Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij m’n R1200RT was er altijd wel wat (liter ofzo) aan reserve als de actieradius op “0” (of een streepje) belande. Is dat bij de K1600GT niet zo?! Wel goed om rekening mee te houden
Hallo ook maar eens een update, heb sinds we de 2018 gtl kochten al 26 k erop gereden , het is dan een verslavent lekker rijdende motor. Vering vermogen en zithouding is echt geweldig, wij reden hiervoor de k1200 lt die zeer goed was , maar de gtl is in alles beter.Rij wel bijna altijd samen en de gtl in dynamic dat was teveel voor de banden die eerste set van bridgestone was na 4700 km weg ,zijn daarna in rainmodus gaan rijden, wat veel comfortabeler rijd en er is nog vermogen zat en de banden gaan nu zo 8000 km mee , heb de metzeler 01 eronder gehad maar die trilde teveel en met de dunlop rs3 zijn we erg tevreden dus die blijft eronder.
Toe zo 15 k verbruikte ie nogal wat olie , maar is nu nog zo 1 op 8000 km , eerste set remblok voor is net vervangen ,heb met een bandenwissel de abs sensor beschadigt wat erg veel storingen gaf (aba asc alarm display verzin het maar) wat na een nieuwe sensor weer ok was
Heb 1 keer gehad dat motor te warm werd doordat fan telaat aanging ,lamp storing doofde niet maar kontakt uit en weer aan en was weer ok
Zelfde ook met asc gehad herhaalde ingrijpen terwijl er niets aan de hand was , en weer ok na kontakt uit en weer aan , iets wat dus goed werkt soort reset als niet duidelijk is wat aan de hand is
Heb wel de antenne vervangen voor kortere de originele zwaaide mij teveel , ook tankbescherming op delen geplakt waar ik met knie tegen aan zit de lak werd daar snel dof.zadel was te laag ondanks het verhoogde zadel zit en schakel ging niet goed en na zo 5 cm verhoging en wat naar achter erafschaven zit het nu heerlijk kan moeiteloos 8 tot 10 uur rijden per dag.ook het standaart scherm vervangen door het verhoogde van bmw en geen last meer van turbulentie
De 2018 gtl kochten vanwege de treeplanken die erop konden , het vrouwtje staptnu makkelijk op en de voeten kan ze goed neerzetten , de schakelassistent waardoor er bijna niet gekoppelt hoeft te worden , de achteruit o zo handig bij keren , en de vering die dynamisch is en zich konstant aanpast
Wij zijn erg blij met de gtl en is een blijver
Hehe nee 0,6 liter gaat je niet heel ver brengen op onze hongerige K1600's
Iemand toevallig al met een schuin oog naar de nieuwe R1250's gekeken? Reed hiervoor een R1200RT uit 2008, en sommige eigenschappen mis ik toch een beetje op de K1600GT.
Ik vraag me af wat nu echt de wezenlijke verschillen zijn tussen de gt en gtl.. Toch maar eens kijken..
Zo even uit de blote bol ...
GTL heeft een groterer (hogere) ruit
GTL heeft langere stuurhelften
GTL heeft chroomaccenten (GT zwart kunststof)
GTL heeft een eendelig en lager zadel (GT tweedelig en hoger geplaatst)
GTL heeft de voetsteunen voor de rijder verder naar voor (andere schetsplaat)
GTL heeft een langere bagagehouder (drager topkoffer)
GTL heeft standaard een topkoffer
rugsteun van de topkoffer is bij de GTL groter
GTL is begrensd op 225 km/u (waar de GT tot ca 240 km/u gaat)
GTL heeft doorgaans andere kleurstellingen gehad dan de GT.
Bij de release in 2011 werd voor de GT 24 liter gespecificeerd. Maar mijn 2012 model heeft op zijn minst 26 liter inhoud, heb ik proefondervindelijk vastgesteld.Ik dacht eigenlijk dat de K1600 gt t/m 2017 een tankinhoud had van 24 liter i.p.v 26,5 liter
Yup.Damn... gewoon uit je blote bol?
Aanvankelijk zou de tankinhoud van de GT kleiner zijn dan die van de GTL, maar al snel bleek dat die van de GT net zo veel van dat brandbare goedje kon hebben.Tankinhoud is volgens mij ook groter - fractie hoor. Geen emmer.
Ik hoef geen boxer blok meer...
...tenzij voor erbij, voor de kleine ommetjes, maar dat laat de portemonnee niet toe. In maart is mijn K voor onderhoud geweest en kreeg toen een meer dan fatsoenlijke leenfiets mee naar huis. Een R1200RT. Die fiets rijdt echt zalig (net als de 2 gs'sen die ik heb gehad), maar was na een half uur toch wel klaar met het motor-karakter. [...]
Maar wat een rijgenot
Ik had gisteren en vandaag ook een R1200RT mee van Houtrust, en inderdaad, die is geen partij qua rijgenot en eigenschappen in vergelijking met de K !
Hij was daar voor de reparatie van het startprobleem, dat inderdaad verholpen is heb ik onderweg naar huis kunnen constateren bij een openstaande brug.
Wat hebben ze uiteindelijk gedaan / vervangen?
Wat hebben ze uiteindelijk gedaan / vervangen?
Nog een voor en na plaatje van de accu. De kabel is er dus extra bij gezet, het is geen vervanging...
Bekijk bijlage 1330783
Mijn gt is uit mei 2015 en er ging nagenoeg 26 liter in.
Bekijk bijlage 1330689
Bekijk bijlage 1330690
maar na aandringen mijnerzijds