Het grote BMW K1600 topic deel 2

Bij m’n R1200RT was er altijd wel wat (liter ofzo) aan reserve als de actieradius op “0” (of een streepje) belande. Is dat bij de K1600GT niet zo?! Wel goed om rekening mee te houden 😬
 
Hallo ook maar eens een update, heb sinds we de 2018 gtl kochten al 26 k erop gereden , het is dan een verslavent lekker rijdende motor. Vering vermogen en zithouding is echt geweldig, wij reden hiervoor de k1200 lt die zeer goed was , maar de gtl is in alles beter.Rij wel bijna altijd samen en de gtl in dynamic dat was teveel voor de banden die eerste set van bridgestone was na 4700 km weg ,zijn daarna in rainmodus gaan rijden, wat veel comfortabeler rijd en er is nog vermogen zat en de banden gaan nu zo 8000 km mee , heb de metzeler 01 eronder gehad maar die trilde teveel en met de dunlop rs3 zijn we erg tevreden dus die blijft eronder.
Toe zo 15 k verbruikte ie nogal wat olie , maar is nu nog zo 1 op 8000 km , eerste set remblok voor is net vervangen ,heb met een bandenwissel de abs sensor beschadigt wat erg veel storingen gaf (aba asc alarm display verzin het maar) wat na een nieuwe sensor weer ok was
Heb 1 keer gehad dat motor te warm werd doordat fan telaat aanging ,lamp storing doofde niet maar kontakt uit en weer aan en was weer ok
Zelfde ook met asc gehad herhaalde ingrijpen terwijl er niets aan de hand was , en weer ok na kontakt uit en weer aan , iets wat dus goed werkt soort reset als niet duidelijk is wat aan de hand is
Heb wel de antenne vervangen voor kortere de originele zwaaide mij teveel , ook tankbescherming op delen geplakt waar ik met knie tegen aan zit de lak werd daar snel dof.zadel was te laag ondanks het verhoogde zadel zit en schakel ging niet goed en na zo 5 cm verhoging en wat naar achter erafschaven zit het nu heerlijk kan moeiteloos 8 tot 10 uur rijden per dag.ook het standaart scherm vervangen door het verhoogde van bmw en geen last meer van turbulentie
De 2018 gtl kochten vanwege de treeplanken die erop konden , het vrouwtje staptnu makkelijk op en de voeten kan ze goed neerzetten , de schakelassistent waardoor er bijna niet gekoppelt hoeft te worden , de achteruit o zo handig bij keren , en de vering die dynamisch is en zich konstant aanpast
Wij zijn erg blij met de gtl en is een blijver
 

Bijlagen

  • E67D3349-6973-47C4-B2B8-E1B8D8625389.jpeg
    E67D3349-6973-47C4-B2B8-E1B8D8625389.jpeg
    101,7 KB · Weergaven: 44
  • EEF7CEA6-7D7B-4549-B72B-489F11247300.jpeg
    EEF7CEA6-7D7B-4549-B72B-489F11247300.jpeg
    90,3 KB · Weergaven: 43
  • 8B3E6419-03D6-4D58-9FCF-078527D84C4C.jpeg
    8B3E6419-03D6-4D58-9FCF-078527D84C4C.jpeg
    314,4 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Weer een tevreden 1600 rijder er bij. Ziet u ook zoveel k1600 de laatste tijd..........

Bij mij is 0km reserve echt 0km kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ging er vanuit dat er dan nog wel een paar km mee gereden kan worden, maar helaas. Typische 'deutsche grundlichheit' Best zwaar om dat ding dan nog 1,5 km naar de pomp te duwen.

Heb inmiddels een afspraak gemaakt met de dealer om de aanpassing aan de startmotor te laten uitvoeren. Het is niet echt een recall-actie maar meer op geleide van de klachten. Ook ik heb regelmatig van een haperende startmotor vandaar dat het nu onder garantie vervangen gaat worden.

HAND


Peter
 
Bij m’n R1200RT was er altijd wel wat (liter ofzo) aan reserve als de actieradius op “0” (of een streepje) belande. Is dat bij de K1600GT niet zo?! Wel goed om rekening mee te houden 😬

Nou - met nog 18km als actieradius, opgegeven tankinhoud 26,5ltr en dan 25,9 ltr tanken. Da's wel leeg :-). Ik denk dat 0km ook echt 0km is - tuurlijk geheel afhankelijk van je rijstijl of je die resterende 18km nog redt ;-)


Ik heb tiger leather overigens afgebeld. Ik heb toch liever een buddy uit twee stukken en als die nog steeds te laag is zien we wel weer verder..


Hallo ook maar eens een update, heb sinds we de 2018 gtl kochten al 26 k erop gereden , het is dan een verslavent lekker rijdende motor. Vering vermogen en zithouding is echt geweldig, wij reden hiervoor de k1200 lt die zeer goed was , maar de gtl is in alles beter.Rij wel bijna altijd samen en de gtl in dynamic dat was teveel voor de banden die eerste set van bridgestone was na 4700 km weg ,zijn daarna in rainmodus gaan rijden, wat veel comfortabeler rijd en er is nog vermogen zat en de banden gaan nu zo 8000 km mee , heb de metzeler 01 eronder gehad maar die trilde teveel en met de dunlop rs3 zijn we erg tevreden dus die blijft eronder.
Toe zo 15 k verbruikte ie nogal wat olie , maar is nu nog zo 1 op 8000 km , eerste set remblok voor is net vervangen ,heb met een bandenwissel de abs sensor beschadigt wat erg veel storingen gaf (aba asc alarm display verzin het maar) wat na een nieuwe sensor weer ok was
Heb 1 keer gehad dat motor te warm werd doordat fan telaat aanging ,lamp storing doofde niet maar kontakt uit en weer aan en was weer ok
Zelfde ook met asc gehad herhaalde ingrijpen terwijl er niets aan de hand was , en weer ok na kontakt uit en weer aan , iets wat dus goed werkt soort reset als niet duidelijk is wat aan de hand is
Heb wel de antenne vervangen voor kortere de originele zwaaide mij teveel , ook tankbescherming op delen geplakt waar ik met knie tegen aan zit de lak werd daar snel dof.zadel was te laag ondanks het verhoogde zadel zit en schakel ging niet goed en na zo 5 cm verhoging en wat naar achter erafschaven zit het nu heerlijk kan moeiteloos 8 tot 10 uur rijden per dag.ook het standaart scherm vervangen door het verhoogde van bmw en geen last meer van turbulentie
De 2018 gtl kochten vanwege de treeplanken die erop konden , het vrouwtje staptnu makkelijk op en de voeten kan ze goed neerzetten , de schakelassistent waardoor er bijna niet gekoppelt hoeft te worden , de achteruit o zo handig bij keren , en de vering die dynamisch is en zich konstant aanpast
Wij zijn erg blij met de gtl en is een blijver

Fijne machine he? *D

Ik vraag me af wat nu echt de wezenlijke verschillen zijn tussen de gt en gtl.. Toch maar eens kijken..
 
Laatst bewerkt:
Hehe nee 0,6 liter gaat je niet heel ver brengen op onze hongerige K1600's :N

Iemand toevallig al met een schuin oog naar de nieuwe R1250's gekeken? Reed hiervoor een R1200RT uit 2008, en sommige eigenschappen mis ik toch een beetje op de K1600GT.
 
Hehe nee 0,6 liter gaat je niet heel ver brengen op onze hongerige K1600's :N

Iemand toevallig al met een schuin oog naar de nieuwe R1250's gekeken? Reed hiervoor een R1200RT uit 2008, en sommige eigenschappen mis ik toch een beetje op de K1600GT.

Hongerig? 506km op 26 ltr = euhm ca. 1 op 19. Valt toch wel mee :+

Ik hoef geen boxer blok meer...
...tenzij voor erbij, voor de kleine ommetjes, maar dat laat de portemonnee niet toe. In maart is mijn K voor onderhoud geweest en kreeg toen een meer dan fatsoenlijke leenfiets mee naar huis. Een R1200RT. Die fiets rijdt echt zalig (net als de 2 gs'sen die ik heb gehad), maar was na een half uur toch wel klaar met het motor-karakter. Situatie-schets (mijn situatie). Na een halve dag rijden zei mijn lijf "ga van dat ding af.. nu!" maar na een hele dag op de K zegt de K "zullen nog even een kleine omweg van 100km doen?" Je wilt gewoon niet afstappen van de 1600. En het is ook zo.. Op de GS kwam ik met moeite aan de 7000km per jaar. Ik heb de K eind maart voor onderhoud weggestuurd. We zijn nu eind september er is staat sinds dien 11000 extra op.. Da's het verschil. Naast dat is de K toch wel duur in onderhoud en vreet ie banden.. Dus dubbel duur :o

Maar wat een rijgenot :}

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wat nu echt de wezenlijke verschillen zijn tussen de gt en gtl.. Toch maar eens kijken..

Zo even uit de blote bol ...

GTL heeft een groterer (hogere) ruit
GTL heeft langere stuurhelften
GTL heeft chroomaccenten (GT zwart kunststof)
GTL heeft een eendelig en lager zadel (GT tweedelig en hoger geplaatst)
GTL heeft de voetsteunen voor de rijder verder naar voor (andere schetsplaat)
GTL heeft een langere bagagehouder (drager topkoffer)
GTL heeft standaard een topkoffer
rugsteun van de topkoffer is bij de GTL groter
GTL is begrensd op 225 km/u (waar de GT tot ca 240 km/u gaat)

GTL heeft doorgaans andere kleurstellingen gehad dan de GT.
 
Zo even uit de blote bol ...

GTL heeft een groterer (hogere) ruit
GTL heeft langere stuurhelften
GTL heeft chroomaccenten (GT zwart kunststof)
GTL heeft een eendelig en lager zadel (GT tweedelig en hoger geplaatst)
GTL heeft de voetsteunen voor de rijder verder naar voor (andere schetsplaat)
GTL heeft een langere bagagehouder (drager topkoffer)
GTL heeft standaard een topkoffer
rugsteun van de topkoffer is bij de GTL groter
GTL is begrensd op 225 km/u (waar de GT tot ca 240 km/u gaat)

GTL heeft doorgaans andere kleurstellingen gehad dan de GT.

Damn... gewoon uit je blote bol?
Tankinhoud is volgens mij ook groter - fractie hoor. Geen emmer.
Laag zadel vind ik niets - ik heb tiger trouwens uitgebeld... Toch maar een dubbel standaard GT zadel. Een grote ruit is wel fijn. Dit heb ik pas bij MDI gehaald.
Naja - ik heb mezelf voorgehouden dat ik de K (beetje vanwegen de prijs) ruim 8 jaar houd en dan naar een nadere ga uitkijken. Das over 6 1/2 jaar :D
 
Ik dacht eigenlijk dat de K1600 gt t/m 2017 een tankinhoud had van 24 liter i.p.v 26,5 liter
Bij de release in 2011 werd voor de GT 24 liter gespecificeerd. Maar mijn 2012 model heeft op zijn minst 26 liter inhoud, heb ik proefondervindelijk vastgesteld. ;)

Het zou ook vreemd zijn als BMW voor wat eigenlijk dezelfde motor is 2 verschillende tanken zou produceren, die in dezelfde ruimte moeten passen.
 
Misschien heeft het verschil te maken met hoe vol je de tank stopt.
BMW geeft aan dat er tot de onderkant van de vulhals mag worden volgegooid.

Je kan dan nog best wat extra's erin stoppen.
 
Weet iemand toevallig of je kunt zien waarom een service indicator grijs gaat branden? Bv. of het om KM's of de datum gaat? Viel me laatst op dat hij aan stond, terwijl ik hem pas verwacht over een paar duizend KM's...
 
Ik hoef geen boxer blok meer...
...tenzij voor erbij, voor de kleine ommetjes, maar dat laat de portemonnee niet toe. In maart is mijn K voor onderhoud geweest en kreeg toen een meer dan fatsoenlijke leenfiets mee naar huis. Een R1200RT. Die fiets rijdt echt zalig (net als de 2 gs'sen die ik heb gehad), maar was na een half uur toch wel klaar met het motor-karakter. [...]

Maar wat een rijgenot :}

:]

Ik had gisteren en vandaag ook een R1200RT mee van Houtrust, en inderdaad, die is geen partij qua rijgenot en eigenschappen in vergelijking met de K !

Hij was daar voor de reparatie van het startprobleem, dat inderdaad verholpen is heb ik onderweg naar huis kunnen constateren bij een openstaande brug. ;)
 
Ik had gisteren en vandaag ook een R1200RT mee van Houtrust, en inderdaad, die is geen partij qua rijgenot en eigenschappen in vergelijking met de K !

Hij was daar voor de reparatie van het startprobleem, dat inderdaad verholpen is heb ik onderweg naar huis kunnen constateren bij een openstaande brug. ;)

Wat hebben ze uiteindelijk gedaan / vervangen?
 
Wat hebben ze uiteindelijk gedaan / vervangen?

Naar wat ik heb begrepen de startmotor een stuk kabel en nog een niet nader gespecificeerd onderdeeltje wat ze gisteren nog moesten bestellen, maar wat er vanochtend al was, dus kon de motor als nog vandaag in elkaar gezet worden, en door mij worden opgehaald vanmiddag (i.p.v. 's ochtends volgens de planning)... ;)
 
Nadat ik een nieuwe accu gemonteerd heb afgelopen winter had ik tot voor 2 weken terug geen problemen meer met de warme start.
Afgelopen weken had de startmotor toch weer een paar keer moeite als de motor warm was om hem aan te slingeren.
Naar aanleiding van de berichten hierover op de vorige bladzijde heb ik ook maar eens met de dealer gebeld.
En inderdaad was hun dit probleem ook bekend en gaan ze na ruggenspraak met BMW de startmotor en het startrelais vervangen.
Moet wel voor 31 november gebeuren werd me verteld omdat het daarna niet meer vergoed wordt door BMW.
Top.
 
Bij mij start hij nu iedere keer vlekkeloos met warme motor, nadat dit is uitgevoerd.

Zondag had ik nog wel even een schrikmomentje, toen hij helemaal niet wilde starten, en het even duurde voordat ik doorhad dat de zijstandaard nog uitgeklapt stond en hij ook al in z'n versnelling stond. ;)
 
Mooi, heb de 17e een afspraak bij de dealer om het startprobleem bij miss January aan te pakken. Blijkbaar is het geen officiële recall, maar alleen als de klant het probleem zelf aankaart.
Ben benieuwd.

Peter
 
Bij mij is de recall afgelopen maandag uitgevoerd bij MR Motoren
In eerste instantie hadden ze helemaal nog niets gehoord van deze recall maar na aandringen mijnerzijds om eens te zoeken naar de service info kwam na 15 minuten de verlossende woorden "ja we hebben de info gevonden en direct de benodigde onderdelen besteld"
De dealer krijgt van BMW hiervoor 28 tijdsdelen dus wel een behoorlijk klusje.

Motor start perfect dus weer een zeer tevreden K1600 rijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan