Het grote BMW K1600 topic deel 2

full

Ok opgelost!

Mijn K1600 wordt dinsdag afgeleverd!!
 
Laatst bewerkt:
Ok opgelost!

Mijn K1600 wordt dinsdag afgeleverd

*O*

Heb ook net weer 250km gereden :-) wat een feest.
Snap alleen 1 ding niet.. Er zou max 24ltr in gaan. Ik heb er 23,5 ingedaan en voor mijn gevoel kan er nog wel wat bij. Getankt bij 430km, kon nog 40km rijden volgens boordcomputer
 
Laatst bewerkt:
Lichtsensor afplakken? ;)
Ging over de felheid van de Navigator.

Dan wordt het display van de navigator minder fel.
In het donker weinig achtergrond verlichting en met fel licht meer net als je dashboard.

Ik ga eens een keer proberen om een van de contacten (die bij een Zumo 660 niet gebruikt worden maar bij de navigators wel dacht ik) af te plakken.
 
Ohja, maar de verlichting van de tellers gaat pas aan als het donker wordt of als je een tunnel in gaat. Dus er worden twee verschillende dingen mee gedaan. Maar afplakken is dus geen optie inderdaad.
 
Hier even wat foto's
K1600 ophalen - De rode gsa wordt ingeleverd
full


Hier kleur t.o.v. de K1300
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een erg mooie kleur!
Fijn dat je ook de K1600-topkoffer erop hebt zitten. Ik had er een standaard koffer op zitten en heb 'm later vervangen door deze. Ik ben daar nog steeds heel blij mee!
Redenen: centrale vergrendeling, meer veiligheid door extra remlicht en hij is veel fraaier
Mooi meegenomen vind ik het lampje aan de binnenkant, waardoor ik bij thuiskomst in het donker nu wel m'n spullen kan zien.
 
Wat dan wel weer jammer was, was dat m'n C3 Schuberth er niet in paste. Alleen liggend op z'n kant met de Sena er af kon ik hem er in persen en dan sloot hij maar net (niet)
 
Ja, daar schrok ik ook van toen m'n helm er ineens niet meer in paste. Ik heb toen het matje eruit gehaald en toen paste het gelukkig wel. (op één manier weliswaar)
 
Inderdaad. De topkoffer is niet heel diep..
Maar ik heb geen centrale vergrendeling. Ik zou niet weten hoe tenminste. Wel dat grote remlicht en euh interieurverlichting _O-

Maarre..
Die K1600 is inderdaad een beest. Vandaag weer heerlijk gereden. Wel veel wind en koud. Gistermiddag getankt en de tellertjes op nul gezet. Gemiddelde verbruik vandaag is 4.8ltr/100km over een bereik van rond de 240km dacht ik. De verwarming van de buddy doet t trouwens erg goed :Y

Beest dus:
full


Vanochtend bij uit de garage duwen was ik trouwens wel heeeeel blij dat de jiffy nog uit was (doe ik eigenlijk altijd zo) want ik kon 'em niet meer houden.. pfffff Voortaan toch maar zitten uit de garage halen.... Wat ik weel heel mooi vind is dat zodra je rijdt je van al dat gewicht helemaal geen idee meer hebt. Stuurt zo makkelijk allemaal. In rotondes had ik met die adventure nog wel eens moeite maar dit gaat bijna vanzelf.. Raar wel...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een erg mooie kleur!
Fijn dat je ook de K1600-topkoffer erop hebt zitten. Ik had er een standaard koffer op zitten en heb 'm later vervangen door deze. Ik ben daar nog steeds heel blij mee!
Redenen: centrale vergrendeling, meer veiligheid door extra remlicht en hij is veel fraaier
Mooi meegenomen vind ik het lampje aan de binnenkant, waardoor ik bij thuiskomst in het donker nu wel m'n spullen kan zien.

Ik heb een originele kleine topkoffer origineel van BMW. Mijn K1600 heeft ook centrale vergrendeling. Maar kan ik mijn topkoffer ook daarin mee kunnen laten nemen?. De zijkoffers zullen ingesteld zijn op de centrale vergrendeling. Maar kan een willekeurige topkoffer van BMW achteraf ingesteld worden op de centrale vergrendeling??
 
Ik heb een originele kleine topkoffer origineel van BMW. Mijn K1600 heeft ook centrale vergrendeling. Maar kan ik mijn topkoffer ook daarin mee kunnen laten nemen?. De zijkoffers zullen ingesteld zijn op de centrale vergrendeling. Maar kan een willekeurige topkoffer van BMW achteraf ingesteld worden op de centrale vergrendeling??

Alleen de grote topkoffer van BMW heeft de centrale vergrendeling in de "luxe" versie. De kale versie van de grote topkoffer heeft het ook niet.
 
Er zijn er meer in die kleur gespoten.
Heb deze toen niet gekocht omdat ik twijfelde over de herkomst/schadevrijheid van de motor.
Ik vond hem wel schitterend mooi.

Nog even terug komen op de BMW navigators.

De functies die je kunt bedienen met het "slimme wieltje" vindt ik zeker een plus.
Wat me wel enigszins stoort is dat het scherm van de Navigator gekoppeld is aan de felheid van de dashboard verlichting en je deze niet handmatig kunt instellen.
Ik had graag de schermverlichting van de navigator altijd op max maar tot nog toe heb ik niet kunnen vinden hoe dat dan zou moeten.

Of zie ik dat ergens over het hoofd?

Groeten
Ton

Ben je er al uit hoe je de verlichting van de Navigator op maximum kunt krijgen? Dat zit namelijk in het instellingenmenu onder "scherm". Daar staat het nu op "automatisch" (met een vinkje). Als je het vinkje weg haalt kun je de verlichting op 100% zetten en dan blijft die fel branden.
 
Ben je er al uit hoe je de verlichting van de Navigator op maximum kunt krijgen? Dat zit namelijk in het instellingenmenu onder "scherm". Daar staat het nu op "automatisch" (met een vinkje). Als je het vinkje weg haalt kun je de verlichting op 100% zetten en dan blijft die fel branden.

Ik heb zelf niet meer gekeken. Ik heb die optie wel gevonden maar ik kon de automatisch niet aan, dan wel uitklikken. Werkt zeker alleen als hij in de houder zit ?
 
Alleen de grote topkoffer van BMW heeft de centrale vergrendeling in de "luxe" versie. De kale versie van de grote topkoffer heeft het ook niet.

Ok dat is duidelijk, op zich geen probleem. Ik heb de topkoffer alleen erop als ik passagier meeneem.
 
Ben je er al uit hoe je de verlichting van de Navigator op maximum kunt krijgen? Dat zit namelijk in het instellingenmenu onder "scherm". Daar staat het nu op "automatisch" (met een vinkje). Als je het vinkje weg haalt kun je de verlichting op 100% zetten en dan blijft die fel branden.

Heb bovenstaande even geprobeerd.
Als ik de GPS op de motor zet met schermverlichting op 100% en ik zet dan het contact aan dan valt de schermverlichting gelijk terug naar een minder percentage (afhankelijk van de licht intensiteit op dat moment)


Ik heb een K1600GT uit 2013 met een Navigator IV en kan zowel in het instellingen menu van de motor als van de navigator geen optie "Automatisch" vinden voor de scherm instellingen.

Misschien dat dit bij de nieuwere K1600GT's of Navigator V en/of VI wel kan.

Dank voor het mee denken.

Groeten,
Ton
 
Super motor, zo'n k1600, dus heel veel plezier ermee.
Ik kan alleen niet goed plaatsen dat een 1600 een rotonde beter zou kunnen nemen dan een gsa. 1600 blijft een zwaar log ding, al merk je van de logheid op snelheid niet veel meer... een rt gaat al een stuk soepeler op hoge en lage snelheid door bochten en een gsa is nog wat soepeler op dat vlak. Op geluid en trekkracht leggen ze het allebei af tegen de 1600 natuurlijk en die laatste heeft ook veruit de meest rustige motorloop.

Qua gewicht: let bij de eerste Eiffeltoertjes heel erg op met op lage snelheid kort draaien of stoppen op een (lichte) helling. Zelfs een klein beetje schuin staan kan al betekenen dat hij omkiepert. Ik heb het een paar keer zien gebeuren en zelf ook een paar keer net kunnen voorkomen. Omvallen geeft meteen veel schade vanwege het gewicht, je hebt meteen spiegel, kappen, koffer, uitlaat en soms zelfs blok beschadigt....
 
Laatst bewerkt:
De RT is heel makkelijk te berijden. Maar qua bochten vond in de K1600 erg prettig!. Het gewicht merk je niet. Alleen manoeuvreren zal lastiger zijn voor onervaren rijders. Maar voor woon werk verkeer is hij echt ideaal. Al ging dat met de RT ook goed. De K is comfortabeler en luxer. Qua uitstraling vind ik het model dat al vanaf 2011 gemaakt werd, zijn tijd ver vooruit. Zeker met de verlichting etc.

Ik weet nog steeds niet hoe ik ineens op de K ben gekomen. Ik kan het me echt niet herinneren. Ineens was ik bij de K aan het kijken en ben gaan proefrijden.
 
Super motor, zo'n k1600, dus heel veel plezier ermee.
Ik kan alleen niet goed plaatsen dat een 1600 een rotonde beter zou kunnen nemen dan een gsa. 1600 blijft een zwaar log ding, al merk je van de logheid op snelheid niet veel meer... een rt gaat al een stuk soepeler op hoge en lage snelheid door bochten en een gsa is nog wat soepeler op dat vlak. Op geluid en trekkracht leggen ze het allebei af tegen de 1600 natuurlijk en die laatste heeft ook veruit de meest rustige motorloop.

Qua gewicht: let bij de eerste Eiffeltoertjes heel erg op met op lage snelheid kort draaien of stoppen op een (lichte) helling. Zelfs een klein beetje schuin staan kan al betekenen dat hij omkiepert. Ik heb het een paar keer zien gebeuren en zelf ook een paar keer net kunnen voorkomen. Omvallen geeft meteen veel schade vanwege het gewicht, je hebt meteen spiegel, kappen, koffer, uitlaat en soms zelfs blok beschadigt....

Tja - het is een gevoel. Waarschijnlijk door het rustigere karakter van de motor. Geen idee. Vind hem prettiger rijden van de GSA. Maar het gewicht bij stilstand is wel een dingetje ja :o
Ben niet echt een onervaring rijder maar heb wel moeite om met stilstand zou fiets aan het handje te handelen maar dat heb ik bij alle fietsen. Moet dus me zelf nu ertoe dwinger erop te gaan zitten...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan