Het grote BMW K1600 topic deel 2

@gizmo88, ik denk dat je de 5 moet hebben als je geen nieuw "frontje" (het plastic waar die achter zit) wilt kopen. Maar de 4 en de 6 passen ook. Daarnaast is de zumo 660 ook geschikt.

Overigens een goede keuze die K1600 ☺. Succes met de beslissing!
 
Giz, is al eerder hier gezegd. De navigatie zit net te ver van je af om te bedienen via het touchscreen, dus voor de meest gebruikte handelingen is de bediening op het stuur essentieel. Dat kan alleen met de BMW Navigators 4, 5 en 6. De 4 heeft ouder type kaartmateriaal en de updates komen al minder frequent. Wil je langer van updates genieten en wil je een sneller toestel met meer opties, kies dan voor de Nav 5 of 6.
 
Wat je via het stuur kan doen is echt minimaal. In-/uitzoomen, geluid aan/uit en orientatie 2d/3d. Dan heb je het wel gehad geloof ik. Maarja, "Kloten" met je navi tijdens het rijden is toch al niet bijster slim.. mooi zou zijn als je een verplichte (hard) bestemming zou kunnen skippen via het stuur maar dat heb ik nog nier gevonden (zal wel niet kunnen)

:]

En gizmo... ik heb anderhalf een zx12 gehad, daarna bij 10 jaar een gs/a en sinds kort op de k. De overgang vond ik heerlijk. Ik had weer een beetje dar "12" gevoel door dat zalige inline blok en het vermogen. Oke. Het is geen smijtfiets _O- maar een hele brute toerfiets waar je zeker sportief mee kan rijden als je wilt maar who cares: ik wil onthaasten op de motor. Haasten doe ik al genoeg op mn werk...

Alvast welkom bij "de club" ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij herinner kan je ook een inkomend telefoongesprek aannemen/weigeren, een herberekening van de routewijziging accepteren weigeren (herberekenen op verzoek), enz. Bovendien synchroniseert de klok van de bc de tijd met de Navigator (automatisch, niet via bediening) en zijn er ook bepaalde dinge die met het audiosysteem (mits je die hebt) geïntegreerd.

Voor mij was op de GTL de keuze voor de Navigator 4 destijds en no-brainer ....
 
Als je met het wiel opzij bladert krijg je nog andere pagina's (Nav 5):
Windroos / muziek mp3 bij koppeling met headset en geen audiosysteem / bepaalde functies van navigatie, zoals spraakbesturing, naar huis, ... / uitgebreide BC weergave (16 waarden, zelf in te richten).
 
Laatst bewerkt:
Je moet er wel rekening mee houden dat er navigatie voorbereid is in de motor. Was bij mijn vorige ook een domper dat het er niet in zat.

(Ik merk dat ik op een oud bericht reageer, sorry) :+
 
Laatst bewerkt:
De mijne heeft volgens mij GPS voorbereiding. Kun je dan meer doen?

En wat als de K1600 geen voorbereiding heeft, kun je dan wel het wieltje aan het handvat gebruiken??
 
Volgens mij, als je geen gps voorbereiding hebt, is er geen gps houder in je kuip aanwezig en dus ook geen bekabeling en dus ook geen mogelijkheid om het wieltje te gebruiken bij de gps.
 
Als je met het wiel opzij bladert krijg je nog andere pagina's (Nav 5):
Windroos / muziek mp3 bij koppeling met headset en geen audiosysteem / bepaalde functies van navigatie, zoals spraakbesturing, naar huis, ... / uitgebreide BC weergave (16 waarden, zelf in te richten).

Die uitgebreide bc zit op de GSA maar niet op de K, althans die van mij, model 2015 had dat niet. Wel dat zwarte scherm met bc info wat je op de gs ziet als hij niet op de motor zit.
 
Vanmorgen besloten op de "fiets" naar het werk te gaan. -1C. Hoefde ik op de gsa bij +10 en lager niet te proberen met winter/zomerhandschoenen want ondanks dat de adventure ook handvatverwarming had kreeg ik binnen no-tijd dooie vingers. Van die witte zombie vingers dus. Nu op de 1600, -1C met zomerhandschoenen met frisse vingertoppen maar ze waren niet dood *O*

Gaaf!

Vanmorgen ook een witte 1600 tegemoet gereden op de N198 net na Putkop/Harmelen. Iemand van hier? Hele mooie kleur :-)

Moet nu wel even kijken wat ik met mijn domain-naam doe :o

Hier trouwens foto's van mijn aanwinst - heb even de foto's gebruikt van de advertentie :z

 
Laatst bewerkt:
Shades; dat zal wel genieten zijn geweest!! Ik kan ook niet wachten. De mijne wordt dinsdag afgeleverd.

Op mijn RT reed ik ook zonder problemen in de winter. Tourmotoren van BMW staan bekend om hun goede windbescherming etc. Dat is op een GS(A) gewoon minder.
 
Shades; dat zal wel genieten zijn geweest!! Ik kan ook niet wachten. De mijne wordt dinsdag afgeleverd.

Op mijn RT reed ik ook zonder problemen in de winter. Tourmotoren van BMW staan bekend om hun goede windbescherming etc. Dat is op een GS(A) gewoon minder.

Niet alleen dat - het stuur van de K is ook gewoon trillingsvrij (haha de hele fiets eigenlijk) en hoef er minder hard in te knijpen. Op de adventure voelde in de trillingen in mijn handen 's avonds nog en moest ik eigenlijk altijd wel een beetje harder in de grips knijpen.
 
Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk wel verschil tussen een tweeciliinder boxer en een zescilinder in lijn. De laatste heeft de beste intrinsieke balans en daardoor volkomen trillingsvrij.

Haha, probeer dit eens op een boxer ....

 
😄bizar.

Ik ben benieuwd of de motor mij gaat bekoren. Een collega van mij heeft ook een 1200RT, die vond K1600 niets, omdat hij karakter miste.
 
Prachtige bike ShadeP Is ze in de kleur grijs? :? dat is nl de kleur die ik ook wil...
 
Laatst bewerkt:
Ja hele mooie aparte kleur Shades! Zo zie je ze niet veel! Althans ik zie die nu voor het eerst☺, al zegt dat natuurlijk ook niet alles 😂
 
Prachtige bike ShadeP Is ze in de kleur grijs? :? dat is nl de kleur die ik ook wil...

Giz,
Het is "havana". De k1300 is ooit is een soortgelijke kleur geleverd maar in een lichtere variant. De kleur van mijn K is niet officeel als K1600 kleur (is kleur vam de bmw scooter). De vorige eigenaar heeft deze laten spuiten in deze kleur. Ik ben er ook achter gekomen dan deze fiets waarsch. ex-overheid is. Althans volgens de gegevens die bmw ijsselsteijn me wist te laten zien. Maakt me niet uit. Ding rijdt goed en 2 jaar garantie.

Maar kort: deze kleur ga je waarschijnlijk niet tegenkomen.

Ik probeer morgen overdag wel even een daglicht foto te maken. Op mijn site is wel een foto (k1600 hoe rijdt dat nou) maar die is wat donker en alleen het voor aanzicht
 
Laatst bewerkt:

Er zijn er meer in die kleur gespoten.
Heb deze toen niet gekocht omdat ik twijfelde over de herkomst/schadevrijheid van de motor.
Ik vond hem wel schitterend mooi.

Nog even terug komen op de BMW navigators.

De functies die je kunt bedienen met het "slimme wieltje" vindt ik zeker een plus.
Wat me wel enigszins stoort is dat het scherm van de Navigator gekoppeld is aan de felheid van de dashboard verlichting en je deze niet handmatig kunt instellen.
Ik had graag de schermverlichting van de navigator altijd op max maar tot nog toe heb ik niet kunnen vinden hoe dat dan zou moeten.

Of zie ik dat ergens over het hoofd?

Groeten
Ton
 
Er zijn er meer in die kleur gespoten.
Heb deze toen niet gekocht omdat ik twijfelde over de herkomst/schadevrijheid van de motor.
Ik vond hem wel schitterend mooi.

Nog even terug komen op de BMW navigators.

De functies die je kunt bedienen met het "slimme wieltje" vindt ik zeker een plus.
Wat me wel enigszins stoort is dat het scherm van de Navigator gekoppeld is aan de felheid van de dashboard verlichting en je deze niet handmatig kunt instellen.
Ik had graag de schermverlichting van de navigator altijd op max maar tot nog toe heb ik niet kunnen vinden hoe dat dan zou moeten.

Of zie ik dat ergens over het hoofd?

Groeten
Ton

Dat is wel een goede vraag, we wachten het antwoord af.

Dat het een politiefiets is geweest, hoeft geen nadeel te zijn. Maar deze koop je wel voor 8500 euro, dit is vaak niet voor niets. Gezien ze wel goed onderhouden worden, krijgen alle beurten. Maar er wordt wel altijd op gereden door diverse personen. Het is meer dat handelaren of particulieren hem dan laten spuiten en er meer voor vragen.
 
Laatst bewerkt:
Deze fiets is precies 2 jaar oud en 18000 (iets meer) op de teller. Rijdt goed - Boekje zit erbij - alle stempels van regulier onderhoud, alle extra dingen stonden gewoon in de computer van de dealer uit ijsselsteijn. Niets vreemds, niets geheimzinnigs. Mocht gewoon op het scherm meekijken..
Apparaat schakelt gewoon goed, handjes los blijft ie kaarsrecht zn weg volgen..
En ik vind het gewoon een hele mooie machine.. Blij mee dus.. Helaas geen audio maar dat is m.i. echt een helaasJE. Ik ga het niet missen. Ik regel wel bluetooth oordoppen en dan stream ik wel vanaf de Nav6 (ik moet geen cardo ofzo)

Ik had graag de schermverlichting van de navigator altijd op max maar tot nog toe heb ik niet kunnen vinden hoe dat dan zou moeten.

Of zie ik dat ergens over het hoofd?

Groeten
Ton

Ik ga morgen waarsch. weer met de K naar het werk. Ga ik in de pauze wel even lopen klooien.. Ik vermoed dat het ergens bij gebruik of machine zit.. Ik heb ook een uur zitten rotzooien op de tijd goed te krijgen. De Nav6 blijkt dat te overrulen en die stond niet goed. Dan heb je echt hulp nodig van iemand die meer ervaring heeft met een K
 
Laatst bewerkt:
Je kan kiezen voor tijd zelf instellen in het setup menu, of de tijd van de gps gebruiken. En die komt van de satelliet en is dus zeer nauwkeurig. Als die niet goed is, komt dat veelal door slechte ontvangst (binnen of zo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan