Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik vond 'm in het begin ook loodzwaar, maar het went, echt waar. Wat goed is om te doen is af en toe even een paar meter te lopen met de motor. Probeer dan de motor zo recht mogelijk te houden, dan til je praktisch niets. Je hoeft dan alleen steeds een klein beetje te corrigeren. Na regelmatig te hebben geoefend krijg je wat meer gevoel voor de motor en kan je 'm veel gemakkelijker in balans houden. Ik rijd 'm nu ook aan de hand de schuur uit.
 
Het is inderdaad een kwestie van oefenen. Mijn RT manouvreer ik met gemak. Het is echt techniek. Bij motoport halen ze elke dag motoren naar binnen en buiten, zonder ze te laten lopen.

Dus denk dat de K1600 ook te manoeuvreren is.
 
Welk Scm klasse heeft de 1600 gt. Dit ivm het afsluiten van een verzekering.. nog bedankt

Bij een dagwaarde tot 20.000 euro is slechts een startonderbreker en Art 4 slot voldoende. Daarboven een klasse 2 alarm en metalen behuizing.
 
Ik moest dat middels een kopie van het certificaat wel aantonen bij mijn verzekering.

Zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat het goed zit. Voor de zekerheid alles op papier en naar de verzekering.

Ik heb het op de mail staan, dus dan moet het raar lopen. Ik vertrouw dus wel op de verzekering.

Mijn motor zou vandaag geleverd worden, maar is weer uitgesteld.
 
Balen zeg. Nou ja. 't wordt toch slecht weer maar vrijdag moet ie er wel zijn hoor. Wordt top weer! Heb afgelopen weekend ook gewoon lekker twee ritten gemaakt. Beetje tussen de buiendoor en "navigeren" richting blauwe lucht. Kan er geen genoeg van krijgen.

Zaterdag met een maatje in Schijndel voor eeen FJR kijken. Ik wil op de motor. Hij wil niet achterop want dat zit "kut" - jaaaaa maar de vorige keer had ik een gs en jij geen niergordel _O-. Nu gaan we met een tourbuffel met een top buddy.. Moet jij eens kijken hoe dat zit :-)
 
Laatst bewerkt:
Balen zeg. Nou ja. 't wordt toch slecht weer maar vrijdag moet ie er wel zijn hoor. Wordt top weer! Heb afgelopen weekend ook gewoon lekker twee ritten gemaakt. Beetje tussen de buiendoor en "navigeren" richting blauwe lucht. Kan er geen genoeg van krijgen.

Zaterdag met een maatje in Schijndel voor eeen FJR kijken. Ik wil op de motor. Hij wil niet achterop want dat zit "kut" - jaaaaa maar de vorige keer had ik een gs en jij geen niergordel _O-. Nu gaan we met een tourbuffel met een top buddy.. Moet jij eens kijken hoe dat zit :-)

Twixin heeft absoluut geen klachten als ze achterop zit. En we rijden best lange stukken.

Nou okay, één klacht: ze zou graag armsteunen hebben. Maar die van de Exclusive kunnen er niet (makkelijk) af, dus die zijn geen optie.

Ik heb, voordat ik de BMW kocht, proefgereden op een FJR. Prima motor, maar ik werd er niet hebberig van.
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot de topkoffer en helmen... Met passen en meten krijg ik er twee helmen in. Maar dan kan er niets anders verkeerd liggen. Zo heb ik altijd een hoesje voor de navigatie in de koffer. Deze ligt dan in de weg...

En naast de motor lopen? Ik vind het (nog) niets. Ik doe het zeer weinig. Alleen een paar cm in de garage. Maar op de bok zetten vond ik eerst ook niets, nu gaat dat prima. Al doe ik het weinig.
 
Ik vind de diepte van de koffer ook tegenvallen. Heb ook een Sena op de helm en met matje erin wil het echt niet lukken. Helm in zijkoffer lukt beter vind ik. Heb wel de centrale vergrendeling op de topkoffer, maar binnenverlichting heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Wat de lichtsterkte van de Navigator betreft, ik zat pas een beetje ermee te 'klooien', weliswaar uit de motor, en volgens mij als deze aan staat en je drukt een keer kort op de aan/uit knop dan verschijnt er iets van de lichtsterkte afstellen volgens mij (type IV).
 
Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie de zijkoffers vullen/benutten. Ik wilde een tas erin leggen maar die valt er al uit bij het dicht doen van de deksel - om maar niet te spreken over de hengsels en touwtje die iedere keer net buiten de koffer vallen waardoor je de koffer niet dichtkrijgt. De koffers zijn echt ruim maar je kan je niet echt effectief vullen. Lol - die metalen hutkoffers van de adventure pleurde je gewoon helemaal vol met losse troep.
 
Die zijkoffers zijn af en toe inderdaad een beetje onhandig. Aan de rechterkant heb ik er een tas in staan met 'dingen handig voor onderweg'. Die tas staat vrij stevig, mede door het ingebouwde elastiek. De linkerkant is voor losse zaken, maar dat is af en toe etteren.

Overigens heb ik ook een tassenset op maat (heerlijk zo'n eerste eigenaar die alles heeft gekocht).
 
Ik heb originele binnentassen van BMW, voor de 1200RT. Maar die passen ook gewoon in de koffers van de 1600. Ik heb beiden binnentassen bij elkaar gehouden, ze schelen niets!?

Motor wordt vrijdagmiddag geleverd!😊
 
Wat de lichtsterkte van de Navigator betreft, ik zat pas een beetje ermee te 'klooien', weliswaar uit de motor, en volgens mij als deze aan staat en je drukt een keer kort op de aan/uit knop dan verschijnt er iets van de lichtsterkte afstellen volgens mij (type IV).

Als je hem op de motor zet is hij weer gelinkt aan de lichtsensor van het dashboard als je het contact aanzet.
Buiten de motor is hij vrij instelbaar.
Jammer!!!
 
Heb wel de centrale vergrendeling op de topkoffer, maar binnenverlichting heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Dit lampje bedoelde ik.

IMG_20170426_205728431.jpg
 
Laatst bewerkt:
De motor op de bok zetten vind ik gemakkelijker dan er vanaf halen, maar ook dat is een kwestie van veel doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij dagelijks zware motoren, is echt een kwestie van oefening.

Lijkt me trouwens wel een prachtige topkoffer die luxe uitvoering. Kun je deze achteraf nog instellen op de centrale vergrendeling van je motor??
 
Die zijkoffers zijn af en toe inderdaad een beetje onhandig. Aan de rechterkant heb ik er een tas in staan met 'dingen handig voor onderweg'. Die tas staat vrij stevig, mede door het ingebouwde elastiek. De linkerkant is voor losse zaken, maar dat is af en toe etteren.

Overigens heb ik ook een tassenset op maat (heerlijk zo'n eerste eigenaar die alles heeft gekocht).


Ben dus niet de enige. Misschien regel ik die binnentassen dan ook wel of is ga opzoek naar een paar mooie ortliebs die goed passen ofzo


Ik heb originele binnentassen van BMW, voor de 1200RT. Maar die passen ook gewoon in de koffers van de 1600. Ik heb beiden binnentassen bij elkaar gehouden, ze schelen niets!?

Motor wordt vrijdagmiddag geleverd!😊

Ik heb de tassen van de hutkoffers nog maar die passen denk ik niet :+

Vrijdag ophalen - wohoo - groot geluk *O*

:]
 
Lijkt me trouwens wel een prachtige topkoffer die luxe uitvoering. Kun je deze achteraf nog instellen op de centrale vergrendeling van je motor??
Als je motor centrale vergrendeling heeft, dan werkt die luxe koffer er ook op, ik kan je er inmiddels alles over vertellen. :)
 
Heb de binnenverlichting nu ook gevonden, bedankt voor de tip RichardF. Blijkbaar moet dan wel het contact aan staan, ik had 'm tot nu toe alleen geopend met de sleutel eruit :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan