ongeveer mee :? Jij hebt je bandit al een tijdje dus ik neem aan dat je al minstens een setje erdoorheen hebt gejaagd? :+

2e setje was zelfde als origineel vertand, nieuwe setje (3e dus) heeft achter 1 meer (minder slecht voor voortandwiel, ook beter bij het ophogen)
 
Ik heb JT tandwielen in de verhouding 14/47 en een Tsubaki Omega 530 ketting. Nu heb ik de ketting er net 6.000 km opliggen, en ik mag al voor de tweede keer spannen. En dan niet een klein beetje, maar echt spannen omdat de speling overdreven groot is geworden :? :?

Hoe vaak smeer je je ketting? Ik heb m'n ketting wel eens te lang (en da's snel) niet gesmeerd en dan gaat ie lelijke geluiden maken en ook enorm rekken. De speling wordt dan echt heel snel groter.
Regelmatig smeren doet echt wonderen, denk aan iedere 300km...
 
Hoe vaak smeer je je ketting? Ik heb m'n ketting wel eens te lang (en da's snel) niet gesmeerd en dan gaat ie lelijke geluiden maken en ook enorm rekken. De speling wordt dan echt heel snel groter.
Regelmatig smeren doet echt wonderen, denk aan iedere 300km...


Ik smeer m'n ketting eerder te vaak dan te weinig volgens mij :X
 
Hoe vaak smeer je je ketting? Ik heb m'n ketting wel eens te lang (en da's snel) niet gesmeerd en dan gaat ie lelijke geluiden maken en ook enorm rekken. De speling wordt dan echt heel snel groter.
Regelmatig smeren doet echt wonderen, denk aan iedere 300km...

norm is elke 500km en na elke regen rit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan